2011-03-20, 17:26
Medlem
Ingenssons avatar
Jag har två funderingar, det första. Jag höll på och fixa en vattenpipa och råkade tappa en kolbit på golvet som är täckt av heltäckande matta. Det har blivit ett hål, kan jag fixa det, även om jag inte kan, hur mycket kommer det kosta mig då de lagar den? (själva bolaget alltså)

För har för mig att det går att skära bara den delen och sätta in ny? För det kommer ju inte bli sååå billigt om de fixar heeela golvet?
Citera
2011-03-20, 17:28
Medlem
Necropoliss avatar
Du kan inte slänga upp en bild på det?
Skära upp en bit och laga beror ju på vad det är för matt, En plastmatta är ju inte så snyggt med en fyrkant i.. En "luden" matta kanske det inte syns lika mycket på!?
Testa lägg upp en bild vettja!
Citera
2011-03-20, 17:31
Medlem
AlexOnTops avatar
Ja, en bild blir nog bäst.

Annars, om det går rent inredningsmässigt, kan du ju ställa... En vas, eller annan möbel på det XD
Om det inte blir snyggt att bara byta ut en liten del så blir det nog fördjävligt dyrt att byta ut för hela lägenheten/rummet.
Citera
2011-03-20, 17:42
Medlem
Ingenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necropolis
Du kan inte slänga upp en bild på det?
Skära upp en bit och laga beror ju på vad det är för matt, En plastmatta är ju inte så snyggt med en fyrkant i.. En "luden" matta kanske det inte syns lika mycket på!?
Testa lägg upp en bild vettja!

Citat:
Ursprungligen postat av AlexOnTop
Ja, en bild blir nog bäst.

Annars, om det går rent inredningsmässigt, kan du ju ställa... En vas, eller annan möbel på det XD
Om det inte blir snyggt att bara byta ut en liten del så blir det nog fördjävligt dyrt att byta ut för hela lägenheten/rummet.

http://img861.imageshack.us/img861/594/bild1f.jpg

Där har vi det. la till aliminium folien för att man ska se storlek.. om det hjälper
Citera
2011-03-20, 17:44
Medlem
AlexOnTops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingensson
http://img861.imageshack.us/img861/594/bild1f.jpg

Där har vi det. la till aliminium folien för att man ska se storlek.. om det hjälper

Ah-ha! Nu kan jag optimera bilden så att jag kan få fram hur du ser ut utifrån spegelbilden i folierullen!

Skämt åsido, är du säker på att du kommer få stå för kostnaderna för det? Eller ja, finns det något du kan säga för att slippa? Att det går på någon försäkring eller så.
Men eftersom mattan var så "korthårig" blir det nog att byta mer än bara en fyrkant... Syns för väl om man bara byter en bit.
Citera
2011-03-20, 17:53
Medlem
Ingenssons avatar
Citat:
Ah-ha! Nu kan jag optimera bilden så att jag kan få fram hur du ser ut utifrån spegelbilden i folierullen!

Skämt åsido, är du säker på att du kommer få stå för kostnaderna för det? Eller ja, finns det något du kan säga för att slippa? Att det går på någon försäkring eller så.
Men eftersom mattan var så "korthårig" blir det nog att byta mer än bara en fyrkant... Syns för väl om man bara byter en bit.

Verkar ganska ologiskt att man får betala för heeela golvet bara för att man råkar bränna en liten del. Borde finnas en lösning. Tänk om det var något annat. Herregud, det är ju trots allt en studentlägenhet? Då måste ju räkna med att saker kan hända med mattan.
Citera
2011-03-20, 17:58
Medlem
AlexOnTops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingensson
Verkar ganska ologiskt att man får betala för heeela golvet bara för att man råkar bränna en liten del. Borde finnas en lösning. Tänk om det var något annat. Herregud, det är ju trots allt en studentlägenhet? Då måste ju räkna med att saker kan hända med mattan.

Haha, det är väldigt konstigt att de över huvud satt in en heltäckningsmatta i en studentlägenhet... Det är ju i och för sig ljuddämpande, men jag kan tänka mig hur fläckig av alkohol, spya och diverse andra vätskor den måste vara (eller i alla fall att man kan tänka sig detta innan man sätter in en...).

Men jag vet inte, vad är det för alternativ du funderar över? Skita i att anmäla och fly landet när du flyttar ut och de ska inspektera? Du ska väl ändå göra en felanmälan på det så får du väl se.
Citera
2011-03-20, 18:03
Medlem
Ingenssons avatar
Citat:
Haha, det är väldigt konstigt att de över huvud satt in en heltäckningsmatta i en studentlägenhet... Det är ju i och för sig ljuddämpande, men jag kan tänka mig hur fläckig av alkohol, spya och diverse andra vätskor den måste vara (eller i alla fall att man kan tänka sig detta innan man sätter in en...).

Men jag vet inte, vad är det för alternativ du funderar över? Skita i att anmäla och fly landet när du flyttar ut och de ska inspektera? Du ska väl ändå göra en felanmälan på det så får du väl se.

kan jag typ fixa försäkring nu och fixa det på det sättet?
Citera
2011-03-20, 18:48
Medlem
doubleRainbows avatar
Lägg en matta över det.
Citera
2011-03-20, 21:03
Medlem
Finns det matta kvar under fläcken så att säga?
Då behöver du garn i mattans färger och en svängd nål, så syr du dit skiten och klipper till längden.

simpelt.
Citera
2011-03-20, 23:25
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Äh, "raka av" en liten del av heltäckningsmattan så du får material och limma dit det över brännmärket. Gör du det lite noggrannt lär det knappast synas. Jag menar alltså inte att du ska limma dit en boll, utan du måste ha lite finess när du gör det.
Citera
2011-03-21, 16:53
Bannlyst
Jag tror inte det kommer synas, du kan ju bara raka av lite från mattan och limma dit när du ska flytta ut. Piece of cake.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in