2011-03-20, 18:25
Medlem
Hej

Jag vill spela in någonting med hjälp av stereo mix men jag vill inte höra det själv genom högtalare. självkalrt kan detta lösas enkelt genom att bara sätta in hörlurar och låta dem vara, men tyvärr inte hörs det bara ändå men jag har inte tillgång till hörlurar heller just nu...

Så finns det något sätt att "stänga av högtalarna" men ändå spela in med hjälp av stereo mix?

Tack
Senast redigerad av bbb3 2011-03-20 kl. 18:29.
Citera
2011-03-20, 19:16
Medlem
Luciditys avatar
Så, stereo mix funkar inte om man inte har högtalare ikopplade? Låter orimligt.
Citera
2011-03-20, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucidity
Så, stereo mix funkar inte om man inte har högtalare ikopplade? Låter orimligt.

Jag vet. Men kanske stänger av de fel? Detta är en bärbar dator, så jag vet inte hur stänger av högtalare helt. Jag ber om ursäkt för att ha varit otydligt.
Citera
2011-03-20, 19:38
Medlem
Luciditys avatar
Då är jag nog med. Stereo mix spelar ju in ljudet som datorn spelar upp. Jag tror inte det spelar nån roll om man har i högtalare eller inte. Stereo mix volymen ändras när man ändrar datorns volym. Jag trodde du hade externa högtalare som man då bara skulle kunna dra ut, men du har integrerade i laptopen. Osäker på hur man löser ditt problem då. Jag kan tänka mig att högtalarna går att inaktivera på enhetshanteraren.

Ifall det är en stream du spelar in ifrån kan du använda Castripper istället som dessutom ger bättre kvalite än att spel in ifrån stereo mix.
Citera
2011-03-20, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucidity
Då är jag nog med. Stereo mix spelar ju in ljudet som datorn spelar upp. Jag tror inte det spelar nån roll om man har i högtalare eller inte. Stereo mix volymen ändras när man ändrar datorns volym. Jag trodde du hade externa högtalare som man då bara skulle kunna dra ut, men du har integrerade i laptopen. Osäker på hur man löser ditt problem då. Jag kan tänka mig att högtalarna går att inaktivera på enhetshanteraren.

Ifall det är en stream du spelar in ifrån kan du använda Castripper istället som dessutom ger bättre kvalite än att spel in ifrån stereo mix.

Precis! Jag provade inaktivera, men det fungerade inte. Jag tackar ändå!
Citera
2011-03-20, 21:37
Medlem
Luciditys avatar
Det enklaste är nog att ha i ett par hörlurar då. Vad är det du ska spela in ifrån? Om det är en stream finns det som sagt speciella program för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in