2011-03-21, 11:54
Bannlyst
finns massa trdar med just "bootmgr is missing" men mitt problem r helt....

iallafall ! frst skulle jag installera om datorn, stoppade i win7 skivan och kom fram tills den brjade installera , sen startade datan om sig , och d hade jag redan formaterat om hela datan men inte installerat ngot. s jag lmna in datan p lagning , men dom sa du har inget installerat p den , men det kan vi fixa hr om du vill , 900:- fr XP ! aldirg! s jag tog hem den och skulle gra det sjlva , och nr jag ska "boota" skivan s kommer det upp bootmgr is missing.

vad ska man kolla ? har prvat med annan hrddisk men d stod det "boot failure insert system disk and press enter"

vad ska man gra fr att lsa detta problemet hemma ?

Citera
2011-03-21, 12:03
Medlem
Vill ocks veta.. Frsker installera om en laptop jag fick via jobbet, men bootmgr is missing nr jag frsker installera om skiten.

Misstnker att detta sker nr man installerar via en skiva istllet fr att anvnda fabrikatsterstllningen via programvaran i datorn..
Fast njaee kan inte vara det.
Citera
2011-03-21, 12:09
Bannlyst
skulle vart bra , kan tnka mig att mnga har sttt p detta felet,

kollade i min win7 skiva , och d hittade jag en fil som hete bootmgr.
Citera
2011-03-21, 12:22
Medlem
Blaxmixs avatar
Har haft det dr problemet typ 20 gr. Antingen s fr du ndra till rtt HDD i bootmenu eller s fr du installera om Windows.
Citera
2011-03-21, 12:26
Bannlyst
hur ndrar jag rtt ? vet hur jag kommer in i bios. men vet inte hur man ndrar det !
Citera
2011-03-21, 12:51
Medlem
Soluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galnakillen
hur ndrar jag rtt ? vet hur jag kommer in i bios. men vet inte hur man ndrar det !
Vet du vad du har fr BIOS? Om du kan ta reda p det s kan jag guida dig!
Citera
2011-03-21, 12:58
Bannlyst
Solus: njaa sitter med datan brevid mig nu , kan starta den kolla om det str ? kanske bttre om man kan prata via msn ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in