2011-05-17, 18:56
Medlem
David_Villas avatar
Undrar om alla dessa kommentarer om att VM är en pajasturnering hade synits om Sverige hade VUNNIT finalen... Satt och höll på Finland så jävla hårt trots att ni slog oss i semin.
Citera
2011-05-17, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av David_Villa
Undrar om alla dessa kommentarer om att VM är en pajasturnering hade synits om Sverige hade VUNNIT finalen... Satt och höll på Finland så jävla hårt trots att ni slog oss i semin.

Well, jag hade inte varit speciellt stolt om Sverige hade vunnit med tanke på att vi knappast hade förtjänat det.

Torsk mot Norge.

Fullständigt utspelade i en period av MÄKTIGA Österrike. Katastrof dåligt spel i resten av matchen också.

Sedan så spöade vi USAs C-lag med 6-2(deras målvakt gjorde 3 grova tabbar dessutom)

Vi spelade uselt igen mot Frankrike och vann med 4-0.

Vi vann mot Schweiz efter ännu en urusel match där vi hade runt 8 PP och gjorde 0 mål i dessa.

Sedan så la vi oss mot Kanada.

Vann i kvarten mot Tyskland efter en halvdålig insats där Tyskland faktiskt hade tryck på oss i långa stunder i tredje perioden.

Sedan så gjorde vi en bra match mot Tjeckien men samtidigt så imponerade inte Tjeckien för fem öre.

Ingen vidare turnering av Sverige va?
Citera
2011-05-17, 19:27
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjellkaramell
Well, jag hade inte varit speciellt stolt om Sverige hade vunnit med tanke på att vi knappast hade förtjänat det.

Torsk mot Norge.

Fullständigt utspelade i en period av MÄKTIGA Österrike. Katastrof dåligt spel i resten av matchen också.

Sedan så spöade vi USAs C-lag med 6-2(deras målvakt gjorde 3 grova tabbar dessutom)

Vi vann mot Schweiz efter ännu en urusel match där vi hade runt 8 PP och gjorde 0 mål i dessa.

Vann i kvarten mot Tyskland efter en halvdålig insats där Tyskland faktiskt hade tryck på oss i långa stunder i tredje perioden.

Sedan så gjorde vi en bra match mot Tjeckien men samtidigt så imponerade inte Tjeckien för fem öre.

När ska folk lära sig att gruppspelsmatcherna är totalt obetydelselösa? Sverige var 20 minuter och sju sekunder ifrån ett vm-guld.Det är det enda som räknas
Citera
2011-05-17, 20:00
Bannlyst
Är vissa finnar full av svenskhat mot sig själv?

En finne på en hubb född i Sverige, har svenskt pass, tror han även har svenskt medborgarskap i och med födseln. Flyttar till norra Finland. Hatar det mesta som har att göra med Sverige?

Är många finnar full av svenskhat mot sig själva? Tänker på de 100.000 som bor här med.
Citera
2011-05-17, 20:15
Medlem
David_Villas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjellkaramell

Torsk mot Norge.

Verkligen inte, men Sverige var ändå i final när lag som Tjeckien,Ryssland,Slovakien,Kanada missade. Rätt imponerande faktiskt fastän man fick möta ett Tyskland som knappt kan slå ett bra lag i en viktig match och ett Tjeckien som gjorde sin sämsta match i turneringen mot Sverige.
Citera
2011-05-17, 20:46
Bannlyst
Nån som kan bekräfta när finnarna ledde med 1-5 2003 och Sverige vände till 6-5

Om det är största tappet någonsin i wc eller?
Citera
2011-05-17, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drothaur

Jesus vilket jävla tjat.
Citera
2011-05-17, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Ja, vad ska man säga. Med undantag för Norgematchen spelade Sverige grymt hela vägen fram till finalen. Att totalt kuka ur som man gjorde i tredje perioden är tråkigt, men ack så psykologiskt sannolikt. Måste varit sjukt jobbigt för Fasth som ju bara vunnit matcher innan. Undrar om han kände sig sviken av laget?

Jag är helsvensk, inte en droppe finskt blod i mig, men jag vill ändå gratulera mina finska bröder. Kalla mig gärna landsförrädare, det bjuder jag på. Finland spelade med stor övertygelse genom hela turneringen och hittills har jag bara stött på ödmjuka finländare i exempelvis den här tråden, vilket är mer än man kan säga om vissa svenskar.

VM är inget oviktigt mästerskap; den som säger annat ljuger. Vissa här är så otroligt patetiska när de börjar dilla om "pajasturnerning" hit och dit direkt efter att Sverige åkt ut. Varför inte svälja gallan, gratulera dem som var kyligare denna gång och sedan börja fundera på vad man ska göra rätt nästa gång? Eller tja, det är väl mer Mårts jobb. Han ska förresten ICKE avgå. Den som på allvar kräver det av en man som i rollen som ensam förbundskapten tagit ett relativt ungt landslag till fucking final i VM bör genast boka tid för skalltomografi ...

skönaste inlägget hittills
Citera
2011-05-17, 21:53
Bannlyst
Svenskar må vara dåliga förlorare

Men då är finnarna mer dåliga vinnare

http://www.hbl.fi/text/utrikes/2011/5/16/w63513.php

Citat:
Polisen i Haparanda rapporterar om bråk, misshandel och offentlig bränning av svenska flaggor.

– Hade vi haft rätt att stänga gränsen hade vi gjort det, säger Christer Holm, inre befäl vid polisen i Haparanda till Expressen

Har läst kommentatorsfältet det är finnar som skäms för agerandet, och det ska finnar fan göra med all rätt!

Har svenska hockey förbundet agerat eller något? Borde ju blivit en större nyhet utomlands tycker man? I synnerhet när det är grannländer. I synnerhet när ett skitland vinner så sällan beter sig som dom gjorde.
Citera
2011-05-17, 22:38
Medlem
crasheds avatar
Citat:

Har läst kommentatorsfältet det är finnar som skäms för agerandet, och det ska finnar fan göra med all rätt!

Har svenska hockey förbundet agerat eller något? Borde ju blivit en större nyhet utomlands tycker man? I synnerhet när det är grannländer. I synnerhet när ett skitland vinner så sällan beter sig som dom gjorde.
Åh, jag älskar hur du syns, sida efter sida trots att du inte bryr dig . Men visst håller jag med dig nu. Flaggbränning kan gott skippas. Tur att alla finländare inte är sådana.
Senast redigerad av crashed 2011-05-17 kl. 22:42.
Citera
2011-05-17, 23:17
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

De var då de och nu är nu. Då borde även begripa att efter en 16 årig bitter kalk att svälja med diverse finalförluster, så smakar ett vm guld som manna från himmeln.

Citat:

Jo, har läst det o de var ingen rolig läsning, idioter finns i alla läger, förövrigt så har jag läst att en Svensk bil blev nerbrunnen här i Oslo i "17 maj firande". Gidder inte att finna länken.

Fan va ni är dåliga förlorare.
Citera
2011-05-17, 23:31
Medlem
Klosss avatar
Citat:

Läser vidare i texten;
Citat:
Flera fall av flaggbränning rapporteras.

– Att de bränner svenska flaggan tycker vi att är lite alarmerande. Det är deras sätt att fira, men det blir lite oroligt, säger Christer Holm.

Haparandaborna uppskattade inte de finska fansens besök utan gav igen. En del finländare har anmält att de blev misshandlade under natten.
I en annan tidning stod det att ett antal anmälningar om misshandel hade upprättats och att samtliga fall var de misstänkta gärningsmännen svenskar. Beklagligt att sådana motsättningar ska uppstå men "invaderar" man en svensk stad och bränner svenska flaggan och lever allmänt jävulen får man räkna med att smaka knogmacka. Inget kan vara mera rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in