Citat:
Ursprungligen postat av
MannenBakomDig
Om en användare på Flashback bestämmer sig för att begå självmord. Får användaren då skapa en tråd i MGB-forumet där självmordet kan ses live? För att förtydliga mig. Det läggs upp en länk med en kort beskrivning. Alternativt posta i en tråd om självmord i MGB-forumet.
Jag vet att frågan är dum, eftersom självmordstrådar inte uppskattas på Flashback. Däremot om en användare bryter mot regeln och gör detta ändå. Ja, då kommer ju självmordet ändå ligga uppe i en MGB-tråd för eller senare. Även om användaren inte ens gör tråden och bara streamar live, så kommer det snart finnas i en tråd.
Om nu en användare skriver i en tråd eller gör en tråd MGB-forumet. Användaren skriver att självmordet ska sändas live och slutför detta. Då har ju användaren bidragit till tråden.
Då borde det ju tekniskt sett vara helt legalt?
ego-trådar tillåts inte under dom ordinarie forumen, förutom idiotiska alternativ som träningsblogg och spelblogg (och möjligtvis aktieblogg?), vilket jag personligen ser som en pest på ett
diskussionsforum.
däremot borde det väl inte finnas något hinder att en tråd för live-självmord skapas under mgb, och att användare där länkar till självmord. sitt eget eller någon annans. men jag hänger inte på mgb, så har ingen koll på om det finns nån praxis för den typ av trådar.
däremot är jag ganska säker på att admin ogillar en sån tråd skarpt, så det gäller nog att hålla tungan rätt i mun för att en sån tråd ska överleva. (och lyckligtvis lär det knappast hända att FBs medlemmar kommer hålla sig on topic i en sån diskussion)