Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-28, 23:21
  #853
Medlem
AIKDaniels avatar
Hej,

Nu har det hänt något. Så fort jag ska kommentera någons inlägg (Citera) så brukar alltid den personens text komma upp i rutan där jag kan skriva min text, förstår ni hur jag menar?
Jag kan alltså inte längre citera folk då det inte står vems inlägg som jag har kommenterat och jag undrar vad som kan ha hänt...

Hjälp skulle vara super!
Citera
2012-04-29, 14:23
  #854
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Hej,

Nu har det hänt något. Så fort jag ska kommentera någons inlägg (Citera) så brukar alltid den personens text komma upp i rutan där jag kan skriva min text, förstår ni hur jag menar?
Jag kan alltså inte längre citera folk då det inte står vems inlägg som jag har kommenterat och jag undrar vad som kan ha hänt...

Hjälp skulle vara super!
Skulle du kunna ta det där en gång till?

När jag nu citerar dig så dyker din text upp i svarsrutan och jag kan posta mitt svar under.
Menar du att citering slutat fungera för dig? Dyker inte texten upp längre eller är det knappen som är borta? Eller kommer texten med men inte vilket nick du citerat?
Citera
2012-04-29, 14:38
  #855
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Skulle du kunna ta det där en gång till?

När jag nu citerar dig så dyker din text upp i svarsrutan och jag kan posta mitt svar under.
Menar du att citering slutat fungera för dig? Dyker inte texten upp längre eller är det knappen som är borta? Eller kommer texten med men inte vilket nick du citerat?

Ber om ursäkt för att min förklaring var ganska flummig.

För cirka en vecka sedan så hade jag inte det här problemet utan då när jag tryckte "Citera" på någon så kom den texten upp i svarsfältet.

Yes exakt som du förklarade, ungefär hälften av gångerna då jag ska citera någon så kommer inte dennes text upp för mig utan då blir det som ett "svara på ämne".
Knappen finns där men det känns som att den inte fungerar helt.
Nu när jag citerar dig så kom din text upp och det fungerar som vanligt men helt plötsligt så fungerar det inte och texten jag vill citera försvinner bara.
Det jag får göra då är att skriva namnet på den som har kommenterat för egen hand så att folk kan se att det är till dem.

https://www.flashback.org/t1787033p156
T.ex. mitt inlägg där 23:25 igår kväll: Jag fick då lägga quote och skriva in namnet på personen för att det skulle se "normalt" ut.

Knappt sovit någonting så ursäktar ifall det är dålig meningsuppbyggnad.

//Daniel
Citera
2012-05-03, 22:49
  #856
Medlem
kuddenchristos avatar
Behöver jag ställa in min nya avatar på "stötande", eller är den tillräckligt oskyldig? Man ser ju ändå inte deras bröstvårtor.
Citera
2012-05-04, 10:16
  #857
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Behöver jag ställa in min nya avatar på "stötande", eller är den tillräckligt oskyldig? Man ser ju ändå inte deras bröstvårtor.

Jag ser inget negativt med bilden. Då har jag sett mycket värre bilder än denna.
Citera
2012-05-04, 20:07
  #858
Medlem
Kan ni inte ta bort "integration och invandring" från heta ämnen? Låt dom ha en egen kulturberikartråd där dom spyr galla och ryggdunkar varandra. Så som det är nu så liknar FB en stor äcklig sekt och man känner sig på gränsen till hjärntvättad a´la devisen- Får man höra något tillräckligt ofta så tror man snart på det.

Edit: Ser att frågan varit uppe här ovan (visste inte vad jag skulle söka på för o hitta om nån tjötat om det tidigare)

Yttrandefriheten är ju halva grejen med flashback men det är ju samma folk som huserar i trådarna och på så sätt "manipulerar" upp skiten till heta ämnen
__________________
Senast redigerad av Raymond Dickens 2012-05-04 kl. 20:10.
Citera
2012-05-04, 20:54
  #859
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raymond Dickens
Så som det är nu så liknar FB en stor äcklig sekt och man känner sig på gränsen till hjärntvättad a´la devisen- Får man höra något tillräckligt ofta så tror man snart på det.
Utav 100 ämnen på listan kommer fyra stycken från I&I. Om dessa fyra trådar får dig att hjärntvättas så föreslår jag att du avstår från listan eftersom där förmodligen finns en massa annat som också påverkar dig negativt, och dessutom kan det vara en god idé att ha en god vän till hands när du läser trådar i största allmänhet.

Med tanke på att problemet får anses vara väldigt litet om det ens existerar så har jag svårt att se ytterligare filtrering.
Citera
2012-05-04, 22:34
  #860
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Utav 100 ämnen på listan kommer fyra stycken från I&I. Om dessa fyra trådar får dig att hjärntvättas så föreslår jag att du avstår från listan eftersom där förmodligen finns en massa annat som också påverkar dig negativt, och dessutom kan det vara en god idé att ha en god vän till hands när du läser trådar i största allmänhet.

Med tanke på att problemet får anses vara väldigt litet om det ens existerar så har jag svårt att se ytterligare filtrering.

Du har rätt. Jag ber om ursäkt. Det är nog att ag varit inne i Aktuella brott och kriminalfall lite för mycket. (där stor del av inläggen handlar om GM:s etnicitet)

Ska försöka skaffa mig en god vän
Citera
2012-05-09, 13:55
  #861
Medlem
valmont74s avatar
Jag har tittat i FAQ men hittar ingen post som säger om jag kan göra min profil, eller delar av den, "hemlig"/osynlig, dvs så att inte alla användare kan gå in och läsa mina tidigare inlägg. Går det?
Citera
2012-05-09, 13:57
  #862
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valmont74
Jag har tittat i FAQ men hittar ingen post som säger om jag kan göra min profil, eller delar av den, "hemlig"/osynlig, dvs så att inte alla användare kan gå in och läsa mina tidigare inlägg. Går det?
Nej. Allt du skriver här på forumet är fullt sök- och läsbart för alla andra medlemmar.
Citera
2012-05-09, 14:00
  #863
Medlem
valmont74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Nej. Allt du skriver här på forumet är fullt sök- och läsbart för alla andra medlemmar.
Ok! Tack för snabbt svar! Kan vara idé att föra in det i FAQ, i fall det inte redan står och jag missat det...
Citera
2012-05-09, 18:13
  #864
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Nej. Allt du skriver här på forumet är fullt sök- och läsbart för alla andra medlemmar.

Förutsatt att man har tillgång till samma forum som personen. Alla kan ju inte se inlägg i LB som exempel.

Citat:
Ursprungligen postat av valmont74
Ok! Tack för snabbt svar! Kan vara idé att föra in det i FAQ, i fall det inte redan står och jag missat det...

Om alla självklara saker skulle stå i FAQ:en så skulle nog ännu färre orka läsa den.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback