Lång text där han återupprepar samma icke-argument.
Himmler har erkänt under krigstid. Frågan är död tills du kan bevisa konspirationens existens. Det är du som har bevisbördan - det är inte jag som ska bevisa att folk inte torterats.
Senast redigerad av Zhongda 2011-03-28 kl. 22:52.
Himmler har erkänt under krigstid. Frågan är död tills du kan bevisa konspirationens existens. Det är du som har bevisbördan - det är inte jag som ska bevisa att folk inte torterats.
Se på tusan! Men han sa å andra sidan inte heller att han hade påtvingats någon story.
En annan som erkände en story OCH påstod sig ha blivit misshandlad var Hans Frank. Uppenbarligen kunde man påstå att man behandlats illa och erkänna. Ni har ännu inte påvisat någon som har torterats för att erkänna förintelsen för rättegången.
Oavsett: Himmler har erkänt. Case closed tills ni har bevisat konspirationen.
Edit: Undersökte storyn närmare. Streicher blev INTE torterad i samband med att han väntade på rättegången. Detta ska ha inträffat under några dagar i slutet av maj, d.v.s. 3 månader innan rättegången, och långt innan han hade blivit officiellt anklagad för något brott. Ingen annan fånge har uppgett något liknande. Det rörde sig alltså om low-level sadistisk hämnd. Eller menar ni att han misshandlades tre månader innan, pådyvlades en story, som han sedan vägrade erkänna i rätten men inte heller berättade om att han blivit pådyvlad?
Senast redigerad av Zhongda 2011-03-28 kl. 23:38.
Givetvis. Det är därför man tillämpar källkritik, och själv estimerar antalet döda. Det finns ingen SS-officer som kommit med siffran 1,1 miljoner för Auschwitz - det har västerländska forskare gjort.
Jag har inga invändningar.
Citat:
Personen som kom med påståendet hade ingen källa. Det vittne som berättade om Dachau-avrättningarna nämnde inga 300.000. Det var för övrigt inte 0 som avrättades i Dachau. Det rör sig om tusentals människor, men det är inte ens nära hundra tusen.
Jag (han) syftade specifikt på ihjälgasade personer, inte arkebuserade, tyfussjuka eller på annat sätt avlidna.
Citat:
Another powerful example of the inaccuracy of the Nuremberg Trials was that the Allies had represented as fact that 300,000 people had perished by gassing at the Dachau Concentration Camp near Munich. Today no authorities on the Holocaust claim that the Germans gassed even one person at Dachau, and the official death toll has been reduced to approximately 30,000 from all causes. Approximately half the death toll occurred from disease epidemics that had ravaged the camp, and many of the deaths occurred even after the Allies took control of it.
Even after the liberation of the Dachau camp, thousands of inmates died of typhus as the Allies struggled to get the epidemic under control. Allied photographs at the time show speed limit signs in Dachau that read, in English,
SPEED LIMIT 5 MPH. DUST SPREADS TYPHUS.
Citat:
Siffran är bullshit. Det säger en hel del att revisionisterna tror på det utan att blinka, men att nazisterna ska ha gjort precis vad de påstods göra är heeeeelt otroligt.
Citat:
And as for the mistreatment of prisoners of war, well, one need only mention one individual case among many, namely, the treatment of the German defendants at the Dachau Trial. According to the findings of an investigatory committee, they were "exposed to every kind of physical and mental torture: 137 of 139 suffered irreparable damage to the testicles"
Carlo Mattogno, Intervista sull'Olocausto, Edizioni di Ar, 1995.
Ytterligare källor:
Washington Daily News. 01/09/49 och Sunday Pictorial 01/23/49
Citat:
Jag är inte expert på David Irving. Jag kan inte uttala mig om honom.
Han författade omkring trettio böcker om andra världskriget och var mycket populär, tills dess att han skrev om bok (?) om förintelsens paradoxer och hamnade i fängelse, men det jag undrade var inte om du anser honom specifikt som otillförlitlig, utan var gränsen går för vilka som är tillförlitliga och inte. Hur mycket kan man - med källstöd - ifrågasätta utan att bli extremist?
Kan man, om man hittar ett par volymer där tyskar i Auswitch nedtecknat alla dödsfall som skett i lägret och dessa är 74.000, anta att det dog just 74.000 utan att det är extremistiskt eller är dessa protokoll inte tillförlitliga nog? Ljög tyskarna i dem utifall att någon skulle hitta dem i framtiden? Hade de dåligt siffersinne? Struntade de helt sonika i att anteckna de som mördades medelst gas medan de antecknade sådana som sköts och hängdes?
Citat:
The overthrow of Communism in Russia brought to light many documents that were hitherto inaccessible to Western researchers. Startling pieces of evidence have recently turned up in the Moscow State Archives. When the Soviets “liberated” Auschwitz, the Germans had hurriedly abandoned it, leaving behind tons of documents. Among the items recovered by the Communist troops was the Auschwitz Death Register — chronologically bound volumes of death certificates of those who had died in the camp. For 45 years, these crucial documents had languished in the secret files of the KGB. Russian President Mikhail Gorbachev authorized release of the ones researchers had located: 46 bound volumes. The volumes show that doctors and other medical personnel meticulously recorded each death at Auschwitz. The records included descriptions of the cause of death, which ranged from execution (generally shooting or hanging) to disease, heart attack and similar causes. Most of the deaths were from disease. The incomplete Death Register volumes contain records that add up to approximately 74,000 deaths, of which approximately 30,000 were Jews. The rest were Poles, Russians, and other nationalities. The Death Register raised immediate questions. If the authorities recorded executions by shooting or hanging, then why not those by gassing? More importantly, why had the books been kept hidden for so many years? Had the Soviets suppressed the books because they knew that they did not correlate with their official KGB versions of Auschwitz?
Citat:
9/22/89
The Associated Press reports that the Soviet Red Cross has turned over information regarding the deaths of over 74,000 [actually closer to 69,000] wartime internees of Auschwitz to the International Red Cross. The news story, which cites Valentina Fatyukhina, head researcher at the Soviet Red Cross, as saying, "The deaths of over 74,000 people were neatly recorded, day after day, hour after hour, in 46 huge volumes. Their names, the birthdates, and the names of parents were written down." These volumes, which have been hidden away by the Soviets for 45 years, remain hidden until 2/11/92 for fear that revisionists will make use of them(!).
Jag rekommenderar dig att gå in på den här sidan och - med 'match case' avstängd - ctrl+F'a "A holocaust inquiry".
Citat:
Fängelsestraff för revisionism handlar om samma sak som hets mot folkgrupp = att stilla samveten. Tyskland förbjuder revisionism för att visa att man tar avstånd från det hela och för att få sig själva att må bättre.
I många fall stämmer nog det där, men vad säger du om de judiska grupper som lobbar för inskränkningar av yttrandefriheten och har fått fram olika förbud - beror detta på dåligt samvete, eller spelar de på våra "dåligt samvete"-strängar för att tillskansa sig diverse fördelar?
Citat:
Motargument till argument jag aldrig lade fram
Du borde läsa om min förra post igen. Jag skrev aldrig att någonting nödvändigtvis måste stämma enbart för att man inte får säga att det inte stämmer. Bara att ditt exempel var något underligt. Äpplen och päron, grodor och bananskal, mazurkor och alger.
Citat:
I Sverige är de inte förbjudna. Har förintelsen inträffat i Sverige, men inte i Tyskland?
Å ena sidan säger du dig vilja höja debatterna om förintelsen. Å andra börjar du prata om hästknullararsel och att förintelsen ägde rum på Merkurius, Venus, Mars och Pluto på samma gång.
Citat:
Poängen var - vilket jag hoppas blivit klart ovan - att yttrandefrihetsbegränsningar inte är ett bevis för att man vill dölja något. Det finns tusentals anledningar till sådana begränsingar. Hävdar man att det är till för att dölja något måste man föra fram bevis för den ståndpunkten.
Det har jag heller aldrig sagt. Läsa sista meningen i mitt förra inlägg.
Se på tusan! Men han sa å andra sidan inte heller att han hade påtvingats någon story.
En annan som erkände en story OCH påstod sig ha blivit misshandlad var Hans Frank. Uppenbarligen kunde man påstå att man behandlats illa och erkänna. Ni har ännu inte påvisat någon som har torterats för att erkänna förintelsen för rättegången.
Oavsett: Himmler har erkänt. Case closed tills ni har bevisat konspirationen.
Edit: Undersökte storyn närmare. Streicher blev INTE torterad i samband med att han väntade på rättegången. Detta ska ha inträffat under några dagar i slutet av maj, d.v.s. 3 månader innan rättegången, och långt innan han hade blivit officiellt anklagad för något brott. Ingen annan fånge har uppgett något liknande. Det rörde sig alltså om low-level sadistisk hämnd. Eller menar ni att han misshandlades tre månader innan, pådyvlades en story, som han sedan vägrade erkänna i rätten men inte heller berättade om att han blivit pådyvlad?
‘CONFESSIONS’ UNDER TORTURE Altogether more disturbing, however, were the methods employed to extract statements and “confessions” at Nuremberg, particularly those from S.S. officers which were used to support the extermination charge. The American Senator, Joseph McCarthy, in a statement given to the American Press on May 20th, 1949, drew attention to the following cases of torture to secure such confessions. In the prison of the Swabisch Hall, he stated, officers of the S.S. Leibstandarte Adolf Hitler were flogged until they were soaked in blood, after which their sexual organs were trampled on as they lay prostrate on the ground. As in the notorious Malmedy Trials of private soldiers, the prisoners were hoisted in the air and beaten until they signed the confessions demanded of them. On the basis of such “confessions” extorted from S.S. Generals Sepp Dietrich and Joachim Paiper, the Leibstandarte was convicted as a “guilty organisation”. S.S. General Oswald Pohl, the economic administrator of the concentration camp system, had his face smeared with faeces and was subsequently beaten until he supplied his confession. In dealing with these cases, Senator McCarthy told the Press: “I have heard evidence and read documentary proofs to the effect that the accused persons were beaten up, maltreated and physically tortured by methods which could only be conceived in sick brains. They were subjected to mock trials and pretended executions, they were told their families would be deprived of their ration cards. All these things were carried out with the approval of the Public Prosecutor in order to secure the psychological atmosphere necessary for the extortion of the required confessions. If the United States lets such acts committed by a few people go unpunished, then the whole world can rightly criticise us severely and forever doubt the correctness of our motives and our moral integrity.” The methods of intimidation described were repeated during trials at Frankfurt-am-Mein and at Dachau, and large numbers of Germans were convicted for atrocities on the basis of their admissions. The American Judge Edward L. van Roden, one of the three members of the Simpson Army Commission which was subsequently appointed to investigate the methods of justice at the Dachau trials, revealed the methods by which these admissions were secured in the Washington Daily News, January 9th, 1949. His account also appeared in the British newspaper, the Sunday Pictorial, January 23rd, 1949. The methods he described were: “Posturing as priests to hear confessions and give absolution; torture with burning matches driven under the prisoners fingernails; knocking out of teeth and breaking jaws; solitary confinement and near starvation rations.” Van Roden explained: “The statements which were admitted as evidence were obtained from men who had first been kept in solitary confinement for three, four and five months… The investigators would put a black hood over the accused’s head and then punch him in the face with brass knuckles, kick him and beat him with rubber hoses… All but two of the Germans, in the 139 cases we investigated, had been kicked in the testicles beyond repair. This was standard operating procedure with our American investigators.” The “American” investigators responsible (and who later functioned as the prosecution in the trials) were: Lt.-Col. Burton F. Ellis (chief of the War Crimes Committee) and his assistants, Capt. Raphael Shumacker, Lt. Robert E. Byrne, Lt. William R. Perl, Mr. Morris Ellowitz, Mr. Harry Thon, and Mr. Kirschbaum. The legal adviser of the court was Col. A. H. Rosenfeld. The reader will immediately appreciate from their names that the majority of these people were “biased on racial grounds” in the words of Justice Wenersturm—that is, were Jewish, and therefore should never have been involved in any such investigation. Despite the fact that “confessions” pertaining to the extermination of the Jews were extracted under these conditions, Nuremberg statements are still regarded as conclusive evidence for the Six Million by writers like Reitlinger and others, and the illusion is maintained that the Trials were both impartial and impeccably fair. When General Taylor, the Chief Public Prosecutor, was asked where he had obtained the figure of the Six Million, he replied that it was based on the confession of S.S. General Otto Ohlendorf. He, too, was tortured and his case is examined below. But as far as such “confessions” in general are concerned, we can do no better than quote the British Sunday Pictorial when reviewing the report of Judge van Roden: “Strong men were reduced to broken wrecks ready to mumble any admission demanded by their prosecutors.” http://zundelsite.org/english/harwood/Didsix03.html
THE OHLENDORF TRIAL The most revealing trial in the “Einsatzgruppen Case” at Nuremberg was that of S.S. General Otto Ohlendorf, the chief of the S.D. who commanded Einsatzgruppe D in the Ukraine, attached to Field Marshal von Manstein’s Eleventh Army. During the last phase of the war he was employed as a foreign trade expert in the Ministry of Economics. Ohlendorf was one of those subjected to the torture described earlier, and in his affidavit of November 5th, 1945 he was “persuaded” to confess that 90,000 Jews had been killed under his command alone.Ohlendorf did not come to trial until 1948, long after the main Nuremberg Trial, and by that time he was insisting that his earlier statement had been extracted from him under torture.
Jag (han) syftade specifikt på ihjälgasade personer, inte arkebuserade, tyfussjuka eller på annat sätt avlidna.
Citat:
Carlo Mattogno, Intervista sull'Olocausto, Edizioni di Ar, 1995.
Ytterligare källor:
Washington Daily News. 01/09/49 och Sunday Pictorial 01/23/49
Helt klart mitt misstag. Jag var fel ute. Jag trodde att siffran gällde samtliga SS-officerer i lägren, vilket hade varit bullshit. Gäller det ett enskild fall, som denna rättegång kan det säkert stämma.
Citat:
Han författade omkring trettio böcker om andra världskriget och var mycket populär, tills dess att han skrev om bok (?) om förintelsens paradoxer och hamnade i fängelse, men det jag undrade var inte om du anser honom specifikt som otillförlitlig, utan var gränsen går för vilka som är tillförlitliga och inte. Hur mycket kan man - med källstöd - ifrågasätta utan att bli extremist?
Man är extremist om man väljer den otroliga tolkningen framför den troliga, enbart för att den otroliga bättre passar ens egna böjelser. Det vet jag inte om han har gjort, och därför kan jag inte uttala mig. Att hävda att det finns en enorm konspiration som sträcker sig över landsgränser och måste involvera tusentals människor, utan att lämna några som helst bevis efter sig, enbart för att förneka att hundratusentals människors vittnesmål är falska - då är man extremist.
Citat:
Kan man, om man hittar ett par volymer där tyskar i Auswitch nedtecknat alla dödsfall som skett i lägret och dessa är 74.000, anta att det dog just 74.000 utan att det är extremistiskt eller är dessa protokoll inte tillförlitliga nog?
Om samma tyskar sedan skriver dagböcker där de talar om att de idag har mördat en hel massa judar i gaskammare behövs det bättre bevisning.
Citat:
Ljög tyskarna i dem utifall att någon skulle hitta dem i framtiden? Hade de dåligt siffersinne? Struntade de helt sonika i att anteckna de som mördades medelst gas medan de antecknade sådana som sköts och hängdes?
Det var ingen öppen policy. De ville inte att det skulle läcka ut varken till den egna befolkningen eller till fienden.
Citat:
Jag rekommenderar dig att gå in på den här sidan och - med 'match case' avstängd - ctrl+F'a "A holocaust inquiry".
Jag har verkligen inte tid att läsa neonazipropaganda. Du får gärna säga till om han har några bevis för konspirationen.
Citat:
I många fall stämmer nog det där, men vad säger du om de judiska grupper som lobbar för inskränkningar av yttrandefriheten och har fått fram olika förbud - beror detta på dåligt samvete, eller spelar de på våra "dåligt samvete"-strängar för att tillskansa sig diverse fördelar?
Samma sak som jag säger om muslimer som vill förbjuda avbildandet av profeten Muhammed. Det är idioter som försöker spela sina kort för att få sin vilja igenom. Det är definitivt inte ett bevis för en konspiration.
Citat:
Du borde läsa om min förra post igen. Jag skrev aldrig att någonting nödvändigtvis måste stämma enbart för att man inte får säga att det inte stämmer. Bara att ditt exempel var något underligt. Äpplen och päron, grodor och bananskal, mazurkor och alger.
Inte alls. Jag uttalade mig bara om yttrandefrihetsinskränkningar, och vad man kan och inte kan slutleda utifrån införandet av yttrandefrihetsinskränkningar. Om någon menar att en yttrandefrihetsinskränkning nödvändigtvis tyder på A, och jag kan påvisa ett fall där en yttrandefrihetsinskränkning omöjligt kan tyda på A, har jag motbevisat hans tes. Det var detta jag gjorde - ingenting annat.
Citat:
Det har jag heller aldrig sagt. Läsa sista meningen i mitt förra inlägg.
Nej, det menar jag inte att du har sagt heller. Men det sa någon precis innan du tog upp den där tråden, och det var honom jag riktade det till - inte dig.
Du vet Google? Man skriver in ett sökord och vips...
Finner man en länk fylld av lögner? Ohlendorf påstås ha torterats. Något bevis för det finns inte (sidan du länkade hade ingen källhänvisning). Ohlendorf kritiserade de allierade på många punkter under rättegångarna. Bland annat för att de inte straffade sovjeterna för att ha begått liknande brott mot mänskligheten. Jag antar att de allierade satte i system att tortera fångarna så att de tvunget erkände en story, för att sedan ge personen frirum för att angripa de allierade på alla andra punkter?
Himmler erkände utrotningen av judar under kriget inför hundratals SS-officerer.
Även om förintel$en skulle ha ägt så är den jävligt "överskattad" eller vad man ska kalla det. Det dog 50+ miljoner i kriget och 99% av all uppmärksamhet dras till de 6 miljoner judarna. Det går inte en vecka utan att se nån ny förintelsedokumentär eller trailer på en ny film som handlar om förintelsen/onda nazister på tv. Personligen tror jag att förintel$en är en lögn för att gynna judarna och skapa white-guilt för all framtid och med allt vad det innebär. Men det kommer förhoppningsvis en dag när det kommer fram vilka brott sionisterna har gjort mot mänskligheten, och då kommer förintel$en se ut som en fis i rymden.