Citat:
Ursprungligen postat av Happyme
Nog tycker jag att du ska försöka iaf.
Men jag behövde också en lgh i samband med en separation och tog kontakt med soc och fick till svar att dom minsann inte var någon bostadsförmedling.
Jag tycker att det är ett arrogant svar åt en som inte lever på något som helst bidrag och inte heller har ett behov av ekonomiskt stöd utan enbart vill ha tak över huvudet.
Man blir fan matt av att läsa den här tråden och i synnerhet ditt inlägg. Soc är till för dem som har behov som "inte kan tillgodoses på annat sätt", dvs de medellösa och mest utsatta i samhället. Om alla som råkade i tillfälligt trångmål skulle få hjälp av soc skulle det kosta samhället enorma summor.
"Min sambo och jag har gjort slut, buhu så synd det är om mig, ge mig genast en bostad och komplettera min hemutrustning för h*n behöll köksmöblerna och dubbelsängen."
"Min bil har gått sönder och jag måste ha den för att ta mig till jobbet, jag har inte råd att reparera den så nu vill jag ha socialbidrag."
"Jag har smällt hela lönen på kläder och krogbesök och nu har jag bara te och nudlar hemma, jag måste ha pengar till riktig mat omedelbart!"
"Jaha, så jag får ingen lägenhet och inga pengar? Men de där jävla blattarna får både tiorumsvillor och Mercedesar av soc, varför får inte vi hederliga svenskar som jobbar några bidrag?"
En del yngre folk verkar tro att det finns en hel armé av hjälpare som bara står och väntar på att rycka in så fort JAG stöter på problem. Eget ansvar, anyone? Självständighet? Jobba sig genom motgångar på egen hand och vara stolt över sin förmåga att reda ut situationen?