2013-05-12, 13:43
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Håller med men borde inte en del av det falla under 0.09. på samma gång? Vad finns det för mer exempel när det gäller 0.09. än spridning av felaktiga uppgifter om personer och företag? Om jag påstår att någon kändis har dött (eller privatperson) och startar en tråd om det, bryter jag då mot 0.09.?
Enligt 0.09 så handlar det om uppsåtet du har med spridningen.

"Att sprida påhittade uppgifter om personer, företag eller organisationer med uppsåt att utsätta dessa för andras missaktning, eller att avsiktligen sprida förvrängd eller påhittad information med uppsåt att vilseleda, är förbjudet."

En moderator kan nog ge ett mer uttömmande svar. Jag själv har nog aldrig ens rapporterat ett inlägg för 0.09.
Citera
2013-05-12, 13:43
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Det existerar nog väldigt mycket ljug på FB. Eftersom det är tillåtet att trolla så är ju ljug automatiskt tillåtet. Dessutom är det ju helt omöjligt för någon att kontrollera om det någon skriver är 100% sant. Eller menar du ren fakta i tex vetenskapsforat? Om så, så är det ju OT om man skriver saker som inte är relevanta.

Det var mest det jag menade.

Ibland suger det något enormt att hitta på något som verkar vetenskapligt, men som inte är det. Jag kämpar som fan med att inte skriva ovidkommande svar som är helt åt helvete fel. Vet inte varför faktiskt.
Citera
2013-05-12, 13:44
Medlem
AIKDaniels avatar
God morgon, tänkte fråga er en sak.
Det är så att jag för någon månad sedan drog på mig en veckas avstängning, något som jag är väldigt irriterad över. Jag har försökt att ta kontakt med olika admins, olika moderatorer utan något resultat. Detta känns väldigt dåligt då jag verkligen inte skulle ha den där avstängningen.

Vad ska jag göra för att överklaga den ifall ingen mod/admin svarar på PM?
Citera
2013-05-12, 13:48
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj

Ibland suger det något enormt att hitta på något som verkar vetenskapligt, men som inte är det. Jag kämpar som fan med att inte skriva ovidkommande svar som är helt åt helvete fel. Vet inte varför faktiskt.
Hehe, då får du nog gå till dig själv för svar Dina inlägg skulle nog rapporteras för 0.03 rätt kvickt av folk som "vet sanningen", eller så skulle du få mothugg med belägg och således bli förlöjligad.
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
God morgon, tänkte fråga er en sak.
Det är så att jag för någon månad sedan drog på mig en veckas avstängning, något som jag är väldigt irriterad över. Jag har försökt att ta kontakt med olika admins, olika moderatorer utan något resultat. Detta känns väldigt dåligt då jag verkligen inte skulle ha den där avstängningen.

Vad ska jag göra för att överklaga den ifall ingen mod/admin svarar på PM?
https://www.flashback.org/t951568
Citera
2013-05-12, 13:51
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
https://www.flashback.org/t951568

Läste det där, har gjort steg 1 och steg 2. Ska jag göra en tråd nu bara eftersom jag inte får något svar?
Citera
2013-05-12, 13:54
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Läste det där, har gjort steg 1 och steg 2. Ska jag göra en tråd nu bara eftersom jag inte får något svar?

Då är frågan hur länge har du väntat på svar?
Vi mods sitter inte här hela tiden och admins får många pm så även där får man ha lite tålamod och vänta.
Citera
2013-05-12, 13:59
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Då är frågan hur länge har du väntat på svar?
Vi mods sitter inte här hela tiden och admins får många pm så även där får man ha lite tålamod och vänta.

Första PM till Admin - 2013-04-14
Andra PM till Zzpac (Vet inte direkt varför jag skickade till denne) - 2015-05-02

PM:ade även en annan admin, cirka 2-3 veckor sedan skulle jag tro.
Citera
2013-05-12, 14:25
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Första PM till Admin - 2013-04-14
Andra PM till Zzpac (Vet inte direkt varför jag skickade till denne) - 2015-05-02

PM:ade även en annan admin, cirka 2-3 veckor sedan skulle jag tro.

När skickade du PM till moderatorn då?
Citera
2013-05-12, 14:37
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
När skickade du PM till moderatorn då?

Jag pratade med Mod genom min kompis konto då han var hos mig, så jag vet inte när det var och jag har tyvärr inte tillgång till kontot och polaren i fråga är inte hemma så han kan inte kolla.

Jag pratade med moderatorn som gav mig min avstängning och han sa att det inte fanns något han kunde göra. Jag hade tidigare, innan min avstängning, frågat MOD ifall det jag gjorde var okej, dvs att jag inte kunde bli avstängd för det. Mod sa att det inte var något problem så jag tänkte att det bara var att köra, någon vecka senare blir jag avstängd.
Citera
2013-05-12, 14:38
Medlem
lääz_kellys avatar
Hej!

Jag har märkt att det läggs upp en hel del bilder av väldigt _olika_ slag på Flashback.se.
Och det kommer upp nya bilder rätt frekvent, nu undrar jag om det finns något arkiv med dessa bilder?
Citera
2013-05-12, 19:31
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
zzpac är forumets tekniker och har således nada med regelbrott och regelbedömningar att göra (i fall någon skulle få för sig att klaga hos honom).
Citera
2013-05-12, 22:00
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj

Det finns ju alltid tråden "Fakta om dvärgar". Den ligger dock under humor. Där kan du ljuga hur mycket du vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in