2011-05-03, 18:39
Medlem
Draedons avatar
Så jävla typiskt tur-Kanada, blev dock en spännande match.
Citera
2011-05-03, 19:07
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Så jävla typiskt tur-Kanada, blev dock en spännande match.

Det är ju så med Kanada att de har en annan regelbok än övriga. Det tillåts spela mer över gränsen i hårdhet, får filma och är allmänt vidriga. "Turen" kommer av dessa saker sammantaget.

För mig är VM i hamn om Kanada inte vinner. Om de är på väg att vinna slår jag av finalen innan slutet. Senaste JVM kommer alltid att följa mitt inre sinne.
Citera
2011-05-03, 19:12
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Så kan man också tycka, men jag gillade när det bara bestod av "the big 7". 25-0 mot Österrike var en liten överdrift, trodde man förstod det...

Nja, i och med att du skrev 8-0 mot Norge var din skämtsamma logik lite svår att spåra.

"The big 7"?

Går du tillbaka ytterligare i tiden var det snarast "the few 4" eller ännu ett steg bakåt "the mighty one" (CCCP). Jag kan inte se värdet av ett "fåvälde", enahanda och totalt ointressant.
Citera
2011-05-03, 19:26
Medlem
hultass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Inte för att det är trevligt med reklam, men har du klockat det där själv? Avd: De nya 23-minuterspauserna are a bitch.

After Ice fick de ju dock orera ganska fritt i, det trodde jag inte, särskilt inte på TV3.
Är 17 standard överallt?
Citera
2011-05-03, 19:28
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Jag försökte bara vara lite snäll mot Wikegård, genom att endast ta upp hans säsonger som head coach i Elitserien. Före Bodenäventyret var han ju i Väsby bl.a.
Ja, den där förlusten våren -95 var bra försmädlig för Boden - och Wikegård. Oavgjort hade räckt för Elitseriespel, tror jag

Det var våren 1994 och KS inför ES 1994/95. Oavgjort hade räckt till uppflyttning. Det hade t.o.m räckt med en förlust mindre än 3 mål. D.v.s om "Sasse" satt straffen i slutet hade Boden gått upp även om AIK vunnit matchen med 3-1. Du har rätt om Väsby, men där gick det bättre till ES.
Citera
2011-05-03, 19:29
Medlem
Embas avatar
Har jag fattat det rätt att om man vill se matchen över nätet så måste man beställa någon form av "paket"..? Det går alltså inte att se matchen streamat, gratis från hemsidan, så som SVT har när det är match?
Citera
2011-05-03, 19:35
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hultas
Är 17 standard överallt?

I Sverige är det 18.
Citera
2011-05-03, 19:41
Medlem
hultass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
I Sverige är det 18.
I NHL och övriga Europa då? På Hovet kör de alltid nedräkning från 17 men sen sätter de iofs aldrig igång direkt när nedräkningen är slut.
Citera
2011-05-03, 19:59
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
I NHL och övriga Europa då? På Hovet kör de alltid nedräkning från 17 men sen sätter de iofs aldrig igång direkt när nedräkningen är slut.

Norge kør fortfarande klassiska 15 minuter. Det var till och med 12 minuter en stund när NRK sände før att de skulle få in en helt match på två timmar.
Citera
Gromguttens avatar

Moderatormeddelande

Postat av Gromgutten 2011-05-03, 20:02
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Har jag fattat det rätt att om man vill se matchen över nätet så måste man beställa någon form av "paket"..? Det går alltså inte att se matchen streamat, gratis från hemsidan, så som SVT har när det är match?

www.viaplay.se sänder matcherna. Nog streamprat.

/Mod
2011-05-03, 20:13
Medlem
hultass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Norge kør fortfarande klassiska 15 minuter. Det var till och med 12 minuter en stund när NRK sände før att de skulle få in en helt match på två timmar.
Det är sorgligt att TV/Radio-bolag kan gå in och ändra de sportsliga förutsättningarna. Det borde vara lagstadgat.

Jag förstår att man vill ha något extra tillbaks med tanke på de pengar man investerar men till slut går det för långt. Powerbreaks är på gränsen.
Citera
2011-05-03, 20:26
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Det är sorgligt att TV/Radio-bolag kan gå in och ändra de sportsliga förutsättningarna. Det borde vara lagstadgat.

Jag förstår att man vill ha något extra tillbaks med tanke på de pengar man investerar men till slut går det för långt. Powerbreaks är på gränsen.

Nu är vi en smula OT men jag var glad att man visade hockey øverhuvudtaget. Detta var føre Lockoutsäsongen (som før øvrigt var ett stort lyft før norsk hockey...)

Men men. Øver till hockey VM...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in