2013-05-09, 12:22
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moramannen
Jag kan inte hitta mina citerade inlägg under kontrollpanelen eller nån annanstans öht, detta är inget nytt utan har varit så sen jag reggade mig här. Vad beror det på?

Inte så att jag lider av det, men när man ser att andra pratar om det känns det konstigt att det inte finns hos mig. Bugg?
Höj blicken till toppmenyn vrid blicken till bortom Om Flashback vad finns där om inte en verktygsikon håll pekaren över den så ska du få se på magi...

bild
Citera
2013-05-09, 12:30
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Höj blicken till toppmenyn vrid blicken till bortom Om Flashback vad finns där om inte en verktygsikon håll pekaren över den så ska du få se på magi...

bild
Men på mig, aldrig ens tänkt på att titta där...

Tack ska du ha.
Citera
2013-05-09, 15:38
Medlem
Otems avatar
Har tänkt på en sak ganska länge.

Borde det inte bli en enorm belastning på alla medlemmar som bannlyses och som ej är aktiva alls på fb? Det lagras väll nånstans, likt alla inlägg, trådstarter m.m?

Borde man inte kunna införa något för medlemmar som inte varit aktiva på över 1 år, att de raderas t.e.x, det måste ju belastas, alla servrar och grejer? om man är aktiv på fb tycker jag man ska logga in minst 1 gång i månaden och skriva minst 5 inlägg, undra hur mång av fb's nuvarande 760 769 medlemmar som är aktiv respektive inte varit inloggade på 5-6-7 år?
Citera
2013-05-09, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Otem

Borde det inte bli en enorm belastning på alla medlemmar som bannlyses och som ej är aktiva alls på fb? Det lagras väll nånstans, likt alla inlägg, trådstarter m.m?

Borde man inte kunna införa något för medlemmar som inte varit aktiva på över 1 år, att de raderas t.e.x, det måste ju belastas, alla servrar och grejer? om man är aktiv på fb tycker jag man ska logga in minst 1 gång i månaden och skriva minst 5 inlägg, undra hur mång av fb's nuvarande 760 769 medlemmar som är aktiv respektive inte varit inloggade på 5-6-7 år?

Tycker du verkligen att man ska få sin konto raderat om man är inaktiv en längre period? Många söker sig trots allt tillbaka och att då har kvar sitt gamla konto är mycket smidigare än att använda en ny mail-adress och starta ett nytt konto. Jag anser inte att konton ska raderas automatiskt baserat på aktivitet, vissa föredrar också att bara läsa utan att skriva inlägg.

Enorm belastning skulle jag också starkt motsätta mig att det är, eller ens en belastning för den delen (det är bara lite utrymme på en hdd), det rör sig om ett fåtal rader och således en bråkdel av den aktivitet som sker på forumet under så lite som en timma. Kort sagt så skulle implementeringen av en sådan funktion som du föreslår belasta forumet mer än vad de inaktiva användarna gör.
Senast redigerad av Bitsocker 2013-05-09 kl. 16:56.
Citera
2013-05-09, 17:59
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otem

Fast som jag t.ex så har jag ganska många konton. Vissa används oftare än andra ( och så klart i olika trådar/ diskussioner ) men om jag skulle bli av med dessa bara för att jag inte använder dessa under en period vore puckat.

Dessutom, inläggen finns fortfarande kvar. Ska vi börja rensa bort massa inlägg från gamla trådar som är aktiva än idag? Kommer bli gigantiska luckor i vissa trådar.
Citera
2013-05-11, 18:43
Medlem
AIKDaniels avatar
Tänkte fråga ifall det går att få hjälp att hitta en specifik person eller en lista över namn på en person från ett visst område, finns det någon tråd för detta eller ska jag göra en ny tråd? Vart ska jag lägga den i så fall?

Tack på förhand
Citera
2013-05-11, 18:54
Medlem
tzjs avatar
Får man ljuga i inlägg? Tanken har slagit mig innan, men har inte kollat upp det faktiskt.

Tänker mig främst att man avsiktligen publicerar felaktig information i något ämne man egentligen inte har koll på. Vem avgör om det är ljug menar jag?
Citera
2013-05-11, 18:55
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Tänkte fråga ifall det går att få hjälp att hitta en specifik person eller en lista över namn på en person från ett visst område, finns det någon tråd för detta eller ska jag göra en ny tråd? Vart ska jag lägga den i så fall?

Tack på förhand
Om du menar personer man vill ha tag på eller saknade personer så är svaret såvitt jag vet nej.
Citera
2013-05-11, 18:58
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Om du menar personer man vill ha tag på eller saknade personer så är svaret såvitt jag vet nej.

Jag menar att jag vill få tag på en person från ett visst område, eller bara en lista på personer från det området (med personens namn), listan ska helst vara specifik med ålder osv.

Är det okej att starta en tråd om detta eller får jag försöka söka runt själv?
Citera
2013-05-11, 19:04
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Jag menar att jag vill få tag på en person från ett visst område, eller bara en lista på personer från det området (med personens namn), listan ska helst vara specifik med ålder osv.

Är det okej att starta en tråd om detta eller får jag försöka söka runt själv?
Tänker du på något i stil med detta: "Sommaren 2011 sedan hängde jag och mina polare på Böda med en tjej som hette Madde och var från Farsta. Hon var där med sina kompisar som jag tror hette Elin, Linnea och Sandra"?
Citera
2013-05-12, 13:32
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Får man ljuga i inlägg? Tanken har slagit mig innan, men har inte kollat upp det faktiskt.

Tänker mig främst att man avsiktligen publicerar felaktig information i något ämne man egentligen inte har koll på. Vem avgör om det är ljug menar jag?
Det existerar nog väldigt mycket ljug på FB. Eftersom det är tillåtet att trolla så är ju ljug automatiskt tillåtet. Dessutom är det ju helt omöjligt för någon att kontrollera om det någon skriver är 100% sant. Eller menar du ren fakta i tex vetenskapsforat? Om så, så är det ju OT om man skriver saker som inte är relevanta.
Citera
2013-05-12, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Det existerar nog väldigt mycket ljug på FB. Eftersom det är tillåtet att trolla så är ju ljug automatiskt tillåtet. Dessutom är det ju helt omöjligt för någon att kontrollera om det någon skriver är 100% sant. Eller menar du ren fakta i tex vetenskapsforat? Om så, så är det ju OT om man skriver saker som inte är relevanta.
Håller med men borde inte en del av det falla under 0.09. på samma gång? Vad finns det för mer exempel när det gäller 0.09. än spridning av felaktiga uppgifter om personer och företag? Om jag påstår att någon kändis har dött (eller privatperson) och startar en tråd om det, bryter jag då mot 0.09.?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in