2011-03-21, 16:10
Medlem
joims avatar
Jag ska fixa till en crossmoped, den r pluggad i brjan av avgassystemet. Jag vet inte vad den kallas, men det r ett litet rr som r kanske 7 cm.
Iallafall s r den pluggad och denna ska bort och jag tnkte fila bort den. Men jag vet inte hur det ska se ut original, om det ska finnas en bit svetsad plugg. Eller om det r bara att fila nda ut i kanten.

Lite luddigt kanske, men jag vill grna veta!
Citera
2011-03-21, 17:15
Medlem
segims avatar
ingen aning om hur det ser ut nu eller vad det r fr moppe, och r totalt ovetande om dessa saker, men pluggen p min moppe osm jag hade nr moppe ldern var inne satt i mellan tv "kopplingar" i avgasrret, s man delade bara p rret och drog ur pluggen....

....BTW r TS verkligen 18?
Citera
2011-03-21, 19:46
Medlem
Venditas avatar
Vad har du fr moped till att brja med?
Fila / borra bara bort skiten annars....
Citera
2011-03-21, 19:49
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av segim
ingen aning om hur det ser ut nu eller vad det r fr moppe, och r totalt ovetande om dessa saker, men pluggen p min moppe osm jag hade nr moppe ldern var inne satt i mellan tv "kopplingar" i avgasrret, s man delade bara p rret och drog ur pluggen....

....BTW r TS verkligen 18?:evilgrin39:
Har inte visat ngot som helst p att inte vara.
Sen pluggen i avgasrret r vl en sk. blindtarm som skall bort och sen mste det nog svetsas i rret ocks.
Om jag inte r helt ute p turn. r det inte d smidigare att montera ett annat frdigt trimrr?.
Citera
2011-03-21, 19:53
Medlem
Venditas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkov
Har inte visat ngot som helst p att inte vara.
Sen pluggen i avgasrret r vl en sk. blindtarm som skall bort och sen mste det nog svetsas i rret ocks.
Om jag inte r helt ute p turn. r det inte d smidigare att montera ett annat frdigt trimrr?.
Total ofrmga att beskriva en jvligt simpel grej?
Citera
2011-03-21, 20:01
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vendita
Total ofrmga att beskriva en jvligt simpel grej?
Fan r det du inte begriper??.
Senast redigerad av charkov 2011-03-21 kl. 20:05.
Citera
2011-03-21, 23:26
Medlem
Troligen r det en plugg vid mynningen som sitter med 2-3 svetsloppor, bara ta en skruvmejsel och hammare och brja banka... Tar max 5 minuter att gra, inget svrt alls! Syns inte heller.
Citera
2011-03-22, 00:48
Medlem
joims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proce
Troligen r det en plugg vid mynningen som sitter med 2-3 svetsloppor, bara ta en skruvmejsel och hammare och brja banka... Tar max 5 minuter att gra, inget svrt alls! Syns inte heller.
Det som r svetsat sitter som berget.
Citera
2011-03-22, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joim
Det som r svetsat sitter som berget.

Beror ju p vad det r fr moped som sagt. T.ex. CPI SM, har ett tredelat avgasrr och en jtte lng snabel i frsta delning. Men dom vanligaste r ju antingen ett blindrr som kommer upp ur avgasrret som man kan kapa av och svetsa dit en platta istllet. Annars s finns det en plugg i mynningen p avgasrret, som det ven gr p CE godknda eftermarknads avgasrr. D fr man kra med en dremel eller borr och slipa bort dom 2/3 svetslopparna den sitter med och sedan ta ur pluggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in