2013-05-13, 09:19
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Jag pratade med Mod genom min kompis konto då han var hos mig, så jag vet inte när det var och jag har tyvärr inte tillgång till kontot och polaren i fråga är inte hemma så han kan inte kolla.

Jag pratade med moderatorn som gav mig min avstängning och han sa att det inte fanns något han kunde göra. Jag hade tidigare, innan min avstängning, frågat MOD ifall det jag gjorde var okej, dvs att jag inte kunde bli avstängd för det. Mod sa att det inte var något problem så jag tänkte att det bara var att köra, någon vecka senare blir jag avstängd.
Du hade en kommersiell annons i din signatur och det är tämligen glasklart mot reglerna om du läst dem.
Har någon moderator sagt annat så är det fel.
Citera
2013-05-13, 09:45
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Du hade en kommersiell annons i din signatur och det är tämligen glasklart mot reglerna om du läst dem.
Har någon moderator sagt annat så är det fel.

Jag pratade med en moderator om just den annonsen och jag vi kom fram till följande:
Jag: Är det okej ifall jag bara lägger in det i min annons, jag tjänar ingenting på det utan jag gör det för att hjälpa min kompis som har ett nystartat företag.
Mod: Ja, det är okej men bara ifall det inte blir allt för överdrivet.

Känns konstigt att jag ska åka på en avstängning efter att jag fått ett godkännande av en moderator...
Citera
2013-05-13, 09:55
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Jag pratade med en moderator om just den annonsen och jag vi kom fram till följande:
Jag: Är det okej ifall jag bara lägger in det i min annons, jag tjänar ingenting på det utan jag gör det för att hjälpa min kompis som har ett nystartat företag.
Mod: Ja, det är okej men bara ifall det inte blir allt för överdrivet.

Känns konstigt att jag ska åka på en avstängning efter att jag fått ett godkännande av en moderator...
Du menar i "din signatur" och inte "din annons" hoppas jag?
Skrev du exakt vad du hade tänkt skriva eller bara att du tänkt lägga en länk där så som du säger här ovan? Jag gissar på att ni har missuppfattat varandra för som signaturen såg ut så råder det ingen tvekan om att det var en annons och är det så att ett företag vill annonsera på Flashback så får man göra det på köpta annonsplatser på forumet, inte i inlägg eller signaturer.
Citera
2013-05-13, 10:36
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Du menar i "din signatur" och inte "din annons" hoppas jag?
Skrev du exakt vad du hade tänkt skriva eller bara att du tänkt lägga en länk där så som du säger här ovan? Jag gissar på att ni har missuppfattat varandra för som signaturen såg ut så råder det ingen tvekan om att det var en annons och är det så att ett företag vill annonsera på Flashback så får man göra det på köpta annonsplatser på forumet, inte i inlägg eller signaturer.

Jag frågade mod ifall jag fick lägga in den i min signatur, jag frågade själv: "Kan jag inte bli avstängd för det här?" och fick då ett svar "inte ifall den inte är för överdriven och att du håller på att spamma osv"
Jo vi har mycket möjligt missuppfattat varandra men det känns lite jobbigt att jag blir avstängd för den saken då jag inte blev varnad då han borde sett min signatur och att det inte var okej.
Citera
2013-05-13, 11:10
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Jag frågade mod ifall jag fick lägga in den i min signatur, jag frågade själv: "Kan jag inte bli avstängd för det här?" och fick då ett svar "inte ifall den inte är för överdriven och att du håller på att spamma osv"
Jo vi har mycket möjligt missuppfattat varandra men det känns lite jobbigt att jag blir avstängd för den saken då jag inte blev varnad då han borde sett min signatur och att det inte var okej.
Då det gäller en regel med avstängning i påföljdsskalan så går det till omröstning och hela kollegiet röstar, man kan inte som enskild moderator ge påföljd för 1.01.
Citera
2013-05-13, 21:44
Medlem
Otems avatar
Om jag klickar på en tråd, sedan tillbaka, klickar igen, tillbaka osv, registreras ny visning på tråden varje gång då? Eller hur funkar det? Registreras min IP barar en gång om jag klickar på tråden?
Citera
2013-05-15, 21:29
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Har i fått fullt med PM, men har lyckats radera typ 5. Men nu när jag försöker radera flera kommer det bara:

"Cosmo.Kramer, du har inte behörighet till den här sidan. Det kan bero på en av flera anledningar:
Ditt användarkonto har inte rätt behörigheter för att komma åt den här sidan. Försöker du att redigera någon annans inlägg, komma åt administrativa funktioner eller andra system som kräver särskild behörighet?
Om du försöker att posta, kan administratören ha stängt av ditt konto, eller det kan vänta på aktivering."

Jävligt skumt. Någon med lösning?
Citera
2013-05-15, 21:55
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Har i fått fullt med PM, men har lyckats radera typ 5. Men nu när jag försöker radera flera kommer det bara:

"Cosmo.Kramer, du har inte behörighet till den här sidan. Det kan bero på en av flera anledningar:
Ditt användarkonto har inte rätt behörigheter för att komma åt den här sidan. Försöker du att redigera någon annans inlägg, komma åt administrativa funktioner eller andra system som kräver särskild behörighet?
Om du försöker att posta, kan administratören ha stängt av ditt konto, eller det kan vänta på aktivering."

Jävligt skumt. Någon med lösning?
Inget skumt. Det är en känd bugg.

Se till att inte ha flera flikar från forumet öppna. Om det fortfarande inte fungerar, backa och uppdatera, försök sedan igen. Om det ändå inte går; vänta en stund. Surfa runt lite på forumet och försök sedan igen. Då brukar det ha lossnat.
Citera
2013-05-15, 22:05
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Inget skumt. Det är en känd bugg.

Se till att inte ha flera flikar från forumet öppna. Om det fortfarande inte fungerar, backa och uppdatera, försök sedan igen. Om det ändå inte går; vänta en stund. Surfa runt lite på forumet och försök sedan igen. Då brukar det ha lossnat.
Tack så mycket. Vad du är hemskt hjälpsam Du är nog min favoritmodd
Citera
2013-05-15, 23:22
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Tack så mycket. Vad du är hemskt hjälpsam Du är nog min favoritmodd
Äsch....sådär säger du nog till alla mods...

(förlåt för OT, jag kunde inte låta bli)
Citera
2013-05-16, 14:40
Medlem
vem/vilka är mod över reseforumen? Jag är väl dum i huvudet, men jag hittar inte det?
Citera
2013-05-16, 14:54
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orian
vem/vilka är mod över reseforumen? Jag är väl dum i huvudet, men jag hittar inte det?
Lobengula, Gromgutten och ksv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in