2011-03-19, 18:34
Medlem
dePauls avatar
En makaronilåda som man förgräddar och sedan bakar av i samband med servering. Det är då man passar på och beströr den med riven ost. Tar inte mer än 10 minuter att tillaga.

Garnera med cornichon-gurkor och toppa med grovhackad färsk persilja.

Öl är den självklara drycken. Vin borde vara förbjudet i det här sammanhanget .

~Paul~
Citera
2011-03-19, 18:35
Medlem
akvarells avatar
Gör upp en liten eldstad mitt i vardagsrummet och grilla en hel gris. Släng upp grisen innan ni går iväg och bowlar och kom tillbaka till en nygrillad gris. Ät sedan endast med händerna, manligare blir det inte!
Citera
2011-03-19, 19:29
Medlem
Oj här blev det bättre respons än jag väntade mig.

Hamburgare är ju djävulskt gott men lite för simpelt kanske. Vi vill ju gärna låtsas som att vi är lite fina i kanten fastän vi inte är det.

Men någon tjinesgryta med nudlar till kunde ju funka. Chiliconcarne vore finemang eftersom det är lite av min paradrätt, men att bjuda fem ölstinna isterbukar på detta i mitt eget hem vore att leka med döden.

Fast en hel del bra uppslag har jag fått i alla fall. Kom gärna med fler. Ni har till lördag på er.
Citera
2011-03-19, 19:34
Medlem
dePauls avatar
Jag föreslår att du tänker lite ekonomiskt också. CCC brukar vara en hit om den lagas på fina råvaror. Dessa kostar dock en del om du tänker bjuda ett större lag grabbar. Mitt råd är att spara både tid och pengar och kanske tänka i andra banor .

~Paul~
Citera
2011-03-19, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Jag föreslår att du tänker lite ekonomiskt också. CCC brukar vara en hit om den lagas på fina råvaror. Dessa kostar dock en del om du tänker bjuda ett större lag grabbar. Mitt råd är att spara både tid och pengar och kanske tänka i andra banor .

~Paul~

Jag tjänar överlägset mest i sällskapet. Kan jag inte bräcka de andra i bowlingen ska jag fanimej bräcka dem i flådighet på matfronten.
Citera
2011-03-19, 20:13
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cichlidae
Jag tjänar överlägset mest i sällskapet. Kan jag inte bräcka de andra i bowlingen ska jag fanimej bräcka dem i flådighet på matfronten.
Vissa har det bra förspänt .

~Paul~

PS Har du så bra ställt så kan du kanske ta lite privatlektioner i bowling?
Citera
2011-03-19, 20:26
Medlem
PacmanSwes avatar
hembakt pizza? Kan ju bli jävligt gott om man har lite schyssta råvaror
Citera
2011-03-19, 20:29
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Stinas kyckling, och vill du lyxa till det väljer du en variant som är kryddad
Citera
2011-03-19, 21:00
Medlem
http://www.hornfeldt.se/chili

Detta utan tvekan. Ett grabbigt recept till ett grabbigt gäng. Medan du värmer på chiligrytan igen har du tid att grädda lite bröd som du så klart också preppat på en plåt sen innan.

EDIT: Uppmuntrar även till kraftigt öldrickande om det inte är ett par rejält härdade grabbar du har att göra med.
Senast redigerad av natogandalf 2011-03-19 kl. 21:02.
Citera
2011-03-19, 21:04
Medlem
Queen-Obscences avatar
Stekt entrecoté, släng in färdig rotfrukts mix i ugnen kör beanaise eller vitlökssås till det
Citera
2011-03-19, 22:28
Medlem
martenihs avatar
Pulled pork?

Bara att ha i ugnen medans ni är och bowlar, sen kan man käka det till vad man känner för.
Citera
2011-03-19, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingSpecial
Stark chili con carne, fixa innan, sen om ni vill ha ris till kan ni använda riskokare eller helt enkelt bara göra det när ni kommer hem.

Stark, för då blir ölen så mycket godare till.

EDIT: Plus att det är grabbigt :P

Chili con carne var just vad jag tänkte på, kan göras dagen före och självklart ska den vara väldigt het med flera sorters chili och det räcker med en brödbit till samt öl passar väldigt bra också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in