Jag har nyss fått en ny katt, den är ca 3 månader gammal. Jag brukar alltid röka en fet om jag har kvar från dan innan med polarna. Men nu när jag har katt är jag lite orolig att den kan reagera dåligt på den "passivaröken". Vad tror/vet ni om detta? Alla svar är väldigt uppskattade.
Nej Cannabis är inte speciellt farligt för katter så länge det rör sig om passiv rökning. Tänk dock på att röken kommer att "fastna" i kattens päls, vilket den inte alltid tycker är så kul då katter är väldigt noga med att hålla sin päls ren och fräsch.
Många djur är sk. "narkomaner" tyder modern forskning på, precis som människor (inte alltid självdestruktivt heller).
Cannabis är dock inte fysiskt skadligt för något djur alls, förutom att röken vid all sorts organisk förbränning kan irritera luftvägar (irrelevant i sammanhanget).
Senast redigerad av the baron 2011-03-20 kl. 02:07.
Jag har nyss fått en ny katt, den är ca 3 månader gammal. Jag brukar alltid röka en fet om jag har kvar från dan innan med polarna. Men nu när jag har katt är jag lite orolig att den kan reagera dåligt på den "passivaröken". Vad tror/vet ni om detta? Alla svar är väldigt uppskattade.
jag hade en hund för ett par år sedan som gilla att smyga in och lägga sig underbordet när jag tände en fet han låg där lika stenad som jag
så jag tror inte det e farligt för katter.