• 1
  • 2
2011-03-19, 05:35
Medlem
bluecafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
Jag har redan sommarjobb p ett lager som jag var p frra ret. Jag tog det jobbet fr att dom hade lovat mig extrajobb eftert. Har inte ftt jobba en endaste dag sen dess av ngon anledning. Sen bor jag tillsammans med min pojkvn i en lgenhet s alla eventuella pengar jag tjnar in gr till honom d jag i princip lever p hans ln idag. S att spara till ngot krkort finns det inget utrymme fr. Tyvrr.

Ni bda skulle ju tjna mer p om du la undan 15000 eller vad ett krkort skulle kosta dig, s att du kan f fler/bttre jobb och betala tillbaks det senare om du nu tycker att du r skyldig din pojkvn det.
Men om du tycker krkort r meningslst s strunta i det. Det kommer inte gra nn nytta att ha det om du behller den instllningen.

k till Norge och skala bananer! Eller jobba p caf. Svenskar r tydligen populra dr p alla mjliga jobb som inte krver utbildning och erfarenhet.

Eller lmna Lule och flytta till en strre stad i Sverige. Kolla allastudier.se
Senast redigerad av bluecafe 2011-03-19 kl. 05:38.
Citera
2011-03-19, 09:00
Medlem
thunderstuckeds avatar
Vafan r problemet? Brja ls p komvux s har du en inkomst p iaf 2000:- (6000:- om lyckas fylla 25 idag) och har chans till bttre betyg.

Sen tar du och vidareutbildar dig!
Citera
2011-03-19, 10:58
Medlem
Det var ju "utbildningar som ger jobb" trden handlade om, inte sant? D ska vi vl inte fylla hela frstasidan med tjat om att hon r lat och borde ta ett jobb.

OnT: Lule tekniska hgskola har ju inte srskilt hga antagningspong och det finns mer n tekniska utbildningar dr. Ls till sjukskterska, fastighetsmklare, arbetsteraput, ekonom, lrare eller ngot sdant s kan du f ett anstndigt och roligt jobb sen men du kommer sjlvklart behva engagera dig i studierna/jobbet om du ska komma ngonstans.
Senast redigerad av Gate47 2011-03-19 kl. 11:19.
Citera
2011-03-19, 11:51
Medlem
underskterska/sjukskterska
frskollrare/lrare grundskolan/lrare gymnasiet etc
ingenjr p mindre universitet/hgskolor

Var vad jag kunde komma p om du har "dliga" betyg.
Citera
2011-03-19, 13:13
Medlem
one_sizes avatar
Som sagt, du har LTU bredvid dig s kolla upp lite utbildningar. Annars kan du ska p KY/YH utbildningar som passar.
Citera
2011-03-19, 20:31
Medlem
Rekomenderar dig en yrkeshgskoleutbildning, r du inte hoppls fr du jobb efter
Kolla yhguiden.se
Citera
2011-03-19, 20:33
Medlem
Strixezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min-Mamma
D kan jag inte hjlpa dig.

ta krkort s fr du ocks jobb p 10 minuter.
Det dr fr du grna utveckla.
Citera
2011-03-20, 01:18
Medlem
troubleices avatar
Tack till er som kom med vettiga svar!

Har talat med pojkvnnen s frhoppningsvis kan jag brja ta kortet efter sommarens slut iallafall. Sen ska jag ska in p allt jag bara kan och se vars det leder ngonstans. Tnker inte sitta still shr mer.
Citera
2011-03-20, 15:50
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Tack till er som kom med vettiga svar!

Har talat med pojkvnnen s frhoppningsvis kan jag brja ta kortet efter sommarens slut iallafall. Sen ska jag ska in p allt jag bara kan och se vars det leder ngonstans. Tnker inte sitta still shr mer.

Du br kanske plugga till ngot s du har en utbildning (vilket jag antar du inte har i nulget?). Vad r du intresserad av? Rcker dina betyg till t.ex. sjukskterskeutbildning? Du kan plugga upp/in mnen p Komvux. Den mjligheten kommer antagligen inte finnas fr alltid, s ta chansen redan nu. Sen finns alltid hgskoleprovet.
Citera
2011-03-20, 19:08
Medlem
Olympiuss avatar
Citat:
Jo, JAG behver en utbildning s jag ppnar gonen fr ngon typ av karrir och en ny vardag. Jag vill knna att jag r vrd ett jobb fr att jag har kunskap inom det. Inte fara runt och slicka rv, fr det har jag redan gjort sen jag tog studenten.

ter till mnet, ngon annan med tips om utbildningar som kan ge jobb?

Verkar ju fungera bra..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in