Citat:
Ursprungligen postat av Winning
Ja. Det är en sak att hämta upp underlägen när det knappt betyder någonting, i gruppspelet mot blåbär som Tyskland och Lettland, men vi vet hur det brukar gå sen. Det verkar ligga i generna hos Finnarna (att ha svaga nerver).
Angående min ranking, får framtiden visa vem som har rätt. Jag håller Tjeckien högre än Finland. Face it!

Du verkar inte notera att i Finlands grupp fanns det inga betydelselösa matcher. Kvaliteten där var skyhögt över den i Sveiges grupp där ju storheter som Norge avancerade. De skulle ha blivit 7:e lag i den andra gruppen.
Men Finland spelar ändå inte riktigt övertygande. Man har varit odisciplinerade i perioder och då främst i försvarsspelet. Det kommer knappast nånsin att bli disciplinerat försvarsspel med Jalonen vid rodret.
Min ranking i detta vm.
1. Tjeckien
2. Kanada
3. Finland
4. Ryssland
5. Slovakien
6. Sverige
7. Tyskland
8. USA
Endast Kanada ryms med på topp 5 listan från Sveriges grupp. Det blir problem i rankingen när jag anser Slovakien var bättre än Sverige och Sverige bättre än Tyskland. Därmed hamnar Slovakien före Tyskland fastän de i princip blev utslagna av Tyskland.