2013-01-31, 16:05
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Är modsen i den forumsdelen online?
Ingen aning, så det är bara de utvalda modsen för just det forumet som rensar osv? Tänk om de avlider, eller försvinner, då måste ju nån annan ta över?
Citera
2013-01-31, 16:53
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hur kan en knarkannons få vara kvar i 15timmar (as we speak), sover moderatorerna?
För att modereringen sköts på frivillig basis.

Citat:
Ingen aning, så det är bara de utvalda modsen för just det forumet som rensar osv? Tänk om de avlider, eller försvinner, då måste ju nån annan ta över?
Om ett forum blir utan moderatorer så arkiveras tills ersättare har hittats.
Citera
2013-01-31, 17:58
Medlem
Roxanas avatar
Citat:
Ingen aning, så det är bara de utvalda modsen för just det forumet som rensar osv?

Precis så är det. Om du öppnar tex Relationsakuten och scrollar ner så står det vilka som är moderatorer just där. Man kan enbart radera, varna och papperskorga i den forumsdel man är moderator i. Denna detalj är det en del användare som inte vet. Jag har tex fått flera PM där nån vill få hjälp med en tråd eller inlägg i tex Medicin eller Barn och familj. Då får man förklara att jag moddar inte där så jag kan inget göra och hänvisar till de som gör det.
Citera
2013-01-31, 18:21
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Hur kan en knarkannons få vara kvar i 15timmar (as we speak), sover moderatorerna?

Har du rapporterat inlägget?
Citera
2013-01-31, 18:28
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Har du rapporterat inlägget?
Ja, jag rapporterar allt sånt, men tar väldigt länge innan det blir nån åtgärd. Under tiden har säkert idioterna scammat nån stackare. Tycker det borde ta några minuter bara när det är så uppenbar annons osv.
Citera
2013-01-31, 19:13
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Har vant mig vid förändringen från HÄ till AÄ men går, vilket jag aldrig gjorde förut, in på Nya Ämnen då och då. Det som stör mig lite där är att avstängda personer ses som "nytt ämne". Finns det någon sinnrik teknisk finess som kan göra att de inte syns?
Bumpar lite. Går det att ordna eller är det bra att det är som det är?
Citera
2013-01-31, 19:14
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Bumpar lite. Går det att ordna eller är det bra att det är som det är?
Det där har diskuterats tidigare. Har för mig att det finns en tråd om det till och med. Hittade en tråd: Nya Ämnen - alla dessa avstängningar?
Citera
2013-01-31, 19:21
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Det där har diskuterats tidigare. Har för mig att det finns en tråd om det till och med. Hittade en tråd: Nya Ämnen - alla dessa avstängningar?
Ok, det visste jag inte men det vore bra om någon med reell makt (det kanske du har, men jag menar här på FB ) kunde uttala sig.
Citera
2013-02-01, 02:01
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ja, jag rapporterar allt sånt, men tar väldigt länge innan det blir nån åtgärd. Under tiden har säkert idioterna scammat nån stackare. Tycker det borde ta några minuter bara när det är så uppenbar annons osv.

Jättebra. "Stackaren" har ju ett val att köpa (och därmed bryta mot reglerna) så det är inget jag kan känna speciellt mycket sympati för.

Citat:
Ok, det visste jag inte men det vore bra om någon med reell makt (det kanske du har, men jag menar här på FB ) kunde uttala sig.

Jag har inget svar mer än att jag tog upp det igen.
Senast redigerad av b0gfetto 2013-02-01 kl. 02:14.
Citera
2013-02-01, 19:36
Medlem
Joomlas avatar
Fick just ett skumt PM från någon nyregistrerad mupp. Men PM:et var inte det intressanta utan titeln som medlemmen hade, nämligen "Recently registrered". Vadän denna titel? Alla nyreggade har den inte heller, utan om jag sorterar medlemslistan efter registreringsdatum så får jag upp vissa med "Awaiting Email Confirmation", vissa med "Recently Registrered" och vissa helt enkelt som heter "Medlem".

Edit: Vidare försökte jag svara på meddelandet men fick till svar att medlemmen "har valt att inte ta emot privata meddelanden eller har inte behörighet att göra detta". Jag gissar på det sistnämnda, därav mitt intresse av användargruppen.
Citera
2013-02-01, 20:39
Tekniker
kookamungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Fick just ett skumt PM från någon nyregistrerad mupp. Men PM:et var inte det intressanta utan titeln som medlemmen hade, nämligen "Recently registrered". Vadän denna titel? Alla nyreggade har den inte heller, utan om jag sorterar medlemslistan efter registreringsdatum så får jag upp vissa med "Awaiting Email Confirmation", vissa med "Recently Registrered" och vissa helt enkelt som heter "Medlem".

Edit: Vidare försökte jag svara på meddelandet men fick till svar att medlemmen "har valt att inte ta emot privata meddelanden eller har inte behörighet att göra detta". Jag gissar på det sistnämnda, därav mitt intresse av användargruppen.

Awaiting Email Confirmation = Vad det låter som.
Recently Registered = Email bekräftad och kontot väntar på att aktiveras (3 dagar eller SMS).
Medlem = Aktivt konto.
Citera
2013-02-01, 20:43
Medlem
svampdamps avatar
Är det inte på tiden att ni fixar en ordentlig mobilsida? Helt bedrövligt att Sveriges största forum inte kan ha en ordentlig officiell mobilsida/app.

// skickat från Flashback dåliga mobilsida
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in