2011-03-20, 22:10
Medlem
Jag har alltid fallit för killar, vad ska man säga, som har varit mindre bra och de har fått mig att må väldigt dåligt på olika sätt. Innan jag gick in i förhållandet som jag har nu och har haft sen ungefär 7 månader tillbaka tänkte jag att jag aldrig skulle låta en kille få mig att må dåligt igen på något vis, no matter what. Och den tanken har faktiskt hållt i sig och min nuvarande pojkvän har fått mig att må så jävla bra och jag tror aldrig att jag någonsin har mått så bra över huvudtaget i mitt liv. Jag har lärt mig jättemycket om mig själv under den här tiden och jag tackar faktiskt han för det. Egentligen har inte han gjort något speciellt, han har bara visat uppskattning typ.

Varje helg dricker han öl med sina kompisar och jag har oftast varit med, då mina kompisar är kompis med honoms osv. Men han har brukat vara med mig ena helgdagen. Men det känns som han hellre föredrar ölen med sina kompisar och att han egentligen inte vill att jag ska vara med dem eftersom han aldrig har frågat mig, utan det är hans kompisar som frågar och jag trodde ändå inte att han hade något problem med det. För några veckor sedan kände jag att det var någonting som var fel för att han börjat vara "off" mot mig och föredrog dem ännu mer. Jag vill verkligen inte säga till honom att han inte får vara med sina kompisar och ha kul, för det är ju inte riktigt så jag känner heller men om man har skaffat sig en flickvän borde han väl ändå tänka på det och visa att jag betyder någonting också, annars ska man ju inte ha någon anser jag.

Men iallafall, några dagar senare efter jag börjat fått den känslan berättade han för mig att han tänkt göra slut, men ångrat sig och att han vill vara med mig. Jag blev förstås ledsen och allt han säger och gör nu hittar jag något fel i, vilket gör att jag blir mer ledsen. Jag försöker även prata med honom hur jag känner och det känns bra då för tillfället, men sen visar han ingenting igen. Är det bara jag, eller visst borde han visa att han vill ha kvar mig och ta mig i första hand ibland så att jag kan känna mig trygg? Jag vet inte var jag ska ta vägen och jag vet att det är kanske jag som tänker för mycket. Men ändå. Jag kan tänka när jag sitter själv att det är bäst för mig om det tar slut men när jag träffar honom klarar jag inte av det.

Nej, vi har inte varit tillsammans länge alls men den här killen har ju fått mig att må så bra, så varför kan det inte fortsätta? Jättesvårt att förklara vad jag menar och det låter som att det inte är någonting kanske. Han vet ju att jag är ledsen och då kan han bli ledsen. Detta är ju egentligen inget problem så det måste ju gå att lösa, men hur? Det funkar visst inte att prata om det. Mina tankar måste bort. Finns det något bra jag kan säga till honom eller göra något? För somsagt så måste ju detta lilla problem gå att lösa?

Hoppas det inte var alldeles för jobbigt att läsa, försöker bara få ordning på allt och skulle uppskatta något råd eller så
Citera
2011-03-20, 22:16
Medlem
JeffreyDahmers avatar
Jag tycker du ska försöka hitta på egna saker att göra. Gissar att han känner sig rätt "instängd" av dig just nu och det är därför han funderade på att göra slut.
Citera
2011-03-20, 22:17
Medlem
King1001s avatar
En sak som du inte har tänkt på det är att han nog älskar dig väldigt mycket men vi killar "orkar" inte med det 24/7 hela tiden så det är nog bra att han drar iväg någon kväll i veckan för att sen komma hem till sin älskling (dig).
Ja, han vill nog helst inte att du är med han och hans kompisar när de är ute så där på helgerna eller sånt för att det är då han slappnar av och inte behöver eller vill vara perfekt för dig.
Mitt tips är att du frågar honom om han vill göra något tillsammans men bara ni två och då att det blir med ett "happy ending" jag lovar att han kommer till dig om det blir så men låt honom ha sina kompisar "för sig själv". Av egna erfarenheter vet jag att det är lite "krångligt" när ens tjej ska med på allt som du och kompisar gör.
= Det är skönt med lite tid ifrån varandra för att då uppskattar man mer tiden tillsammans.
Citera
2011-03-20, 22:19
Medlem
SilentBleedings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwicked
Jag har alltid fallit för killar, vad ska man säga, som har varit mindre bra och de har fått mig att må väldigt dåligt på olika sätt. Innan jag gick in i förhållandet som jag har nu och har haft sen ungefär 7 månader tillbaka tänkte jag att jag aldrig skulle låta en kille få mig att må dåligt igen på något vis, no matter what. Och den tanken har faktiskt hållt i sig och min nuvarande pojkvän har fått mig att må så jävla bra och jag tror aldrig att jag någonsin har mått så bra över huvudtaget i mitt liv. Jag har lärt mig jättemycket om mig själv under den här tiden och jag tackar faktiskt han för det. Egentligen har inte han gjort något speciellt, han har bara visat uppskattning typ.

Varje helg dricker han öl med sina kompisar och jag har oftast varit med, då mina kompisar är kompis med honoms osv. Men han har brukat vara med mig ena helgdagen. Men det känns som han hellre föredrar ölen med sina kompisar och att han egentligen inte vill att jag ska vara med dem eftersom han aldrig har frågat mig, utan det är hans kompisar som frågar och jag trodde ändå inte att han hade något problem med det. För några veckor sedan kände jag att det var någonting som var fel för att han börjat vara "off" mot mig och föredrog dem ännu mer. Jag vill verkligen inte säga till honom att han inte får vara med sina kompisar och ha kul, för det är ju inte riktigt så jag känner heller men om man har skaffat sig en flickvän borde han väl ändå tänka på det och visa att jag betyder någonting också, annars ska man ju inte ha någon anser jag.

Men iallafall, några dagar senare efter jag börjat fått den känslan berättade han för mig att han tänkt göra slut, men ångrat sig och att han vill vara med mig. Jag blev förstås ledsen och allt han säger och gör nu hittar jag något fel i, vilket gör att jag blir mer ledsen. Jag försöker även prata med honom hur jag känner och det känns bra då för tillfället, men sen visar han ingenting igen. Är det bara jag, eller visst borde han visa att han vill ha kvar mig och ta mig i första hand ibland så att jag kan känna mig trygg? Jag vet inte var jag ska ta vägen och jag vet att det är kanske jag som tänker för mycket. Men ändå. Jag kan tänka när jag sitter själv att det är bäst för mig om det tar slut men när jag träffar honom klarar jag inte av det.

Nej, vi har inte varit tillsammans länge alls men den här killen har ju fått mig att må så bra, så varför kan det inte fortsätta? Jättesvårt att förklara vad jag menar och det låter som att det inte är någonting kanske. Han vet ju att jag är ledsen och då kan han bli ledsen. Detta är ju egentligen inget problem så det måste ju gå att lösa, men hur? Det funkar visst inte att prata om det. Mina tankar måste bort. Finns det något bra jag kan säga till honom eller göra något? För somsagt så måste ju detta lilla problem gå att lösa?

Hoppas det inte var alldeles för jobbigt att läsa, försöker bara få ordning på allt och skulle uppskatta något råd eller så

Jag ser dig som problemet. Du påstår att ni inte varit tillsammans länge men du kräver ändå att han ska vara med dig varje helg och visa dig hela tiden något? Låt honom får vara med sina vänner när han kan. Man kan inte jämföra vänner med flickvän det går bara inte. Jag har haft en del tjejer som dig, jag älskar när tjejer gillar uppskattningen jag ger dom och visar det, men det blir alldeles för mycket när dom inte kan släppa taget om en.

Så mitt svar är att du borde få låta honom gå ut ensam med sina kompisar när han kan och vill nu i början. Är man upp i varandra hela tiden så blir man tillslut less, jag är en sån människa, och det kanske han också är, det vet jag inte.

Hur länge har ni varit tillsammans?
Citera
2011-03-21, 00:11
Medlem
IaveAfstrCARthenUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King1001
En sak som du inte har tänkt på det är att han nog älskar dig väldigt mycket men vi killar "orkar" inte med det 24/7 hela tiden så det är nog bra att han drar iväg någon kväll i veckan för att sen komma hem till sin älskling (dig).
Ja, han vill nog helst inte att du är med han och hans kompisar när de är ute så där på helgerna eller sånt för att det är då han slappnar av och inte behöver eller vill vara perfekt för dig.
Mitt tips är att du frågar honom om han vill göra något tillsammans men bara ni två och då att det blir med ett "happy ending" jag lovar att han kommer till dig om det blir så men låt honom ha sina kompisar "för sig själv". Av egna erfarenheter vet jag att det är lite "krångligt" när ens tjej ska med på allt som du och kompisar gör.
= Det är skönt med lite tid ifrån varandra för att då uppskattar man mer tiden tillsammans.

Klockrent med vad jag hade tänkt skriva! Ge honom lite andrum så löser det sig!
Citera
2011-03-21, 00:39
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Prata med honom. Att lite distans emellanåt kan vara problemet är sällan konstigt. Vissa människor klarar inte av att vara med andra för länge utan behöver egentid. Jag är en sådan person.

Förutom det så verkar det som att ni brister lite i kommunikationen. Han hade tänkt göra slut men ändrade sig, varför, sa han det? Något konkret? "Jag hade tänkt göra slut för att det kändes nice."

Knappast. Man får ju gå till botten med hur och varför man känner, kan man göra något åt det så gör man det, går det inte så har man överseende, skiter i det, eller sticker.
Citera
2011-03-21, 08:52
Medlem
Jag anser att det är viktigt att ge varandra andrum när det behövs.

Förstår att du blir ledsen av att han säger att han funderade på att göra slut, det vill ju få höra. Däremot så har han ju ångrat sig och verkligen vill vara med dig så frågan är om du kan försöka glömma det han sa.
Fråga honom om det är så att han känner att han behöver mer tid själv, det vore ju tråkigt om ert förhållande tog slut bara för att han kände sig instängd om han har så starka känslor för dig.
Citera
2011-03-21, 12:29
Medlem
Gormits avatar
Om du vill att det ska fungera så måste du ge honom lite space. Det här med att man så gärna vill komma i förstahand gillar jag inte alls för det ska inte behöva vara något sånt val mellan kompisar och partner, det gör bara att man känner sig kvävd. Jag följer aldrig med min pojkvän ut ens om han frågar för jag hade inte velat att han skulle hänga efter mig och mina vänner när jag är med dem. Om hans kompisar tar med sina flickvänner (tex nyår, midsommar, valborg osv) så hänger jag på för det är en annan grej. Men som folk tidigare har sagt, låt honom ha sina kompisar ifred, klaga inte på att du inte kommer i förstahand för då blir det som ett tvång vilket gör det ännu drygare att umgås med dig. Låt han ta initiativet till att umgås ensamma nån gång också för då kommer det kännas mysigare för er båda två.

Vi blir olika människor beroende på vilka grupper i vistas i. Den han är när han är ensam med dig kanske förändras när han är med sina kompisar, men det är fullkomligt normalt och han älskar dig inte mindre för det. Om du då ska följa med så kanske han känner att han inte riktigt kan va som vanligt när han umgås med dem, vilket kan resultera i att han känner att han förlorar sina kompisar, och kompisarna känner att de förlorar sin polare. Låter du honom va ifred så slipper han välja och han kan få båda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in