2018-12-30, 17:49
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Moderatorsmeddelande kan vara i formen av ett vanligt inlägg och då syns det inte när du trycker på svara eller citera.
Är inte det rätt otympligt då de kan hamna ett par sidor bak i en tråd?
Vore väl bättre att ha alla moderartorsmeddelanden synliga på sidan när man skriver inlägg, så man inte kan missa det.
Citera
2018-12-30, 18:16
Avslutad
Vad gör denna ignore-lista?
https://www.flashback.org/profile.php?do=editlist
Citera
2018-12-30, 18:25
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Vad gör denna ignore-lista?
https://www.flashback.org/profile.php?do=editlist
Det gäller pm,
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Vi har idag gjort lite förändringar i hur funktionen för att ignorera användare fungerar.

Det går inte längre att ignorera inlägg som en användare har gjort publikt, och det alternativet är borttaget från användarmenyn i forumet. Om man har lagt till en användare i sin Ignoreralista (som hittas under Kontrollpanelen) så döljer denna numera endast kontakter som sker via PM.

Om man önskar ignorera någons PM så kan man antingen göra detta genom att gå in och lägga till denne på Ignoreralistan, alternativt klicka på användarmenyn i det aktuella PM:et.

admin4
(FB) Funktionen "ignorera" har förändrats.
Citera
2018-12-30, 19:39
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Allt är inte svart eller vitt.

Nej, själklart inte, och det har jag aldrig påstått heller. Jag sa inte att det gällde alla dylika bumpar som du såg och jag noterade mycket väl att du skrivit "gråzon" innan, vilket jag håller med om.
Citera
2018-12-31, 08:13
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Är inte det rätt otympligt då de kan hamna ett par sidor bak i en tråd?
Vore väl bättre att ha alla moderartorsmeddelanden synliga på sidan när man skriver inlägg, så man inte kan missa det.
Ibland kan ett inlägg vara det bättre alternativet, till exempel för att stoppa ett enskilt urspårande med ot.
Citera
2019-01-03, 16:51
Medlem
infiltrants avatar
Hur får man tillgång till Laidback-avdelningen?
Citera
2019-01-03, 17:17
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infiltrant
Hur får man tillgång till Laidback-avdelningen?
200 godkända inlägg och 6 månaders medlemstid. Du verkar precis kommit upp i 200 inlägg och borde få tillgång när systemet uppdateras i natt, så i morron då.
Citera
2019-01-03, 18:17
Medlem
infiltrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
200 godkända inlägg och 6 månaders medlemstid. Du verkar precis kommit upp i 200 inlägg och borde få tillgång när systemet uppdateras i natt, så i morron då.

Aha okej! Tack så mycket
Citera
2019-01-04, 19:15
Medlem
Erik Östs avatar
När jag trycker på "ringklockan" ser jag att någon citerat mina/mitt inlägg i ett ämne (whatever) jag öht inte besökt men kan inte läsa vad jag "citerat" så jag blir nyfiken på vad jag "citerat".
Till saken hör att jag aldrig iggat nån så det kan inte vara det.

Vad beror det på ?
Citera
2019-01-04, 19:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
När jag trycker på "ringklockan" ser jag att någon citerat mina/mitt inlägg i ett ämne (whatever) jag öht inte besökt men kan inte läsa vad jag "citerat" så jag blir nyfiken på vad jag "citerat".
Till saken hör att jag aldrig iggat nån så det kan inte vara det.

Vad beror det på ?
What? Kan du inte klicka på det inlägg som har citerat dig?
Citera
2019-01-04, 19:26
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
What? Kan du inte klicka på det inlägg som har citerat dig?

Näe och det roliga är att det är i ämnen och trådar jag aldrig besökt!

Jag kunde förstå om nån familjemedlem (jag vet en som har möjighet kapat mitt konto men då ska jag väl för fasen iaf kunna läsa , som jag gör just nu,varför jag blivit "citerad" och vad jag "skrivit", tycker jag!
Senast redigerad av Erik Öst 2019-01-04 kl. 19:31.
Citera
2019-01-04, 19:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Näe och det roliga är att det är i ämnen och trådar jag aldrig besökt!

Jag kunde förstå om nån familjemedlem (jag vet en som har möjighet kapat mitt konto men då ska jag väl för fasen iaf kunna läsa varför jag blivit "citerad" och vad jag "skrivit", tycker jag!
Alltså man kan citera ett av dina inlägg och klistra in vilken tråd som helst.
Det står då att man blir citerad i tråd X men inlägget som man skrivit är från tråd Y.

Så du kan klicka på notifikationen och så finns inget där? Då har det inlägg som citerat dig blivit raderat av mods för regelbrott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in