2011-03-19, 16:37
Medlem
flowsters avatar
Jag tänkte kolla lite, jag har haft oregelbundna hjärslag ett bra tag nu, det sker väl 1 gång om dagen eller så.. Är det normalt att det sker "så ofta"?

För att beskriva känslan vid ett sådant hjärtslag är det som att få en massiv adrenalinkick i 0,5 sekunder.
Citera
2011-03-19, 16:45
Medlem
Svizzeras avatar
det är inte normalt att ha oregelbundna hjärtslag över huvud taget. uppsök läkare omedelbart.
Citera
2011-03-19, 19:10
Medlem
swaydizzles avatar
Det är lite olika gällande vad som menas med oregelbundet hjärtslag. Antagligen är det en pulsökning som du känner och, som med tanke på din beskrivning, mycket väl kan bero på ett tillstånd som kallas för panikångest.

Dock gäller som vanligt att hjärtat alltid ska undersökas vid minsta misstanke om fel, så jag hade nog följt rådet att uppsöka en vårdcentral för några enklare tester så att allvarliga fel kan uteslutas.

Lycka till!
Citera
2011-03-19, 22:07
Medlem
Det kan vara två saker. Det är antingen korta perioder av oregelbunden rytm du känner, kan kännas på olika sätt, allt från inte alls till att man utmattad lägger sig på golvet.
Eller så är det extraslag, vilket är helt ofarligt och kan kännas som att allt blod rinner undan för att sen få en spark i bröstet. Det är inte farligt med känner du det varje dag ska du gå till v.c. för minst ett EKG.
Citera
2011-03-20, 01:00
Medlem
flowsters avatar
Oregelbundet slag eller extra slag...vet inte. Men det känns som när man är nervös, är uppspelt eller liknande x 100 för en kort sekund. ett extra starkt hjärtslag...

Citat:
Ursprungligen postat av Btrolkfd
Nej men är det inte blomgubben som är på besök. Å vart fan har du hållit hus om man får fråga? Ursäkta för OT. Men jag blev så glad när jag såg att just DU!!! hade skrivit.
Vem är du?
Citera
2011-03-20, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowster
Jag tänkte kolla lite, jag har haft oregelbundna hjärslag ett bra tag nu, det sker väl 1 gång om dagen eller så.. Är det normalt att det sker "så ofta"?

För att beskriva känslan vid ett sådant hjärtslag är det som att få en massiv adrenalinkick i 0,5 sekunder.

Massiv adrenalinkick låter ju annorlunda. Det vanliga brukar ju vara att man känner ett extraslag, som känns ungefär som att hjärtat stannar upp en halvsekund, för att sedan sparka igång igen med kraft.
Du borde kolla upp det, det ska man alltid göra när det gäller hjärtat.
Men, jag har ungefär 60-80 extraslag om dagen, och det anser mina läkare vara normalt.... Så, ja, hjärtat verkar kunna slå lite som det vill, utan att det ska vara farligt. Men som sagt, kolla upp det!
Citera
2011-03-20, 01:24
Medlem
flowsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dravel
Massiv adrenalinkick låter ju annorlunda. Det vanliga brukar ju vara att man känner ett extraslag, som känns ungefär som att hjärtat stannar upp en halvsekund, för att sedan sparka igång igen med kraft.
Du borde kolla upp det, det ska man alltid göra när det gäller hjärtat.
Men, jag har ungefär 60-80 extraslag om dagen, och det anser mina läkare vara normalt.... Så, ja, hjärtat verkar kunna slå lite som det vill, utan att det ska vara farligt. Men som sagt, kolla upp det!
Överdrev väl lite, men det känns som ett extra, ibland HÅRT slag.

Hur kan det vara normalt att ha 60-80 extraslag om dagen? Känner du av alla dessa? Vad sa de (läkarna) till dig?
Citera
2011-03-20, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowster
Överdrev väl lite, men det känns som ett extra, ibland HÅRT slag.

Hur kan det vara normalt att ha 60-80 extraslag om dagen? Känner du av alla dessa? Vad sa de (läkarna) till dig?

Då är det alltså extraslag, okej. Ja jag känner av allihopa. Bör väl tilläggas att jag fortfarande är under utredning. Men eftersom de tester som gjorts tidigare inte visat på något mekaniskt fel på hjärtat, så antar man att dessa extraslag är ofarliga men väldigt o behagliga. Nu har jag dock försämrats den senaste tiden, men fler extraslag samt ont i det. Därför skickades jag på nya tester, som jag nu väntar svar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in