2010-09-27, 15:03
Medlem
"Vi måste ta kontakt med dessa människor som har röstat för SD och bevisa att de har gjort fel - alltså lyssna på dem"

Intressant definition av "lyssna på". Annars låter det som en bra idé att försöka föra en dialog med missnöjesväljare, på villkoret att den är tvåsidig. Ska man bara åka ut och försöka sprida mångkulturpropaganda blir det nog ganska verkningslöst.

Sen är väl PI likt alla medier någorlunda tendensiösa, och man ska inte ta allt de skriver för givet.
Citera
2010-09-27, 20:38
Medlem
De Larges avatar
Tyvärr har jag märkt att PI skriver en del som inte stämmer, vilket är väldigt synd. Sanningen är vårat viktigaste vapen, lögnen är till för våra mångkulturella motståndare.
Citera
2010-09-27, 20:51
Bannlyst
PI är ett alternativ men PI är inte särskilt mogna skribenter ännu. PI ger intrycket av glada entusiaster. De PEKAR ofta på vad man skall tycka och ställer sig därmed i samma vrå som 08a medierna. PI är en otroligt populär sida, ligger på topp 100 och fyller därmed beviserligen ett behov som finns hos folk.
Meningen med PI är kanske inte en "okritisk nyhetsrapportering" vilket andra däremot ljuger om.

Själv bläddrar jag in på PI emellanåt och ofta finns det träffsäkert material vi inte fått se i de "riktiga" medierna. PI känns mer skrivet av folket och inte för folket. PI illustrerar även den utbredda misstron mot de centraliserade 08a medierna/eliten.
Citera
2010-09-28, 15:48
Medlem
johnny_viciouss avatar
ytterligare en tråd om PinK sammanfogad med den stora tråden.

//Mod
Citera
2010-10-02, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
ytterligare en tråd om PinK sammanfogad med den stora tråden.

//Mod
Och så bytte du namn på tråden helt plötsligt... Vad var det för fel med det mer neutrala "den stora (enda?) tråden om PI"?

Vill bara påminna om en blivande klassiker. PI önskar livet ur sverigedemokrat:

http://img819.imageshack.us/img819/6...ertummarna.jpg
Citera
2010-10-02, 20:09
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Och så bytte du namn på tråden helt plötsligt... Vad var det för fel med det mer neutrala "den stora (enda?) tråden om PI"?

Vill bara påminna om en blivande klassiker. PI önskar livet ur sverigedemokrat:

http://img819.imageshack.us/img819/6...ertummarna.jpg

Ha du läst för många Aftonblad och sett på tv4 lite för mycket kanske?
Då lär man sig snabbt konsten att förvränga allt man läser till det man vill att det ska vara.
Citera
2010-10-02, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Ha du läst för många Aftonblad och sett på tv4 lite för mycket kanske?
Då lär man sig snabbt konsten att förvränga allt man läser till det man vill att det ska vara.
Jag vill att PI ska vara en bra sida som berättar sanningen för svenskarna. Jag önskar att PI inte höll tummarna för att Issa Issa skulle vara död. Lik förbannat blir det så jag läser det. Du har inte funderat på om ditt inlägg passar bättre på dig själv i det här fallet? Hur kan man INTE tolka det som att de håller tummarna för att det ska ta hus i helvetet?
Citera
2010-10-11, 08:31
Medlem
Själv tycker jag PI är väldigt partiska men det är fortfarande en av de bättre informationskällorna. Det gäller att vara kritiskt till all information man tar in, det bör varje fritänkande individ veta.
Citera
2010-10-23, 09:53
Medlem
Så där ja.

Vart avstängd av PI patetiska mod då dom hade sett mig kommentera negativt om SD på AB.

"SD-patrask" var det dom reagerade på.

"Då har du inget på PI att göra", fick jag på min mejl. Politisk obundna my ass. PI är och förblir en tramssida tillsammans med alla fjollor som ger varandra ryggdunkar därinne.
Citera
2010-10-24, 01:35
Medlem
Ett-Nolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Så där ja.

Vart avstängd av PI patetiska mod då dom hade sett mig kommentera negativt om SD på AB.

"SD-patrask" var det dom reagerade på.

"Då har du inget på PI att göra", fick jag på min mejl. Politisk obundna my ass. PI är och förblir en tramssida tillsammans med alla fjollor som ger varandra ryggdunkar därinne.

http://politisktinkorrekt.info/2010/...-andra-regler/

Där har du reglerna för att posta på PI.
Citera
2010-10-24, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-Noll
http://politisktinkorrekt.info/2010/...-andra-regler/

Där har du reglerna för att posta på PI.

Japp och jag har inte brutit mot någon av dessa regler.
Citera
2010-10-28, 00:05
Medlem
Ett stort problem för PI är anonymitetskulturen. Förutom Gustaf Jansson är det ju anonymitet som gäller. Visserligen förståeligt då många inte tycker att det är värt att skylta med namn för ideellt arbete där det ändå främst är fakta och inte personliga åsikter som förmedlas.

Dock kommer man inte ifrån att man diskvalificerar sig ifrån det offentliga rummet genom att inte kunna värva någorlunda kända gästskribenter som säkert inte vill publicera artiklar på en sajt där redaktionen är anonym. Likaså blir det ju inte samma tyngd utåt. Etablerad media hade kanske tvingats förhålla sig mer till PI med tanke på hur många läsare de faktiskt har om ansikten utåt kunnat göra att PI mer ses som ett alternativ i media och inte bara en del av bloggosfären.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in