2013-07-14, 10:11
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Jag är inte 100% på att det är här jag ska skriva min fråga men tror det. I alla fall:

Jag läste artikeln (<--- länk) och på knappen "kommentera" stod det även (0). Men nu är det precis som bortblåst. Det finns inte i papperskorgen eller någonstans när man söker. Jag får inte heller upp det när jag visar mina inlägg/startade trådar osv. Vad händer? Jag har varit inne ett par gånger för att se om någon mer har skrivit där, men icke och nu är allt borta och det står på kommenteraknappen (0) igen?

Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Den är raderad f.n men jag har bett moderatorerna titta över saken och återkomma.

admin5

Tråden är återställd, dvs ditt inlägg finns där i Censur & Yttrandefrihet: https://www.flashback.org/t2179159

admin5
Citera
2013-07-15, 20:52
Bannlyst
Varför kan jag inte konnekta till mirc #Flashback, är den nedlagt eller har jag blivit bannlyst,

Det lyder:

Unable to connect to server (Connection refused)

Connect retry #99 irc.flashback.org (+7000)
Citera
2013-07-15, 21:14
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagser
Varför kan jag inte konnekta till mirc #Flashback, är den nedlagt eller har jag blivit bannlyst,

Det lyder:

Unable to connect to server (Connection refused)

Connect retry #99 irc.flashback.org (+7000)

Den ligger nere för tillfället och det finns inte så mycket mer information just nu.
Du kan läsa bland de sista inläggen i Instruktioner för att ansluta till Flashbacks IRC
Citera
2013-07-16, 09:36
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Mitt länkproblem började med att jag plötsligt inte kunde få fungerande länkar när jag dolde länken i text, som den länken jag har i min signatur.
Nu kan jag inte bifoga länkar alls, när jag kontrollerar inlägget genom "Förhandsgranska inlägg" ser allt okej ut och länkarna fungerar, men när jag tryckt Skicka svar och inlägget postats är länkarna borta.

Jag har haft samma problem en längre tid nu, det går att lägga in länkar och få med dem så länge man inte förhandsgranskar inlägget innan man postar men förhandsgranskar man så är länkarna ej inkluderade i inlägget när den postas. Så man får antigen posta utan att förhandsgranska eller så får man förhandsgranska och posta samt i efterhand redigera inlägget och lägga in länkarna på nytt.

Eller som jag har börjat göra allt mer, först förhandsgranska och redigera inlägget så det ser bra ut sedan kopiera av hela inlägget och gå tillbaka till tråden utan att posta för att sedan på nytt gå in och klistra in inlägget och posta direkt utan att förhandsgranska. Ibland fungerar det inte i alla fall då får man lägga in länkarna i efterhand ändå.

Ett annat lustigt fenomen jag märkt av är att om man redigerar ett inlägg som man postat och innehåller länkar så tenderar länkarna att försvinna, då måste man redigera inlägget igen och lägga in länkarna på nytt då brukar de också finnas med i inlägget.

Vidare har jag märkt att när man citerar ett inlägg som innehåller länkar så inkluderas inte hela länken utan den är bruten så då måste man manuellt lägga in länken i det citerade inlägget för att det skall fungera.

Ännu en sak jag lagt märke till är att om man ska inkludera en länk som innehåller å, ä eller ö så omvandlas dessa bokstäver till diverse tecken istället vilket gör länken obrukbar, det här kanske beror på min webläsare eller är det fler som har märkt av det här fenomenet?

Använder firefox 14.0.1 för den som undrar.
Citera
2013-07-16, 19:52
Medlem
Har en fråga.Varför ligger bilar och liknande under Familj?Borde finnas en egen som heter fordon där bland annat bilar och trafik borde ingå.
Citera
2013-07-16, 20:20
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moldova1992
Har en fråga.Varför ligger bilar och liknande under Familj?Borde finnas en egen som heter fordon där bland annat bilar och trafik borde ingå.
Forumsektionen heter "Fordon, bostad & familj". Det är bara i menyraden som det förkortats lite av utrymmesskäl. Jag kan dock hålla med om att det inte är helt kristallklart vad som menas...

admin4
Citera
2013-07-16, 23:21
Medlem
wembis avatar
Jag har en förfrågan angående delforumet "Paranormala fenomen, ockultism och ufologi".

Denna del av Flashback har alltid huserats av debattörer som verkar mindre intresserade av ämnet och mest vill spy sin galla över de som har någon åsikt, eller rent av tro, inom ämnet.

Är det inte hög tid att rensa upp bland de oseriösare debattörerna och låta de "troende" få diskutera sinsemellan ifred?
Diskussionerna hade då fått en möjlighet att utvecklas och bli mycket intressantare för både betraktare och de aktiva debattörerna.
(De seriösa är inte nödvändigtvis de med mest vetenskaplig kunskaperna ifråga om naturvetenskap, i detta ämne som ofta berör det metafysiska.)

Moderatoringripanden på delforumet är sparsamma, och det känns att de inte är riktigt intresserade av att ämnet skall kunna diskuteras helt fritt.
Det är mest att likna vid att tillsätta en extremt ateistisk moderator i ett religionsforum, ...ett hån mot debattörerna i min mening.
I andra forum tillsätts moderatorer med kunskap och intresse, så borde det vara även inom detta ämne.
En tredje moderator hade inte skadat här.

Ett flertal stora tänkare/debattörer har flytt forumet genom åren som gått, och har antagligen sökt sig till forum där just "Paranormala fenomen, ockultism och ufologi" kan diskuteras bättre och friare än här.

Jag kan svårligen förstå att Ni Admins själva vill torpedera ett delforum som Ni själva står bakom.
Som ett av världens största forum borde vi väl även eftersträva internationell kvalitet i alla delforum?

Det är en sak att vilja ha yttrandefrihet och högt i tak, men en helt annan att sabotera trådar och förvägra andra samma sak.

Kan vi få en uppryckning i detta delforum?

Jag tror att det finns hopp om att få detta delforum att bli ett forum av klass om inte deltagarna tröttas ut och lämnar, i desperation, till andra mindre och betydligt mindre kända forum.
Intresset från debattörer finns definitivt, frågan är snarare om forumet vill tillgodose underlaget och respektera detta vårt önskemål?

/Intresserad prenumerant sedan Pappersversionen
Citera
2013-07-17, 16:44
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wembi
Det är en sak att vilja ha yttrandefrihet och högt i tak, men en helt annan att sabotera trådar och förvägra andra samma sak.

om det är sabotage/off topic så är det ju bara att rapportera inläggen som bryter mot reglerna. annars förstår jag inte riktigt vad du vill ska göras. slänga ut dom som inte håller med TS?

kan du ge något konkret exempel?
Citera
2013-07-17, 16:55
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Denna del av Flashback har alltid huserats av debattörer som verkar mindre intresserade av ämnet och mest vill spy sin galla över de som har någon åsikt, eller rent av tro, inom ämnet.
Det blir ju knappast någon diskussion om meningsmotståndare inte får göra sin röst hörd. Att rösterna i många fall uttrycker åsikter tvärt emot de troende i ämnena betyder ju inte att de ska bannlysas från att höras.

Du vill alltså ha en klubb för inbördes beundran där de som tycker lika kan sitta och klappa varandra på axeln och nicka leende? Yttrandefrihet? Demokrati?

Debattera emot istället för att beklaga dig över dina meningsmotståndare. Är deras synpunkter OT, så är det bara att rapportera, men bara för att ett inlägg rapporteras så betyder inte det att det raderas. Andra kan ha annat synsätt.
Citera
2013-07-17, 17:05
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Är det inte hög tid att rensa upp bland de oseriösare debattörerna och låta de "troende" få diskutera sinsemellan ifred?
Diskussionerna hade då fått en möjlighet att utvecklas och bli mycket intressantare för både betraktare och de aktiva debattörerna.n

Jag besöker själv inte forumdelen ifråga, men här är mitt svar:

Det fetstilta visar var ditt inlägg gick fel, och fick mig att ignorera resten av allt du skrev eftersom du inte vill ha en debatt mellan "troende" och "icketroende" utan du vill ha en liten skyddad verkstad där de "troende" kan diskutera sinsemellan.
Citera
2013-07-17, 21:07
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Vad ska man skriva i sökrutan för att få reda på om två särskilda användare svarat i en tråd?
Citera
2013-07-17, 21:33
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Vad ska man skriva i sökrutan för att få reda på om två särskilda användare svarat i en tråd?

https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=786818&threadid=1491 149
Men du skriver deras userid och threadid istället (det där är din för den här tråden). Userid ser du på profilen och och threadid ser du i adressrutan när du går in i en tråd.

Hittar du ett inlägg av dom i en tråd så väljer du "Hitta fler inlägg av användaren i denna tråd" som du hittar när du klickar på användarnamnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in