2011-03-21, 02:52
Bannlyst
Hejsan, jag är åtalad för "hot mot tjänsteman samt förgripelse mot tjänsteman" efter tidigare hot mot min förvaltare. Jag anser att det fanns grund för hoten samt att det är samhällets fel att jag tvingades ta till hot.

I vilket fall så har jag nyligen fått ta del av förhörsundersökningen och jag anser att vissa saker inte stämmer i det som min motpart säger samt att polisen som skrev det jag sa inte har skrivit allt i detalj så som jag sa det.. Mycket är förkortat och jag undrar ifall detta måste rättas till eller om jag helt enkelt bara kan vara utförligare på rättegången?

Här följer förhörsundersökningen:

Anmälan:

Brottsbeskrivning

Förgripelse mot tjänsteman och Hot mot tjänsteman.

Involverade personer:

Min förvaltare och jag själv.

Involverad personal:

Kelly, FU-ledare (RAR)
Saliba, Anmälningsupptagare

Inledning:

Patrull 4917 med P1304 fick ta kontakt med målsäganden med anledning av hot mot denne.

Brottet

Victor är skäligen misstänkt för hot mot tjänsteman genom att vid ett flertal tillfällen ha hotat sin förvaltare på internet 2010-10.20 vilket har framkallat rädsla hos målsäganden.

Victor är skäligen misstänkt för förgripelse mot tjänsteman genom att ha hotat sin förvaltares barn på internet vilket har framkallat rädsla hos målsäganden.

Händelsen

Victor fick 2010-10-20 avslag på sin överklagan mot förvaltarskapet vilket ledde till att han hotade Hovrätten, Överförmyndarnämnden och sin förvaltare. Victor uttryckte hoten på internet samma datum som han fick avslag på sin överklagan. Hoten skall Victor ha skrivit på FaceBook, Ratsit.se och Flashback.

Tillägg

Förvaltaren kommer in till polisen och lämnar utdrag ur facebook där Victor har skrivit om honom. "Förvaltaren" är Victors förvaltare.

Citat från Victor Nygren: "FÖRVALTARENS INFO"

"TA GÄRNA REDA PÅ VILKA HANS DÖTTRAR ÄR SÅ MAN KAN GE SKIT SOM HÄMND MOT FADERN"

"JAG VILL SLÅ TILL MOT ALLA NU!!!!!!"

"TA BORT FÖRVALTARSKAPET ELLER DÖÖÖÖ ERA JÄVLAR"

5 sidor bifogas.

Brottsanmälan nr 2 2011-02-11

Brottstid Torsdag 2011-01-27 12:13 och Fredag 2011-01-28.

Brott

Hot mot tjänsteman

Involverade personer

Jag och förvaltaren

Involverad personal

Joachim, FU-ledare

Riita, Anmälningsupptagare

Bengt, Handläggare (RAR)

Inledning

Förvaltaren kommer in till polisen för att anmäla, han har återigen har hotats av Victor Nygren som han är förvaltare för. Hoten finns på Flashback.

Se tidigare 2400-k1250-11

Brottet/ Händelse

Förvaltaren berättar att en moderator på Flashback skickade ett e-mail till honom och informerade honom om att hans namn fanns uthängt på Flashback tillsammans med hot emot honom. Moderatorn bad förvaltaren att gå in och titta vilket han gjorde.

Han har med sig utskrifter/skärmdumpar från Flashback. Det första direkta hotet där förvaltaren nämns är 27 januari 2011 kl 12:12, post nr 48 på sidan 4. Tråden heter "Felaktigt skriven som aspergare på en timma, har egentligen drag av autism!". Han kallar sig Mister_Nygren.

1 av hoten citeras: "Jag skrev att om förvaltaren spenderar alla mina sparkapital/försäkringspengar på skit (sig sj eller hyra) ist för på mig så skulle jag hämnas på honom genom ett utökat självmord, först döda honom och sedan mig sj ungefär.."

Bilagor

13 sidor från Flashback och PM.

Kontrollfrågor

Anledning till förhör/brottsmisstanke

Samma brott som tidigare nämnts.

Förhörsledare

Saliba

Förhörsplats

Telefon

Berättelse

Förvaltaren berättar att Victor den 20/10-2010 genom sitt juridiska ombud fick reda på att han hade fått avslag på sin överklagan mot förvaltarskapet.
Förvaltaren berättar att Victor då befann sig hemma hos sina föräldrar. Håkan berättar att Victor berättade för honom att Victor blev arg och att det uppstod tumult mellan honom och hans föräldrar. Victor skall sedan ha gått hem och uttryckt ilska och hot mot Hovrätten, Överförmyndarnämnden och förvaltaren på internet, Facebook och Flashback.

Förvaltaren berättar att Victor den 20/10-2010 skrev ett flertal hot där han även hotade förvaltaren och hans barn.
"Ni kommer alla att dödas om jag inte får som jag vill, jag tar med mig er i döden, vill inte leva såhär och kommer att begå självmord men drar med mig er som saboterar för mig".
"Ta gärna reda på vilka hans döttrar är så man kan ge det som hämnd mot fadern, jag vill slå till mot alla nu, ta bort förvaltarskapet eller dö era jävlar".
På fråga svarade förvaltaren att Victor aldrig har besökt honom i hemmet eller tagit kontakt med hans barn.
Förvaltaren uppger att han och hans barn blev rädda av hoten och att de fortfarande är rädda. Förvaltaren uppger att han alltid tittar sig över axeln då han går ut och att hans barn inte vågar gå ut själva längre.
Förvaltaren uppger att de har vidtagit åtgärder sedan de blivit hotade. På fråga svarade förvaltaren att barnen får skjuts då de ska någonstans, att familjen alltid låser alla fönster och dörrar i hemmet samt att barnen inte får prata med vem som helst eller svara i telefonen då det riner.
Förvaltaren uppger att Victor la upp hans namn, personuppgifter, hemadress och telefonnummer på internet.

Förvaltaren uppger att han har kopior på alla "skärmdumpar" på det som Victor har skrivit på internet samt att han har kopia på läkarintyget från 24/11-2010 där Victor fick diagnosen Aspergerssyndrom samt marginell mental retardation

(PS: Den läkaren var inte riktigt frisk och jag blev lovad att få kolla in läkarintyget innan det skickades till FK men det fick jag inte, förvaltaren skickade det aldrig. Syftet med det intyget var att få försäkringskassan att betala ut aktivitetsersättningen som betalar min lägenhetshyra. Man kan inte ge ngn diagnosen asperger efter en timmes samtal, och förvaltaren tog upp massa gammal skit och vände den invandrade läkaren emot mig. Läkaren var cp och jämställde mig med en styckmördare. Jag kanske kommer vända mig till justitieombudsmannen om det står felaktigheter i intyget för jag borde ha fått läsa det innan det skickades in som jag blev lovad av läkaren själv samt av förvaltaren.)

Forts på förvaltarens berättelse:

Förvaltaren uppger att han vill att de kopiorna skall finnas med i ärendet.

Förvaltaren berättar att Victor slutade ta sin medin runt den 17/1-2011 varpå hans läkare, far och en tjänsteman från socialen åkte hem till honom för att få honom att börja ta sin medicin igen. Förvaltaren uppger att det uppstod tumult i bostaden varpå Victor försökte att hoppa ut genom fönstret. Förvaltaren uppger att Victor berättade för honom att han gjorde det för att försöka rymma medan tjänstemannen från socialen uppgav att de trodde att Victor gjorde det för att försöka ta livet av sig. På fråga svarade förvaltaren att han inte var närvarande vid händelsen. Förvaltaren berättar att polisen åkte hem till Victor och omhändertog honom vid aktuell händelse. Förvaltaren berättar att Victor släpptes från psyket någon dag senare och att då han kom hem skrev på Flashback följande: "Jag kommer inte att ge mig om jag så måste skicka en protest skriven i mitt eget blod till Hovrätten eller ta till änu mer drastiska metoder".
Förvaltaren uppger att Victor har många liknande citat på "skärmdump"-kopiorna.

Förvaltaren berättar att han av Victors kontaktperson på Socialen, Stefan, fått veta att Victor natten till den 20/1-2011 hade brutit sig in i sina föräldrars garage och tillgripit en hammare och en yxa. Victor skall då ha slagit sönder rutorna på hans föräldrars bil. På fråga svarade förvaltaren att Victor hade ringt Stefan ochberättat om denna händelsen.
Förvaltaren berättar att Victors föräldrar är livrädda för Victor och att de därför kanske inte vågar göra någon anmälan.

Förvaltaren uppger att han är rädd och känner en stor oro för att medverka i utredningen då han är rädd för att Victor skall få ta del av utredningen och hämnas på honom eller hans familj. På fråga svarade förvaltaren att han vill ha stödperson och ett målsägandebiträde redan under Förundersökningen.

Förvaltaren uppger att han vill att alla kopior på det som Victor skrivit hamnar i utredningen.

Uppläst och godkänt.

Mr_Nygren:

Det är så mkt felaktigheter i det som förvaltaren uppger att jag känner att jag måste besvara dem senare, han har bland annat dragit citat ur deras sammanhang så att det låter värre än vad det var. Jag skrev aldrig att jag skulle skada hans barn fysiskt men jag skrev att jag ville ha info om dem, han drar samman olika citat så att det verkar som om jag ville döda dem fast det inte alls var så.. Jag återkommer med tillrättavisningar senare men nu fortsätter vi med förundersökningen!
Citera
2011-03-21, 03:27
Bannlyst
Dataslagningar

Hörd person

Förvaltaren

Förhörsledare

Bengt

Förhörsplats

Umeå Polisstation

Berättelse

Förvaltaren säger att det hot han utsätts för från Victor är en fortsättning på föregående ärende K1250-11

Förvaltaren upplever att Victor är lugn och sansad när han får sin medicinering, men när han får för sig att sluta med medicineringen så blir han väldigt annorlunda. I samband med ett besök utav läkare och socialtjänsten hos Victor för att han ska börja sin medicinering igen så uppstår tumult och polispatrull blir kallad till platsen.

Victor har tydligt beskrivit händelsen på bilager som är medskickade i akten. Victor blir inlagd på psyket men så fort han kommer därifrån så åker han till sina föräldrars hem och slår sönder deras bil med en yxa, Victor har själv medgett detta i en av bilagerna

(PS: Det gick inte till på det viset, dröjde över ett dygn innan jag drog till föräldrarna och jag slog sönder rutorna på bilen och inte hela bilen)

Forts på förhör:

Till en början har förvaltaren känt att hoten inte varit speciellt allvarliga men nu när attacken med yxan på Victors föräldrars bil skedde blev det en helt annan dignitet på hoten enligt förvaltaren.

Förvaltaren försöker numera avsäga sitt förvaltarskap i gentemot Victor, förvaltaren har dock blivit nekad detta till en början men Överförmyndarnämnden ska hjälpa honom att godkänna detta.

Förvaltaren säger att han varit tvungen att ändra rutinerna för sin dotter och även köpt en brandsläckare till hemmet.

Förvaltaren är väldigt rädd för att Victor ska göra sanning av sina hot. På fråga till förvaltaren angående besöksförbud så vill förvaltaren återkomma angående detta.

På fråga om ersättningsanspråk gällande hot mot tjänsteman så vill han även återkomma angående detta.

Förhöret uppläst och godkänt från anteckningar.
Citera
2011-03-21, 03:33
Medlem
Skönt att du skriver ut ditt eget namn och vilket brott du har begått.... och vad är det vi ska diskutera?
Citera
2011-03-21, 03:56
Bannlyst
Förhör av misstänkt

Hörd person

Victor Nygren

Brott

Samma som tidigare

Försvarare

Christian Shumkow

Förhörsledare

Bengt (samme som med förvaltaren)

Förhörsvittne

Veronica

Förhörsplats

Polishuset i Umeå

Berättelse

Victor delges misstanke om hot mot tjänsteman/förgripelse mot tjänsteman, Victor säger att han varken kan förneka eller erkänna brott.

Victor menar på att han hotade förvaltaren som privatperson och inte som tjänsteman om det ska klassas som något hot över huvud taget.

Victor säger att han blev övertygad av sina föräldrar att ha en god man pga. att några tjejer "blåst" honom på pengar tidigare.

Victor säger att första gången han mötte förvaltaren var i Juli 2009 då förvaltaren blev god man för Victor.

Victor säger att han tyckte att förvaltaren skötte sitt godmansskap på ett korrekt sätt rent ekonomiskt, men Victor säger att han inte kommer överens med förvaltaren på det personliga planet.

Victor säger att under tiden förvaltaren var god man åt Victor så ansåg Victor att han utnyttjade sitt godmansskap som ett förvaltarskap. Victor säger att detta irriterade Victor mycket, och hotade att ta bort godmansskapet från honom.

Victor säger att i samband som han försökte annulera sitt godmansskap så hade dåvarande god mannen ansökt om ett förvaltarskap gentemot Victor.

Victor säger att Tingsrätten beslutade att förvaltaren skulle bli förvaltare för honom, Victor säger dock att detta blev beslutat på felaktiga grunder. Victor säger att gamla läkarintyg användes som inte stämde. Victor säger att detta även fastslogs i Hovrätten.

Victor säger att under tiden som förvaltaren varit förvaltare för honom har förvaltaren upträtt "svinigt". Victor säger att förvaltaren har dels gett bort Victors katt under tiden som han pluggade, Victor sägerockså att förvaltaren har uttalat sig felaktigt om Victor till Tingsrätten.

Victor säger också att under juli 2010 slutade försäkringskassan att ge Victor aktivitetsstödsersättning och att då förvaltaren använt Victors sparpengar för att betala Victors hyra och räkningar. Victor säger att han vill att hans pengar ska gå till resor och nöjen för att sedan få bidrag från SOC för att betala hyra och räkningar.

Victor säger att han hotade att döda förvaltaren om alla pengar skulle ta slut och ruinera honom.

Victor säger att han ville skada förvaltaren i samband med hotet, men bara om alla pengar skulle ta slut.

Victor säger angående hoten kring förvaltarens barn så säger Victor att han enbart ville hänga ut förvaltarens dotter på internet med någon bild för att sedan skriva angående vad förvaltaren gjort mot Victor. Victor säger att han inte ville göra allvar av hoten mot döttrarna.

Victor säger angående hoten i slutet av januari att detta enbart riktade sig mot Överförmyndarnämnden och inte mot förvaltaren.

Victor säger att efter skrivelserna på Internet har Victor och förvaltaren pratats vid flertalet gånger, Victor säger att förvaltaren även varit hos Victor och hämtat räkningar.

Victor säger att han har en bra kontakt med förvaltaren efter händelsen.

Victor säger att han hade gjort allt vad han kunnat juridiskt sett och det enda alternativet kvar var att hota förvaltaren.

Förhöret uppläst och godkänt.

PS: Polisen har inte skrivit ner allt jag sade... Jag pratade i över en timme och tog upp massa viktiga saker som han inte ens har skrivit ner... Alla detaljer om vad förvaltaren gjort emot mig, tillexempel att han påstod i ansökan till Tingsrätten att jag tänkte köpa sex i Tyskland för alla pengar vilket inte stämde, eller hans lurendrejeri om att han gav upp och tänkte avgå som god man vilket resulterade i att jag nästan köpte en TV åt en tjej, detta har han använt på rättegångarna som argument för att jag ska ha förvaltare, eller det faktum att han tog upp hur mkt skit som helst under ett möte med en läkare när vi skulle fixa fram ett läkarintyg åt FK, där lovades att jag skulle få läsa det innan det skickades in men det skedde inte..

Han har även segat med att fixa fram mitt leg, kommit med buntar av tidningen PC-gamer istället för med en tidning direkt han får den.. Osv.. Och jag fick inte tillbaka katten heller! Han bara gick in och tog den från min lägenhet när jag var och pluggade i Mellansel och sen så ringde han upp mig när han gett bort den.. Så gör man inte! Polisen sa att han skrivit upp mer än vad han faktiskt gjorde så jag ska kontakta min advokat för att göra justeringar.

Alla fakta måste finnas på bordet.
Citera
2011-03-21, 03:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Whooo
Skönt att du skriver ut ditt eget namn och vilket brott du har begått.... och vad är det vi ska diskutera?

Brottsmålet? Förvaltaren har vänt och vridit på citat och polisen har inte skrivit upp allt så som jag sa det osv.. Det är massa felaktigheter som bör rättas till också! Vadå brott? Jag anser att jag är oskyldig.
Citera
2011-03-21, 03:59
Medlem
UAAs avatar
Skittråd. Det enda av något som helst värde är att det framgick att en moderator på eget bevåg kontaktade förvaltaren.
Citera
2011-03-21, 04:00
Medlem
Jag som trodde flashback stod för "Yttrandefrihet på riktigt"?
Citera
2011-03-21, 04:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hmkn
Att grabben har allvarliga problem månntro?

Jag anser att jag är ett offer i den här situationen. Samhället har straffat mig med förvaltarskap samt gett mig felaktiga diagnoser och när jag försöker fixa allt tillrätta juridiskt så går de inte på min linje så jag tvingas att ta till hot..

Nu närmar sig en rättegång och jag anser att de hot som gjorts var berättigade samt att mkt av det som förvaltaren uppger i förhörsundersökningen är felaktigt, därför publicerar jag en tråd här för att diskutera hela förundersökningen och målet och därmed påvisa vilka fel som finns samt jag är ett offer för myndigheter.
Citera
2011-03-21, 04:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Jag som trodde flashback stod för "Yttrandefrihet på riktigt"?

Tydligen inte om hot är inblandat eller hela namn..
Citera
2011-03-21, 04:18
Medlem
Dr.hankeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Nygren
Jag anser att jag är ett offer i den här situationen. Samhället har straffat mig med förvaltarskap samt gett mig felaktiga diagnoser och när jag försöker fixa allt tillrätta juridiskt så går de inte på min linje så jag tvingas att ta till hot..

Nu närmar sig en rättegång och jag anser att de hot som gjorts var berättigade samt att mkt av det som förvaltaren uppger i förhörsundersökningen är felaktigt, därför publicerar jag en tråd här för att diskutera hela förundersökningen och målet och därmed påvisa vilka fel som finns samt jag är ett offer för myndigheter.

Du kan ju inte hålla på att vifta med lagboken direkt när folk inte gör precis som du vill eller hur?
Nu vet jag inte vilket handikapp du har men det är förmodligen pga det som gör att du känner dig som ett offer hela tiden.

Att hota någon som du har gjort kommer i 9/10 fall att aldrig vara berättigat och det blir även väldigt svårt för dig att "vinna"
Citera
2011-03-21, 04:44
Bannlyst
Tillrättalägganden

Tillrättalägganden:

(Händelsen

Victor fick 2010-10-20 avslag på sin överklagan mot förvaltarskapet vilket ledde till att han hotade Hovrätten, Överförmyndarnämnden och sin förvaltare. Victor uttryckte hoten på internet samma datum som han fick avslag på sin överklagan. Hoten skall Victor ha skrivit på FaceBook, Ratsit.se och Flashback.)

Tilrättavisning:

Nej, jag hotade inte Överförmyndarnämnden eller Hovrätten vid detta tilfälle! De hot jag skrev ut på Flashback och Facebook vid detta datum var enbart riktade mot förvaltaren samt hans barn. Jag skrev inte heller några hot på Ratsit.

(Citat från Victor Nygren: "FÖRVALTARENS INFO"

"TA GÄRNA REDA PÅ VILKA HANS DÖTTRAR ÄR SÅ MAN KAN GE SKIT SOM HÄMND MOT FADERN"

"JAG VILL SLÅ TILL MOT ALLA NU!!!!!!"

"TA BORT FÖRVALTARSKAPET ELLER DÖÖÖÖ ERA JÄVLAR")

Tilrättavisning:

Dessa citat skrevs men inte i samma mening eller direkt efter varandra. Jag skrev de olika hoten i olika sammanhang, de satt inte ihop.

(Brottsanmälan nr 2 2011-02-11

Inledning

Förvaltaren kommer in till polisen för att anmäla, han har återigen har hotats av Victor Nygren som han är förvaltare för. Hoten finns på Flashback.)

Tilrättavisning: Nej, förvaltaren blev inte hotad igen. De nya hoten riktades mot Överförmyndarnämnden samt Hovrätten och inte emot förvaltaren. Det var indirekta hot.

(Förvaltaren berättar att en moderator på Flashback skickade ett e-mail till honom och informerade honom om att hans namn fanns uthängt på Flashback tillsammans med hot emot honom. Moderatorn bad förvaltaren att gå in och titta vilket han gjorde.

Han har med sig utskrifter/skärmdumpar från Flashback. Det första direkta hotet där förvaltaren nämns är 27 januari 2011 kl 12:12, post nr 48 på sidan 4. Tråden heter "Felaktigt skriven som aspergare på en timma, har egentligen drag av autism!". Han kallar sig Mister_Nygren.)

Tilrättavisning

Ja, förvaltarens namn hängdes ut i tråden men inte med nya hot.. I tråden förklarades de gamla hoten i detalj så det rörde sig om de gamla hoten från 2010/10/20 och inte om nya hot.

(1 av hoten citeras: "Jag skrev att om förvaltaren spenderar alla mina sparkapital/försäkringspengar på skit (sig sj eller hyra) ist för på mig så skulle jag hämnas på honom genom ett utökat självmord, först döda honom och sedan mig sj ungefär..")

Tillrättavisning:

Ja, det var en förklaring av de gamla hoten och inte nya hot.

(Berättelse

Förvaltaren berättar att Victor den 20/10-2010 genom sitt juridiska ombud fick reda på att han hade fått avslag på sin överklagan mot förvaltarskapet.
Förvaltaren berättar att Victor då befann sig hemma hos sina föräldrar. Håkan berättar att Victor berättade för honom att Victor blev arg och att det uppstod tumult mellan honom och hans föräldrar. Victor skall sedan ha gått hem och uttryckt ilska och hot mot Hovrätten, Överförmyndarnämnden och förvaltaren på internet, Facebook och Flashback.

Förvaltaren berättar att Victor den 20/10-2010 skrev ett flertal hot där han även hotade förvaltaren och hans barn.
"Ni kommer alla att dödas om jag inte får som jag vill, jag tar med mig er i döden, vill inte leva såhär och kommer att begå självmord men drar med mig er som saboterar för mig".
"Ta gärna reda på vilka hans döttrar är så man kan ge det som hämnd mot fadern, jag vill slå till mot alla nu, ta bort förvaltarskapet eller dö era jävlar".
På fråga svarade förvaltaren att Victor aldrig har besökt honom i hemmet eller tagit kontakt med hans barn.
Förvaltaren uppger att han och hans barn blev rädda av hoten och att de fortfarande är rädda. Förvaltaren uppger att han alltid tittar sig över axeln då han går ut och att hans barn inte vågar gå ut själva längre.
Förvaltaren uppger att de har vidtagit åtgärder sedan de blivit hotade. På fråga svarade förvaltaren att barnen får skjuts då de ska någonstans, att familjen alltid låser alla fönster och dörrar i hemmet samt att barnen inte får prata med vem som helst eller svara i telefonen då det riner.
Förvaltaren uppger att Victor la upp hans namn, personuppgifter, hemadress och telefonnummer på internet.)

Tilrättavisning:

1. Jag blev arg när beslutet meddelades till mig via min Jurist över telefon men jag började inte bråka med mina föräldrar och det uppstod inte tumult, detta är felaktigt. Jag satt på sin höjd och tjurade vid matbordet. Sedan for jag hem och skrev hoten på internet. De hot jag skrev riktades mot förvaltaren och och inte emot Hovrätten eller Överförmyndarnämnden som han påstår.

2. Förvaltaren tar citat ur deras sammanhang och får det att verka som om jag dödshotar hans barn, detta stämmer inte. Jag skrev detta "TA GÄRNA REDA PÅ VILKA HANS DÖTTRAR ÄR SÅ MAN KAN GE SKIT SOM HÄMND MOT FADERN" och syftade då på att hänga ut den 18 åriga dottern på nätet som hämnd mot förvaltaren, det var vad jag menade med att ge skit..

Men förvaltaren förvrider citatet såhär:

Förvaltaren sätter inte bara samman citatet med två andra citat som yttrades i ett annat sammanhang, han ändrar även slutet av citatet så att det ska se ut som om jag mordhotar hans barn! Lägg märke till slutet: ]"Ta gärna reda på vilka hans döttrar är så man kan ge det som hämnd mot fadern" när det egentligen ska stå: "TA GÄRNA REDA PÅ VILKA HANS DÖTTRAR ÄR SÅ MAN KAN GE SKIT SOM HÄMND MOT FADERN"

Han försöker alltså att få det att se ut som om jag mordhotat hans döttrar när jag inte gjort det!

3. Jag tror inte på uppgifterna om att han skulle titta sig över axeln varje dag eller att han är rädd men det är vad jag tror. Han verkar inte rädd när han besöker mig i varje fall.

4. Jag la inte ut hans personuppgifter på internet. Det var någon person på den här sidan som länkade til Ratsit.com där hans uppgifter redan låg ute. Jag kopierade sedan dessa uppgifter till min Facebook men tog bort dem efter ett tag.
Senast redigerad av Mr_Nygren 2011-03-21 kl. 05:15. Anledning: Onödig text tas bort
Citera
2011-03-21, 05:32
Bannlyst
Tillrättalägganden

(Förvaltaren uppger att han har kopior på alla "skärmdumpar" på det som Victor har skrivit på internet samt att han har kopia på läkarintyget från 24/11-2010 där Victor fick diagnosen Aspergerssyndrom samt marginell mental retardation)

Missa inte detta:

(PS: Den läkaren var inte riktigt frisk och jag blev lovad att få kolla in läkarintyget innan det skickades till FK men det fick jag inte, förvaltaren skickade det aldrig. Syftet med det intyget var att få försäkringskassan att betala ut aktivitetsersättningen som betalar min lägenhetshyra. Man kan inte ge ngn diagnosen asperger efter en timmes samtal, och förvaltaren tog upp massa gammal skit och vände den invandrade läkaren emot mig. Läkaren var cp och jämställde mig med en styckmördare. Jag kanske kommer vända mig till justitieombudsmannen om det står felaktigheter i intyget för jag borde ha fått läsa det innan det skickades in som jag blev lovad av läkaren själv samt av förvaltaren.)

(Förvaltaren uppger att han vill att de kopiorna skall finnas med i ärendet.)

Tilrättavisning

Jag vill inte att läkarintygen ska få vara med i förundersökningen, kan de det utan min tillåtelse? Jag anser att de är felaktiga. Det som står stämmer inte.

(Förvaltaren berättar att Victor slutade ta sin medin runt den 17/1-2011 varpå hans läkare, far och en tjänsteman från socialen åkte hem till honom för att få honom att börja ta sin medicin igen. Förvaltaren uppger att det uppstod tumult i bostaden varpå Victor försökte att hoppa ut genom fönstret. Förvaltaren uppger att Victor berättade för honom att han gjorde det för att försöka rymma medan tjänstemannen från socialen uppgav att de trodde att Victor gjorde det för att försöka ta livet av sig. På fråga svarade förvaltaren att han inte var närvarande vid händelsen. Förvaltaren berättar att polisen åkte hem till Victor och omhändertog honom vid aktuell händelse. Förvaltaren berättar att Victor släpptes från psyket någon dag senare och att då han kom hem skrev på Flashback följande: "Jag kommer inte att ge mig om jag så måste skicka en protest skriven i mitt eget blod till Hovrätten eller ta till änu mer drastiska metoder".
Förvaltaren uppger att Victor har många liknande citat på "skärmdump"-kopiorna.)

Tilrättavisning

Den medicin som omtalas är min diabetes och inte zolofttabletterna, jag slutade att ta mitt insulin som en protest emot att försäkringspengarna som jag fick pga sjukdomen inte var mig tillgängliga. (Det är de inte nu heller). Tumultet som uppstod berodde på att inkräktarna i min lägenhet blockerade ytterdörren och jag ville ta mig ut därifrån eftersom läkaren kallat på polisen som skulle komma dit för att tvinga mig till psykiatrin där jag skulle tvingas ta mitt insulin som jag vägrade ta i en protesthandling emot förvaltarskapet. Jag försökte aldrig ta självmord utan jag ville fly innan polisen anlände till min lägenhet. Det jag skrev på Flashback skrevs inte direkt när jag kom hem (kom hem klockan fyra på tisdagen och togs till psyket på måndagsnatten), det skrevs istället natten till torsdagen.

(Förvaltaren berättar att han av Victors kontaktperson på Socialen, Stefan, fått veta att Victor natten till den 20/1-2011 hade brutit sig in i sina föräldrars garage och tillgripit en hammare och en yxa. Victor skall då ha slagit sönder rutorna på hans föräldrars bil. På fråga svarade förvaltaren att Victor hade ringt Stefan ochberättat om denna händelsen.
Förvaltaren berättar att Victors föräldrar är livrädda för Victor och att de därför kanske inte vågar göra någon anmälan.)

Tillrättavisning

Jag bröt mig aldrig in i mina föräldrars bostad.. Jag har nycklarna till både bostaden och garaget och for bara dit och låste upp garaget och gick in, jag tillgrep heller ingen hammare utan två stycken små yxor som jag använde mot bilens ena backspegel.. När det inte blev någon skada så gick jag tillbaka till garaget och lämnade yxorna där och grep tag i den stora yxan som jag använde för att kvadda bilens rutor. Alla rutor på bilen utom bakrutan blev sönderhuggna, själva bilen klarade sig oskadd och jag slog inte sönder själva bilen! Mina föräldrar är inte livrädda för mig och var det inte heller, visst kan de ha blivit rädda på morgonen när de vaknade men efter att de förstått mitt motiv så insåg de att motivet var ekonomiskt! Jag tvingades betala förvaltarens arvode pga deras övartalan om att jag skulle ansöka om god man och därför ville jag visa dem hur det känns att betala för ngt man inte vill betala! Mina föräldrar vågar göra en anmälan men vill inte.

(Förvaltaren uppger att han är rädd och känner en stor oro för att medverka i utredningen då han är rädd för att Victor skall få ta del av utredningen och hämnas på honom eller hans familj. På fråga svarade förvaltaren att han vill ha stödperson och ett målsägandebiträde redan under Förundersökningen.)

Tillrättavisning

Jag betvivlar att han är rädd då han inte visar det på något sätt, men jag kan inte veta säkert naturligtvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in