2011-05-13, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjellkaramell
Haha ni positiva tomtar kommer att få äta upp det på söndag efter att Granlund har gjort hattrick och haft lekstuga med mäktiga Petrasek.

Tro mig, jag har varit med så många gånger förr när Sverige mött Finland. Våra anti-Finland spelare, foppa och Sundin spelar inte hockey längre så vem ska rädda oss nu?

snälla, tedenby, backlund, silfverberg, OEL, rundblad etc har erfarenhet att spöa finland
Citera
2011-05-13, 22:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av unikum
Jag är ganska säker på att vi slår Finland på söndag. Vi är bättre på alla positioner och bättre som lag. 4-1 till Sverige. Sista i tom kasse.

Tycker inte jag, jämför man lagens respektive insats idag så är Fast och Vehanen minsta lika bra om inte Finnen är lite vassare. Framåt är Finland minst lika bra med ex Kapanen, Immonen och Granlund.. Bakåt är det också jämt. Kommer bli en tuff fight på Sön, personligen hatar jag Finland så in i helvtet ( bara i hockey ) och jag kommer få svårt att acceptera att dom vinner ett vm guld
Citera
2011-05-13, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
så jävla snyggt var inte granlunds mål, sett det flera gånger förut. Svensk media går bananas över ingenting.

Ja, håller med, gjorde inte Sverige liknande mål förra VMet?

Innan ni alla öppnar munne o säger Sverige åker på stryk osv osv, tänk på detta, ni har sagt det VARENDA match, och sverige har vunnit dom alla (nästan)

Självutnämnda experter
Citera
2011-05-13, 22:52
Medlem
NirvanAs avatar
Robin Figren gjorde ett likadant - Mot Danmark i JVM
Citera
2011-05-13, 22:52
Bannlyst
Citat:
snälla, tedenby, backlund, silfverberg, OEL, rundblad etc har erfarenhet att spöa finland

Riktigt skickliga spelare är det, men hur står det till mentalt?

Har dom lika bra psyke som foppa och Sundin så kan vi nog vinna. Frågan är bara om dom har det...

Vore inte direkt första gången som unga spelare viker ner sig i stora matcher.
Citera
2011-05-13, 22:54
Medlem
funerals avatar
Hade en svensk gjort granlunds mål hade det varit det överlägset snyggaste målet genom tiderna. Nu lyser bara avundsjukan igenom, jävla tomtar
Citera
2011-05-13, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjellkaramell
Riktigt skickliga spelare är det, men hur står det till mentalt?

Har dom lika bra psyke som foppa och Sundin så kan vi nog vinna. Frågan är bara om dom har det...

Vore inte direkt första gången som unga spelare viker ner sig i stora matcher.

finland har också unga spelare, som sveriges juniorer spöat redan.
Citera
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Helt rätt. Sedan de vann VM-guld 1995 och på allvar etablerade sig som ett topplag, har de fokuserat på att vinna alla matcher. Före det var Finland ett lag som i t.o.m i något VM klarade sig kvar i A-gruppen genom att de slog Sverige.

Finland vann nog VM 95 mycket tack vare att de mötte just Sverige i finalen och kunde tända till lite extra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Hade en svensk gjort granlunds mål hade det varit det överlägset snyggaste målet genom tiderna. Nu lyser bara avundsjukan igenom, jävla tomtar

en svensk gjorde likadant för 1-2 VM sedan...
Citera
2011-05-13, 22:56
Medlem
funerals avatar
Citat:
en svensk gjorde likadant för 1-2 VM sedan...
I junior vm ja.....jääääääävligt stor skillnad
Citera
2011-05-13, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
I junior vm ja.....jääääääävligt stor skillnad

nej det har även gjorts i "riktiga" vm, kommer dock inte ihåg vilken svensk det var.
Citera
2011-05-13, 23:01
Medlem
tcfmogs avatar
Personligen är jag trött på alla jävla Zorromål. Känns innebandyaktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in