2012-09-03, 23:30
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Jag tror dock inte att alla som var inloggade igår läste om den mördade flickan i Täby. Jag gjorde det i alla fall inte (inte här på Flashback i alla fall).
Nä, det var ungefär runt 10k i den tråden. Men då var nog majoriteten aktiva läsare, vilket är väldigt högt och troligtvis utöver den vanliga trafiken om ungefär 40k.
Citera
2012-09-04, 00:49
Medlem
vivalarevolucions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Jag har svårt att minnas en tid när den inte funnits där. Ny är den i alla fall definitivt inte, hur många år exakt den har på nacken, eller om det är en standard i vBulletin (som Flashback prompt inte använder) vet jag inte.

Edit: Hittade en bild från 2007

http://blog.lege.net/content/flashback-forum-visar-skjortan.html
Jävlar vad annorlunda forumet såg ut då! Så man kunde alltså välja att skriva sin "Ort" (som oddball som tydligen bodde i 'Mongomania' - hah! )?
Och vad var den röda varningstriangeln under antal inlägg?
Citera
2012-09-04, 09:09
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivalarevolucion
Jävlar vad annorlunda forumet såg ut då! Så man kunde alltså välja att skriva sin "Ort" (som oddball som tydligen bodde i 'Mongomania' - hah! )?
Och vad var den röda varningstriangeln under antal inlägg?
Det var den gamla rapportera-knappen.
Citera
2012-09-04, 09:42
Medlem
Mandi74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fimp1
Varför i helvete kan jag inte komma åt kontroll grejjen där man ser citerade inlägg osv.
Någon med samma problem?

https://www.flashback.org/sp38648029
Citera
2012-09-04, 15:57
Medlem
NirvanAs avatar
Hur många av de 683.000+ medlemmarna är unika samt inte permanent avstängda samt aktiva (inloggad minst en gång i veckan)

Snackar vi typ 200k ?
Citera
2012-09-04, 17:18
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hur många av de 683.000+ medlemmarna är unika samt inte permanent avstängda samt aktiva (inloggad minst en gång i veckan)

Snackar vi typ 200k ?

För att ta reda på antalet unika medlemmar så krävs det nog en kvalificerad kristallkula. Många medlemmar har ett antal extrakonton. Många medlemmar har lämnat forumet...många nya tillkommer.

Personligen tror jag vi talar om betydligt färre än 200k. Jag tror det rör sig om ~50k.
Citera
2012-09-04, 17:55
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
För att ta reda på antalet unika medlemmar så krävs det nog en kvalificerad kristallkula. Många medlemmar har ett antal extrakonton. Många medlemmar har lämnat forumet...många nya tillkommer.

Personligen tror jag vi talar om betydligt färre än 200k. Jag tror det rör sig om ~50k.
Jag undrar vad flashback ger för siffror till alla som vill annonsera, hoppas inte de säger 680.000 medlemmar etc...

Flashback borde verkligen ha koll på unika användare.

Ta bort alla perm bannade konton också
Citera
2012-09-04, 18:04
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Ledningen vill inte ta bort konton, trodde att du visste det som varit med sedan 2002.
Citera
2012-09-04, 18:26
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Jag undrar vad flashback ger för siffror till alla som vill annonsera, hoppas inte de säger 680.000 medlemmar etc...

Flashback borde verkligen ha koll på unika användare.

annonsörerna tittar nog bara på antalt unika besökare per dag, och hur många sidträffar dom har. hur många av dom som är medlemmar är ju helt ointressant för dom.
Citera
2012-09-04, 18:34
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Varför går det inte att söka i Papperskorgen?
Citera
2012-09-04, 18:41
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Varför går det inte att söka i Papperskorgen?
Går inte att söka på trådar som ligger i papperskorgen [Sammanfogad]

Antagligen för att man inte kan avgränsa, utan det skulle ge träffar som man inte önskar när man söker.
Trådar som placeras där anses ju inte tillföra forumet något.
Citera
2012-09-04, 19:40
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ledningen vill inte ta bort konton, trodde att du visste det som varit med sedan 2002.
Jag vet att de inte vill men jag förstår inte varför..antagligen för de vill mygla med medlemsantalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in