2012-10-19, 22:49
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Äsch, det var ju bara en test av funktionerna.
Oops Vi glömmer det. Men tack för svaret.
Citera
2012-10-20, 04:49
Bannlyst
Varför har inte Linux en egen avdelning här på Flashback?
Mac och Windows har det.

/ Winston D Thackeray
Citera
2012-10-20, 09:51
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wise-Gentleman
Varför har inte Linux en egen avdelning här på Flashback?
Mac och Windows har det.

/ Winston D Thackeray

Mja, det finns och då i detta namn -> Programvara - Övriga operativsystem
Citera
2012-10-20, 17:07
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Skum kille, han annonserade om sin egen avstängning.

https://www.flashback.org/p36892287#p36892287
Utan att veta gissar jag på att han testade funktionerna.
Citera
2012-10-21, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Mja, det finns och då i detta namn -> Programvara - Övriga operativsystem

Ja. men det heter inte Linux.

/ Winston D Thackeray
Citera
2012-10-21, 17:36
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wise-Gentleman
Ja. men det heter inte Linux.

/ Winston D Thackeray
problemet är väl att man ändå skulle behöva en kategori för övriga operativsystem, som då blir väldigt liten (antagligen för liten för att motivera ett eget forum). men det skulle väl fungera att döpa om den till "linux och övriga operativsystem". men det blir ju ingen skillnad på vilka trådar som ska ligga där. så det finns ju ingen direkt anledning att byta namn heller.
Citera
2012-10-21, 20:34
Medlem
ojns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
men det skulle väl fungera att döpa om den till "linux och övriga operativsystem".
Dumt, med tanke på att Linux inte är ett operativsystem.

(eller jo, det är väl egentligen - också, men det är nog kärnan folk tänker på när de lite slarvigt slänger sig med termen).
Senast redigerad av ojn 2012-10-21 kl. 20:38.
Citera
2012-10-22, 23:17
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Dumt, med tanke på att Linux inte är ett operativsystem.

(eller jo, det är väl egentligen - också, men det är nog kärnan folk tänker på när de lite slarvigt slänger sig med termen).
ja, jag tänkte också ta upp den aspekten, och hur det skulle påverka trådplacering om allmänna frågor om androidprogramvaror exempelvis. hur som helst skulle det bara leda till större förvirring bland dom vanliga användarna som ska hitta var dom ska placera tråden hur man än bakar ihop ett unix/linux-fora.

kort sagt så anser jag inte att flashback gör det enkelt för sig genom att mota in unix i ett allmänt forum. tvärt om, är ju det precis vad öppen programvara handlar om.
Senast redigerad av stillton 2012-10-22 kl. 23:21.
Citera
2012-10-23, 15:46
Medlem
hashish-boys avatar
jag har läst att ni inte tar bort inlägg och ämnen som inte bryter mot några regler, så jag med min dumma adhd hjärna började tänka (jag rår inte för det ) och kom på ett osannolikt scenario!

tänk om ett inlägg här skulle kränka någon/några inom tex en religion och att de tar 100st gisslan som de tänker avrätta om inte flashback tar bort ämnet/inlägget, hur skulle flashback agera då?
Senast redigerad av hashish-boy 2012-10-23 kl. 15:58.
Citera
2012-10-23, 15:51
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
jag har läst att ni inte tar bort inlägg och ämnen som inte bryter mot några regler, så jag med min dumma adhd hjärna började tänka (jag rår inte för det ) och kom på ett osannolikt scenario!

tänk om ett inlägg här skulle kränka någon/några inom tex en religion och att de tar 100st gisslan som dem tänker avrätta om inte flashback tar bort ämnet/inlägget, hur skulle flashback agera då?
Om det nu skulle komma ett sådant scenario så skulle saken lyftas i outlaw och admin skulle få komma med input.
Men eftersom det redan nu kommer pm i stil med "Ni måste ta bort detta inlägg för annars händer X mot mig" och detta resulterar alltid i samma svar att vi tar bara bort inlägg som bryter mot reglerna så ser jag inte att ovanstående skulle vara annorlunda.

Men som sagt i slutändan blir det admins ord i saken.
Citera
2012-10-23, 16:00
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Om det nu skulle komma ett sådant scenario så skulle saken lyftas i outlaw och admin skulle få komma med input.
Men eftersom det redan nu kommer pm i stil med "Ni måste ta bort detta inlägg för annars händer X mot mig" och detta resulterar alltid i samma svar att vi tar bara bort inlägg som bryter mot reglerna så ser jag inte att ovanstående skulle vara annorlunda.

Men som sagt i slutändan blir det admins ord i saken.

tack för svar yttrandefriheten är en farlig rättighet
Citera
2012-10-23, 16:20
Medlem
kuddenchristos avatar
Varför står mina varningar i min profil? Och varför kan jag inte se andra flashbackares varningar i deras profiler?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in