• 1
  • 2
2011-03-20, 19:21
Medlem
Hur hade ni regearat om er flickvän hade ätit middag, druckit vin och haft filmmarathon med sin gamla killkompis? Värt att nämna att de har varit kompisar under flera år, även innan vi blev ihop. Borde jag reagera över detta? Jag tvivlar på att ”det är något mellan dom”, men borde jag känna mig olustig över det eller är det okej? Borde jag se honom som vilken utav hennes kompisar som helst?
Citera
2011-03-20, 19:26
Medlem
OggeOJs avatar
Åk till en gammal tjejkompis! Tit for tat, så att säga.
Citera
2011-03-20, 19:26
Medlem
Herrtrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TropicalJuice
Jag tvivlar på att ”det är något mellan dom”, men borde jag känna mig olustig över det eller är det okej? Borde jag se honom som vilken utav hennes kompisar som helst?

Fetstilta: Då bör du inte ha några som helst problem med det.
Understrukna: Varför undra över vad du borde känna när du inte verkar ha några problem med det?
Citera
2011-03-20, 19:30
Medlem
:Ericuss avatar
Har en rikigt bra tjejkompis sedan barnaben, hennes pojkvän har då inga som helst bekymmer med att hon är hos mig och dricker och kollar film.

Sen har jag en manlig vän sen tidiga tonåren, har även hunnut bli rätt bra vän med hans flickvän. Han har inte heller några bekymmer med att hon är ensammen med mig och dricker/kollar film/sover över och så vidare (givetvis ingenting sexuellt eller romantiskt, men det är underförstått bland alla parter).

Litar du inte på din flickvän? Känner du killen?
Senast redigerad av :Ericus 2011-03-20 kl. 19:33.
Citera
2011-03-20, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrtrosa
Fetstilta: Då bör du inte ha några som helst problem med det.
Understrukna: Varför undra över vad du borde känna när du inte verkar ha några problem med det?
Har alltid varit pojkvännen som inte har brytt mig nämnvärt vad min partner gör på sin fritid. Men när jag nämnde detta för mina kompisar så reagerade de väldigt starkt och frågade hur dum jag kan vara.
Citera
2011-03-20, 19:32
Medlem
Du gillar det inte uppenbarligen.
Säg till henne att du stör dig på det och vill inte hon ska göra såna saker med en annan kille som hon borde göra med dig.
Citera
2011-03-20, 19:34
Medlem
Middag, vin, filmmarathon?
Är dom själva med varandra hade jag definitivt reagerat, är det nå fler med dom eller ?
Citera
2011-03-20, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugeSackOfNachos
Middag, vin, filmmarathon?
Är dom själva med varandra hade jag definitivt reagerat, är det nå fler med dom eller ?
Nej dom är ensamma.
Citera
2011-03-20, 19:38
Medlem
BigFatCones avatar
Uhm.. alltså. Vad är det för fel på er, hur gamla är ni egentligen? För mig är det självklart att min flickvän får umgås med sina vänner oavsett kön och göra vad fan dom vill, ja, kanske inte nåt som skulle innebära otrohet då men det säger ju sig självt. Varför skulle jag känna mig hotad för den sakens skull? Dom kanske delar favoritgenre och det är en genre som du hatar - varför ska du förneka din partner att se dom filmer hon vill med nån som också uppskattar dom?

Ponera att tjejen är bi, skulle du känna samma oro om det var en tjejkompis det gällde istället?
Citera
2011-03-20, 19:39
Medlem
Herrtrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TropicalJuice
Har alltid varit pojkvännen som inte har brytt mig nämnvärt vad min partner gör på sin fritid. Men när jag nämnde detta för mina kompisar så reagerade de väldigt starkt och frågade hur dum jag kan vara.

Jag kör lite på samma stil som du. Min flickvän är fri att träffa vilka hon vill, göra precis vad hon vill och jag kan inte förbjuda henne till någonting. Hur är en sådan sak ens möjlig? Handlingar ger dock konsekvenser och är hon det minsta mån om vårt förhållande bör hon se hur det ser ut i mina ögon, så att säga. Skulle hon mot all förmodan ligga med någon annan så hade förhållandet tagit slut, vilket hon är väl medveten om.

Nu kanske det låter som att jag skulle ta en otrohet med ett axelryck, men så är inte fallet. Tvärtom.
Citera
2011-03-20, 19:45
Medlem
Kalmantos avatar
Man kan absolut vara "bara" mycket god vän med kvinnor även om du förmodligen kommer ha många i tråden hävdandes att "män bara är ute efter att knulla egentligen".

Jag har tjejpolare som deras pojvänner lugnt kan lämpa över hos mig för övernattning+filmvisning whatever...

Å andra sidan har jag även tjejkompisar som är i förhållanden som jag i hemlighet känner att det inte är helt otänkbart att jag skulle ligga med/lägga in en stöt på under rätt omständigheter. Har jag inga som helst band till pojvännen, kanske tycker att hon egentligen är ihop med en jäkligt grå snubbe till och med, så kan det nog bli en liten mardröm för den lyckligt ovetandes pojkvännen.
Senast redigerad av Kalmanto 2011-03-20 kl. 19:47.
Citera
2011-03-20, 19:49
Medlem
min brors ex hade också en vän som tydligen var väldigt goda vänner. Givetvis föregick det inget fuffens där heller.

Men sen en dag fick min bror höra av hennes tidigare pojkvän (hur vet jag inte) att dessa två goda vänner (brors EX och vännen) brukade ge varandra tjänster och gentjänster, sexuella sådana. Givetvis var han skeptisk och litade inte fullt på honom, så han tog reda på det själv och nog talade han sanning alltid.

Så jag skulle vara vaksam om jag var du.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in