Citat:
Ursprungligen postat av
Arthur Dent
Mitt länkproblem började med att jag plötsligt inte kunde få fungerande länkar när jag dolde länken i text, som den länken jag har i min signatur.
Nu kan jag inte bifoga länkar alls, när jag kontrollerar inlägget genom "Förhandsgranska inlägg" ser allt okej ut och länkarna fungerar, men när jag tryckt Skicka svar och inlägget postats är länkarna borta.
Jag har haft samma problem en längre tid nu, det går att lägga in länkar och få med dem så länge man inte förhandsgranskar inlägget innan man postar men förhandsgranskar man så är länkarna ej inkluderade i inlägget när den postas. Så man får antigen posta utan att förhandsgranska eller så får man förhandsgranska och posta samt i efterhand redigera inlägget och lägga in länkarna på nytt.
Eller som jag har börjat göra allt mer, först förhandsgranska och redigera inlägget så det ser bra ut sedan kopiera av hela inlägget och gå tillbaka till tråden utan att posta för att sedan på nytt gå in och klistra in inlägget och posta direkt utan att förhandsgranska. Ibland fungerar det inte i alla fall då får man lägga in länkarna i efterhand ändå.
Ett annat lustigt fenomen jag märkt av är att om man redigerar ett inlägg som man postat och innehåller länkar så tenderar länkarna att försvinna, då måste man redigera inlägget igen och lägga in länkarna på nytt då brukar de också finnas med i inlägget.
Vidare har jag märkt att när man citerar ett inlägg som innehåller länkar så inkluderas inte hela länken utan den är bruten så då måste man manuellt lägga in länken i det citerade inlägget för att det skall fungera.
Ännu en sak jag lagt märke till är att om man ska inkludera en länk som innehåller å, ä eller ö så omvandlas dessa bokstäver till diverse tecken istället vilket gör länken obrukbar, det här kanske beror på min webläsare eller är det fler som har märkt av det här fenomenet?
Använder firefox 14.0.1 för den som undrar.