2018-12-30, 11:51
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast så blir det inte på Facebook: alla svar på ett borttaget inlägg försvinner också.
Och du ser verkligen inte problemet med att kunna ta bort inlägg och alla diskussioner kring det på Flashback? Är du verkligen så korkad?
Citera
2018-12-30, 12:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Och du ser verkligen inte problemet med att kunna ta bort inlägg och alla diskussioner kring det på Flashback? Är du verkligen så korkad?

Nej jag gör inte det, för det vi skriver här är inte regeringsförklaringar eller vittnesprotokoll. Det är ett tidsfördriv, och då är det onödigt att en människa ska må dåligt bara för det.
Citera
2018-12-30, 12:27
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Nej jag gör inte det, för det vi skriver här är inte regeringsförklaringar eller vittnesprotokoll. Det är ett tidsfördriv, och då är det onödigt att en människa ska må dåligt bara för det.
Nej, det är det inte men det är levande diskussioner som skulle förstöras totalt och dö ut om folk fick redigera hur länge som helst och ta bort inläggen helt med sidodiskussioner.

Vill man inte riskera att må dålig för något man skrivit ska man ge fan i att skriva det. Det är inte svårare än så.
Hur tror du trådarna i ABoK skulle se ut? Eller skvallertrådarna? Matlagningstrådarna?
Citera
2018-12-30, 12:35
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Nej, det är det inte men det är levande diskussioner som skulle förstöras totalt och dö ut om folk fick redigera hur länge som helst och ta bort inläggen helt med sidodiskussioner.

Vill man inte riskera att må dålig för något man skrivit ska man ge fan i att skriva det. Det är inte svårare än så.
Hur tror du trådarna i ABoK skulle se ut? Eller skvallertrådarna? Matlagningstrådarna?

Matlagningstrådarna skulle förstås ha stora hål i sig. Man måste ju radera sitt inlägg, när man fått veta att det ska vara gräddfil i receptet i stället för crème fraîche!
Citera
2018-12-30, 12:38
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Matlagningstrådarna skulle förstås ha stora hål i sig. Man måste ju radera sitt inlägg, när man fått veta att det ska vara gräddfil i receptet i stället för crème fraîche!
Du visar precis hur lite du hör hemma på Flashback när du hänger upp dig på att jag just nämnde matlagningsforat.
Det jag menade var att en del kommer jävlas på alla sätt de kan och får de då en möjlighet att radera sina inlägg kommer de göra det, varhelst de känner för det.
Att kunna radera inlägg är bara en genomkorkad idé!
Citera
2018-12-30, 13:01
Medlem
Gospel.of.Lukes avatar
Vad är anledningen till att denna särskrivna tråden ligger under nyheter? ---> (FB) Jobb intervju som gick snett?

På vilket sätt är det en nyhet? Funderingar kring om en viss jobbintervju gick bra eller ej är väl snarast en vardagshändelse.
Citera
2018-12-30, 14:18
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grusbox
Kommer det komma något "nattläge" på Flashback? Likt twitter och reddit.

Hur menar du nattläge till skillnad från 17dark?
Citera
2018-12-30, 14:24
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
I största allmänhet, en seriös bump är en ok bump, tramsbump är det inte, att svara på en 5år gammal fråga är lite av en gråzon, när det gäller din bump så hamnar den i mina ögon under kategorin seriös.

Citat:
Ibland blir det dock tråkigt, när någon bumpar en fem år gammal tråd, där TS bett om hjälp med något personligt, kanske pinsamt, problem. Eller uttrycker sig föraktfullt mot någon viss grupp, låt oss säga kvinnor. Man kan då tänka sig att TS gärna ser att tråden glöms bort, och att nytillkommna läsare aldrig får se den. Mycket hinner ju hända på fem år: man hinner bättra sig, mogna, få nya värderingar o.s.v..

Att svara på en fem år gammal tråd där frågan uppenbarligen är utredd sedan samma tid tillför inte tråden ett smack som jag ser det och faller därför under 0.03.

Rapport - mjukradering och tråden trillar tillbaka ner i gruvan utan att irritera någon.
Citera
2018-12-30, 16:45
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Att svara på en fem år gammal tråd där frågan uppenbarligen är utredd sedan samma tid tillför inte tråden ett smack som jag ser det och faller därför under 0.03.

Rapport - mjukradering och tråden trillar tillbaka ner i gruvan utan att irritera någon.
Allt är inte svart eller vitt.
Citera
2018-12-30, 16:56
Medlem
Dröjer det ett tag innan ett moderatormeddelande i en tråd visas om man klickar på Svara eller Citera? Jag hittade moderatormeddelandet i tråden (FB) Varför handlar jämt Flashback om invandring?, skrivet idag 15:32, testade med att svara och citera i tråden men fick bara upp en textruta utan att moderatormeddelandet kom. Jag skrev som sagt inget eftersom jag bara testade då jag trodde att moderatormeddelandet skulle visas, men än visas det inte. Är det normalt, en bugg eller något konstigt just där?
Citera
2018-12-30, 17:28
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Dröjer det ett tag innan ett moderatormeddelande i en tråd visas om man klickar på Svara eller Citera? Jag hittade moderatormeddelandet i tråden (FB) Varför handlar jämt Flashback om invandring?, skrivet idag 15:32, testade med att svara och citera i tråden men fick bara upp en textruta utan att moderatormeddelandet kom. Jag skrev som sagt inget eftersom jag bara testade då jag trodde att moderatormeddelandet skulle visas, men än visas det inte. Är det normalt, en bugg eller något konstigt just där?
Moderatorsmeddelande kan vara i formen av ett vanligt inlägg och då syns det inte när du trycker på svara eller citera.
Citera
2018-12-30, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Moderatorsmeddelande kan vara i formen av ett vanligt inlägg och då syns det inte när du trycker på svara eller citera.

Ja, det är visst lite skillnad på olika moderatormeddelanden. Nu är det omgjort till ett äkta moderatormeddelande. Då visas t ex inte orden Rapportera och Citera, utan det är ikoner istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in