• 2
  • 3
2011-03-19, 23:54
Medlem
ostz0rs avatar
lasagne och en sallad fast grönt har väl inget att göra på en bögakväll.
Citera
2011-03-20, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cichlidae
Oj här blev det bättre respons än jag väntade mig.

Hamburgare är ju djävulskt gott men lite för simpelt kanske. Vi vill ju gärna låtsas som att vi är lite fina i kanten fastän vi inte är det.

Men någon tjinesgryta med nudlar till kunde ju funka. Chiliconcarne vore finemang eftersom det är lite av min paradrätt, men att bjuda fem ölstinna isterbukar på detta i mitt eget hem vore att leka med döden.

Fast en hel del bra uppslag har jag fått i alla fall. Kom gärna med fler. Ni har till lördag på er.

Haha
Mitt förslag är någon form av kall pastasallad med kyckling, alternativt någon pasta med tillhörande sås, pasta går alltid hem, och någon pastasås till det kan inte vara allt för svårt att fixa ihop och koka upp!
Citera
2011-03-20, 16:45
Medlem
Nått som är skapligt gott att göra som ni fullvuxna borde tycka om lär ju ändå vara renskavsgratäng, bara fixa lite renskav, grädde osv, potatismos runt om i kanterna i en form, in i ugnen = Profit.
Citera
2011-03-20, 16:52
Medlem
CarlJan-Grankvists avatar
En grej som borde sitta fint är ju lite ribs, Grabbar som äter med nävarna , lite sjyssta såser till lite klyftpotais eller strips till . Borde funka finfint det..
Citera
2011-03-20, 17:02
Medlem
TheSituations avatar
En gryta som du stället att koka innan du drar på bowling, några exempel: säg till för recept.
Daube des gardiens
Daube ā l`aigre doux
Boeuf bourguignon
Citera
2011-03-20, 17:16
Medlem
erlgs avatar
Tartar på hjort med löjrom! Noll tillagningstid!
Citera
2011-03-20, 17:21
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJan-Grankvist
En grej som borde sitta fint är ju lite ribs, Grabbar som äter med nävarna , lite sjyssta såser till lite klyftpotais eller strips till . Borde funka finfint det..

Skulle säga ribs också, klyftpotatis eller potatissallad till, tomat- och schalottenlökssallad till med en god vinägrett. Lite goda såser till, baguette. Dryck blir öl förståss. Skulle satsa på något från Nils Oscar, Jämtlandsbryggerier eller Oppigården.
Citera
2011-03-20, 18:18
Medlem
Dirges avatar
En mustig gulash gryta e aldrig fel o den blir ju bara godare dagen efter, eller en god egen gjord pytt.
Citera
2011-03-20, 20:43
Medlem
rocksmysockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ostz0r
lasagne och en sallad fast grönt har väl inget att göra på en bögakväll.

Lasagne röstar jag på. Eller en Biff Rydberg. Man kan förbereda och råsteka potatis som man värmer i pannan inför servering, hacka lök och dela oxfilén i bitar kan också fixas innan om man måste.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in