Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
Jo, jag hade tagit krkort. Om jag hade pengar. Men det har jag inte. Allts kommer jag ingenstans.
Det gr du. Om du vill. Men du verkar inte ha nn kmparanda. Eller s har du haft det men frlorat den.
Ta skitjobb, Dela ut reklam, vad som helst, dela ut tidningar p natten, gr jobb ingen annan vill gra. spara lite av pengarna, ta krkort, f bttre jobb, har flera jobb, tjna mer pengar.
Men man mste ta tag i det sjlv.
Du skulle ju haft krkort fr 5 r sen men har .. .slappat?
anyways, testa detta: Det r hg tid att ska sommarjobb nu s kolla upp vilka storfretag som finns i din stad. Finns exempelvis Tetra Pak och Alfa Laval dr? Fnns VOlvo. Dr finns hemtjnst va? Definitivt.
In och registrera dig p alla stllen du kan komma p, p kommunen och verallt. Fretag har ofta p sin hemsida dr du kan regga dig infr sommarjobb.
Ta mer n ett sommarjobb om du kan f det att klaffa. Kanske ett p helgerna och ett i vardagarna? Detr ju faktiskt bara ver sommaren. Ledig kan man vara sen.
Stora fretag har ofta 3-skift exempelvis inom produktion och eller lager. Sker du truckfrare betalar ofta fretaget truckkortet.
Visa att du r att rkna med, kom i tid, fjska inte och gr ett bra korrekt jobb. Ofta s frlngs semestervik till att bli sjukvik, gravvik osv. Tacka ALDRIG NEJ till att hoppa in.
ta ditt krkort! Sen ligger en heltidstjnst runt hrnet och vntar.