2010-03-08, 08:18
Medlem
brianmolkos avatar
ibland kanske folk använder olika ord för att beskriva det de skriver om
Citera
2010-03-08, 09:13
Medlem
Zwerchstands avatar
Ja, och ofta stavar de samma ord olika. Det är ingen ursäkt att slippa för-söka.
Citera
2010-03-08, 09:24
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Ja, och ofta stavar de samma ord olika. Det är ingen ursäkt att slippa för-söka.

Fått fel uppfattning om vad personen heter Cornelius istaället för Cornelis
Citera
2010-03-08, 09:28
Medlem
Zwerchstands avatar
Får rätt uppfattning av gåsmor Google.
Citera
2010-03-08, 09:43
Medlem
Aleizohiets avatar
Ett hemligt tips som jag kan dela med mig är - skit i FBs sökfunktion, använd google. Ofta kommer FB ändå upp högst upp. Google approximerar dessutom felstavningar och sådant.
Citera
2010-03-08, 09:47
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleizohiet
Ett hemligt tips som jag kan dela med mig är - skit i FBs sökfunktion, använd google. Ofta kommer FB ändå upp högst upp. Google approximerar dessutom felstavningar och sådant.
Precis! Man kan om man vill få guldstjärt skriva site:flashback.org innan sitt sökord så blir det finemang!
Citera
2010-03-08, 09:54
Medlem
Zwerchstands avatar
Ett problem i sig är att så många förutsätter att Flashbacks sökfunktion ska fungera som Google, och tycker att den inte fungerar när den egentligen gör det annorlunda. En bonus är att de kompletterar varandra förträffligt.
Citera
2010-03-08, 17:01
Medlem
Callmebabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Precis! Man kan om man vill få guldstjärt skriva site:flashback.org innan sitt sökord så blir det finemang!
Tack, det funka
Citera
2010-03-08, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Kanske inte lika bra som de aktiva i sökakuten...
Och vad ville Du säga med detta...?
Citera
2010-03-08, 20:13
Medlem
endymions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Får rätt uppfattning av gåsmor Google.

Om jag inte riktigt vet hur ett ord stavas så skriver man det på google, så rättas det oftast. Så kan man sedan söka fint på fb

Om det nu var det du mena?
Citera
2010-03-08, 20:20
Medlem
Tratexs avatar
Ett problem som kan uppstå är att man frågar om ett ämne som man är helt novis inom och således inte vet vad man ska söka på. Något som kanske är helt självklart för den som är insatt i det.
Citera
2010-03-08, 20:48
Medlem
Zwerchstands avatar
Novisen är inte problemet, men den lögnaktiga latmask som utan att blinka säger sig ha sökt på x "byta avatar" utan att hitta något, för att slippa göra rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av endymiion
Om jag inte riktigt vet hur ett ord stavas så skriver man det på google, så rättas det oftast. Så kan man sedan söka fint på fb

Om det nu var det du mena?
Exempelvis, ja, med en nypa omdöme. Man kan även – Hör och häpna! – följa någon träfflänk för att se om Cornelius heter Vreeswijk/Agrippa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in