Citat:
Ursprungligen postat av Otem
Har tänkt på en sak ganska länge.
Borde det inte bli en enorm belastning på alla medlemmar som bannlyses och som ej är aktiva alls på fb? Det lagras väll nånstans, likt alla inlägg, trådstarter m.m?
Borde man inte kunna införa något för medlemmar som inte varit aktiva på över 1 år, att de raderas t.e.x, det måste ju belastas, alla servrar och grejer? om man är aktiv på fb tycker jag man ska logga in minst 1 gång i månaden och skriva minst 5 inlägg, undra hur mång av fb's nuvarande 760 769 medlemmar som är aktiv respektive inte varit inloggade på 5-6-7 år?
Tycker du verkligen att man ska få sin konto raderat om man är inaktiv en längre period? Många söker sig trots allt tillbaka och att då har kvar sitt gamla konto är mycket smidigare än att använda en ny mail-adress och starta ett nytt konto. Jag anser inte att konton ska raderas automatiskt baserat på aktivitet, vissa föredrar också att bara läsa utan att skriva inlägg.
Enorm belastning skulle jag också starkt motsätta mig att det är, eller ens en belastning för den delen (det är bara lite utrymme på en hdd), det rör sig om ett fåtal rader och således en bråkdel av den aktivitet som sker på forumet under så lite som en timma. Kort sagt så skulle implementeringen av en sådan funktion som du föreslår belasta forumet mer än vad de inaktiva användarna gör.