2011-05-11, 08:07
Medlem
HerrGickhans avatar
Det känns väl nästan som om det här mer handlar om att recensera upplägget av ett tv-program, än om hockey i sig själv?
Citera
2011-05-11, 09:21
Medlem
frigolitpannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Men nu får du väl ge dig... Till att börja med är Henke och Viktor lika gamla, Henke har burit rangers på sina axlar i flera år och anses vara en av NHL:s bästa målvakter, Fasth blommade sent och tog sig till ES.

Fasth kommer etablera sig som en toppmålvakt i ES, men han kommer aldrig komma upp i samma nivå som Lundqvist.

Jag tog i lite väl mycket kanske, trodde han var yngre..
Citera
2011-05-11, 10:27
Medlem
Tsigalkos avatar
hmmm kolla wikipedia enligt dom är semifinalerna redan klara:http://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4rldsm%C3%A4sterskapet_i_ishockey_f%C3%B6r_h errar_2011
Citera
2011-05-11, 10:43
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsigalko
hmmm kolla wikipedia enligt dom är semifinalerna redan klara:http://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4rldsm%C3%A4sterskapet_i_ishockey_f%C3%B6r_h errar_2011

Kan mycket väl bli så. På något sätt känns det som att USA kan överraska och slå Tjeckien. Detta är bara baserat på en känsla och inte på hur spelet har sett ut.
Citera
2011-05-11, 10:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tyri
Håller med föregående talare, mycket bra bedömning, men som sagt så vet man aldrig vad som kan hända i hockey.

Redigt taggad på matchen imorgon!

/Tyri
Sant. Kan ett svenskt OS-lag förlora mot Vitryssland så går allt.
Åker Sverige eller Finland ut i kvarten så lär väl huvuden rulla?
Övriga kvartsfinaler känns mer öppna.
Senast redigerad av Winning 2011-05-11 kl. 10:50.
Citera
2011-05-11, 13:07
Medlem
Schampoflaskans avatar
Ja idag var det match igen då. Bara jag som känner mig nervös och osäker inför kvällens match? Har en känsla av att Tyskland kommer gå ut och göra en riktigt bra match ikväll och vinna med udda målet.
Citera
2011-05-11, 13:12
Medlem
tuzzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schampoflaskan
Ja idag var det match igen då. Bara jag som känner mig nervös och osäker inför kvällens match? Har en känsla av att Tyskland kommer gå ut och göra en riktigt bra match ikväll och vinna med udda målet.

Håller med dig, vi ska inte underskatta tyskarna med tanke på deras insats hitills bortsett från Tjeckien matchen. Sen hoppas jag ( trots att jag håller på Tre kronor) att tyskarna vinner så att Tre kronor lär sig att det inte lönar sig med läggmatcher en gång för alla.
Citera
2011-05-11, 13:56
Medlem
bombaccis avatar
Hoppas, hoppas, hoppas att kanada vinner mot Ryssland imorgon. Jag måste ha pengar till mat, så jag behöver att antingen usa eller kanada vinner hela turneringen o då knappast usa gör det så står mitt hopp till kanada.

Möter Kanada, Sverige i finalen kommer jag heja på Kanada om det påverkar om jag får äta månaden ut eller måste ta ut mina sista besparingar för att kunna köpa mig mat.

Jäkla liv man har. Orolig inför morgondagen, hur skulle ni ranka Kanadas chanser mot Ryssland?

Jag säger 60-40 till Kanada, men känns oroväckande högt för Ryssland, vi vill inte ha någon repris på junior vm hockeyfinalen t ex...

please, please, please låt Kanada vinna i år.
Citera
2011-05-11, 13:59
Medlem
tcfmogs avatar
Mårts petar Gunnarsson ur PP. Det var då på tiden.

http://hockey.expressen.se/trekronor/1.2432515/marts-andrar-om-petar-gunnarsson
Senast redigerad av tcfmog 2011-05-11 kl. 13:59. Anledning: Rättade till stavfel.
Citera
2011-05-11, 14:43
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Hoppas, hoppas, hoppas att kanada vinner mot Ryssland imorgon. Jag måste ha pengar till mat, så jag behöver att antingen usa eller kanada vinner hela turneringen o då knappast usa gör det så står mitt hopp till kanada.

Möter Kanada, Sverige i finalen kommer jag heja på Kanada om det påverkar om jag får äta månaden ut eller måste ta ut mina sista besparingar för att kunna köpa mig mat.

Jäkla liv man har. Orolig inför morgondagen, hur skulle ni ranka Kanadas chanser mot Ryssland?

Jag säger 60-40 till Kanada, men känns oroväckande högt för Ryssland, vi vill inte ha någon repris på junior vm hockeyfinalen t ex...

please, please, please låt Kanada vinna i år.

Jag kan hoppas för att du ska få dina pengar, men annars hoppas jag verkligen inte på dina önskemål. Jag vill [oaktat dina behov av pengar] inte heller ha en repris på JVM-finalen. Jag vill att Kanada ska bli avhängda direkt.

Tror dock att Kanada vinner mot Ryssland eftersom de senare absolut inte imponerat. Hur det sedan går i semifinalen mot Finland [förlåt Norge] är en helt annan historia.
Citera
2011-05-11, 16:52
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winning
Ja. Det är en sak att hämta upp underlägen när det knappt betyder någonting, i gruppspelet mot blåbär som Tyskland och Lettland, men vi vet hur det brukar gå sen. Det verkar ligga i generna hos Finnarna (att ha svaga nerver).

Angående min ranking, får framtiden visa vem som har rätt. Jag håller Tjeckien högre än Finland. Face it!

Du verkar inte notera att i Finlands grupp fanns det inga betydelselösa matcher. Kvaliteten där var skyhögt över den i Sveiges grupp där ju storheter som Norge avancerade. De skulle ha blivit 7:e lag i den andra gruppen.
Men Finland spelar ändå inte riktigt övertygande. Man har varit odisciplinerade i perioder och då främst i försvarsspelet. Det kommer knappast nånsin att bli disciplinerat försvarsspel med Jalonen vid rodret.

Min ranking i detta vm.

1. Tjeckien
2. Kanada
3. Finland
4. Ryssland
5. Slovakien
6. Sverige
7. Tyskland
8. USA

Endast Kanada ryms med på topp 5 listan från Sveriges grupp. Det blir problem i rankingen när jag anser Slovakien var bättre än Sverige och Sverige bättre än Tyskland. Därmed hamnar Slovakien före Tyskland fastän de i princip blev utslagna av Tyskland.
Citera
2011-05-11, 17:17
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Det blir problem i rankingen när jag anser Slovakien var bättre än Sverige och Sverige bättre än Tyskland. Därmed hamnar Slovakien före Tyskland fastän de i princip blev utslagna av Tyskland.

Jag tycker att du överskattar Slovakien. Ett gäng namnkunniga spelare vars bäst-före-datum passerats och som presterade mediokert. De ska definitivt inte rankas före Sverige eller Tyskland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in