• 1
  • 2
2011-03-19, 13:50
Medlem
Alltid när jag sitter och kör wow, cs eller Half Life så stängs min dator av helt random. Har aldrig hänt förut. Detta har pågått i kanske 1 månad och jag har absolut ingen aning om vad som har hänt.
Är säkert något med processorn.

Är 100% säker på att detta ligger i fel tråd, så om någon vill flytta vore jag tacksam
Vet inte hur jag ska förklara mer, men skulle vara extremt tacksam om någon hjälpte mig.
Senast redigerad av timi 2011-03-19 kl. 13:58.
Citera
2011-03-19, 14:09
Medlem
EfterBlivandes avatar
Kan det bero att datorn blir överhettad för att jag har samma problem att den bara stängs av när jag spelar. Kan också bero på att jag spelar på laptop men kan väl vara något liknade.
Citera
2011-03-19, 14:14
Medlem
Jag har en stationär dator, men ska man bara låta den vara avstängd då eller?
Citera
2011-03-19, 14:21
Medlem
nyllet_2s avatar
Jag hadde nyligen ett liknande problem, jag kunde köra program som inte var "grafiskt tunga" utan problem, men när jag startade något som använde grafikkortet stängdes hela datorn av.

Problemet var att min PSU var klen, Köpte ny PSU och sedan fungerade det utmärkt!
Citera
2011-03-19, 14:24
Medlem
Dator som stängs av under belastning helt random brukar vara PSU (nätagget) som inte orkar med.
Grafikkort burkar ge artifakter och eller hänga sig vid överhettning och cpu:n brukar trottla ner sig ev hänga sig, minnerna ger oftast blåskärm.

Min rekomendation är att installera realtemp samt msi afterburner och spela i 10 min och kolla sedan maxtempen för att utesluta att det är det.

Märkert på nätagget är viktigt att du uppge då det finns mycket skit där ute som du inte vill ha i närheten av din dator.
Citera
2011-03-19, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PoxW
Dator som stängs av under belastning helt random brukar vara PSU (nätagget) som inte orkar med.
Grafikkort burkar ge artifakter och eller hänga sig vid överhettning och cpu:n brukar trottla ner sig ev hänga sig, minnerna ger oftast blåskärm.

Min rekomendation är att installera realtemp samt msi afterburner och spela i 10 min och kolla sedan maxtempen för att utesluta att det är det.

Märkert på nätagget är viktigt att du uppge då det finns mycket skit där ute som du inte vill ha i närheten av din dator.

något enklare sätt xd?
Citera
2011-03-20, 05:31
Medlem
927s avatar
installera ett program som heter SIW, se under sensors innan och under spelade
Citera
2011-03-20, 12:44
Medlem
http://i52.tinypic.com/aewsuq.png

Det är när jag har wow igång
Citera
2011-03-20, 12:47
Medlem
Min gjorde likadant när jag såg film osv, dammsög ut massa damm i datorn och då funkade det som det skulle
Citera
2011-03-20, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pangkaka
Min gjorde likadant när jag såg film osv, dammsög ut massa damm i datorn och då funkade det som det skulle

Tack för tipset, jag ska testa det!
Citera
2011-03-20, 13:05
Medlem
Tobeos avatar
Ta ur grafikkortet ur datorn och ta bort damm som sitter runt fläkten och i heatsinken, jag hade hur myckte damm som helst som satt där. Hade samma problem att datorn stängde av sig och efter jag gjorde det så vart temperaturen 40c lägre.
Citera
2011-03-20, 13:12
Medlem
jonne5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timi
Tack för tipset, jag ska testa det!

Använd helst inte damsugare. Det kan skapas ESDs då. Det bästa skulle vara tryckluft.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in