2010-02-19, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanko
Sionismen är mer än bara strävan efter en judisk stat. Det är också inget annat än oerhört kontraproduktivt att stödja sionismen som invandringskritiker, särskilt om man tar med den huvudsakliga orsaken bakom ideologin ''multiculturalism'' i ekvationen.

Sionismen är en profan judisk nationell-religös-raslig rörelse. Vad ADL vill behöver inte betyda att man ser det som en egentligt sionistiskt intresse, det är politik, de ska göda de sina och adl får ju i massmedia den kraften, splittra andra är väl ett viktigt mål för att sionisterna ska kunna erövra mer?

Man ska se vad de gör, då förstår man att sionisterna är mkt invadringskritiska....
Men de har ju en agenda, och där ska man ju framstå som "nice" och gynna sina globala intressen, och tex multikulti gör att Israels intressen kan delas med andra, de får sälja vapen och spy high tech
Citera
2010-03-06, 11:29
Awaiting Email Confirmation
Riksdagsvalet i september närmar sig med stormsteg. Varje dag läser jag hårresande nyheter på PI som jag vet att 40% av senskarna skulle bli skitförbannade över om de kände till. Här på Flashback tycker jag att det råder en kultur av att "spänn av grabbar, alla vet ju att det var en muslim som misshandlade sin son pga att han läste för lite i koranen fast det i tidningen stod i Bibeln" Jag tror inte alls att det är så att alla vet det!

Jag tror att 95% av alla läsarna som läste den nyheten tänkte att oj det här var en tokig kristen farsa. Jävligt störande.

Varför växer inte PI mer?
De har typ 10 tusen unika läsare om dagen.
Samtidigt sitter 4 politiska motståndare till SD (MP, Moderat och likande) samt KG bergström och säger att de ökande hatbrotten mot judar i Malmö beror på att SD har växt! Helt jävla sinnessjukt. 700 000 tittare får detta serverat till frukost. Och kanske 10 000 av dem går in på PI och får den rätta versionen. Den är ju kört för Sverige om inte PI börjar växa.

Märk väl att jag absolut inte klagar på PI som sida. Den är grymt bra och jag kan faktiskt inte komma med så många förslag på förbättringar. Det som är så tragiskt är ju att så liten del av svenska folket läser såna sidor. För det finns ju ett sug efter denna information. Varje gång jag visar PI för någon bekanr så blir de sittande i timmar och läser nyheter och blir upprörd så det gäller bara att nå ut till folk. Sidan är såpass bra att hittar bara folk dit så stannar de.

Nu ligger de på typ 135 tusen besökare i veckan enligt Bloggtoppen. Jag hoppas verkligen att de kan öka till 250 i veckan innan valet i september.
Citera
2010-03-08, 19:00
Medlem
Knügens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geccko

Varför växer inte PI mer?

8<------------------

Nu ligger de på typ 135 tusen besökare i veckan enligt Bloggtoppen. Jag hoppas verkligen att de kan öka till 250 i veckan innan valet i september.

Håller med, vad skall vi göra?
Har själv funderat på en sedelmärknings-operation, typ tanka bilen från sedelautomat med PI-märkta hundringar från och med nu fram till valdagen. Jag har en rätt törstig bil så det blir några hundringar i veckan... Skulle detta funka eller kasseras märkta sedlar när de passerar bankerna så att operationen blir verkningslös?

Hjälps åt nu och kom med fler förslag för marknadsföring av PI!
Citera
2010-03-08, 19:56
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bredställ
Det finns uppenbarligen två grupper av invandringskritiker:

De som även är kritiska till judendomen och ser den som ett hot.

De som tycker att islam är ett hot och anser att sionism och judendom inte har så mycket med Sverige att göra, åtminstone inte just nu.

Sen finns det bröderna Ekeroth också som är ganska unika i sin pro-israelism.

PI (och jag, personligen) tillhör den grupp av invandringskritiker som inte bryr sig särskilt mycket om vad som händer i Israel. Vi bryr oss mer om Sverige, och vi (åtminstone jag) tror inte att Israel och judarna har särskilt mycket att göra med det som händer i Sverige idag. Då kan man naturligtvis släppa fram Ekerotharna när det handlar om det hot som islam utgör mot Sverige. För PI, jag och många andra ser islam som ett hot mot Sverige.

Patrioter, nationalister - kan vi inte lägga våra skilda åsikter om Israel åt sidan och enas kring våra likheter istället?
Skulle Sd ha samma rerorik mot judar och Israel som nationalisterna på Flashback har, skulle jag aldrig rösta på dem.,
Citera
2010-03-08, 21:31
Medlem
Mannen bakom Politiskt inkorrekt - Bernt Hermele

Förstår inte vad det är för hemlighet att Bernt Hermele ligger bakom PI, söker man på http://www.nameisp.com/ så kommer han upp som ägare till adressen. Verkar logiskt också när man kollar upp vem den här personen är.
Hans mor dog i en självmordsbombning i Israel 2002 http://www.hermele.nu/. Han till hör den judiska församlingen i Stockholm där han tydligen inte tillhör någon av dom mest populära församlingsmedlemmarna enligt uppgift. Kan att göra med hans extrema åsikter.
PI är full av hat mot muslimer som man kan anta kommer från Hermeles mors död. Hans påhopp på alla politiker som kritiserar Israel har väl också med detta att göra.

Han är även en flitig besökare här på FB som tidigare sagts,
http://www.dagensmedia.se/nyheter/article19670.ece
https://www.flashback.org/t899482
Han använde tydligen en tråd här på FB som en källa är han jobbade på Realtid.se , hela historien sluta med att han fick be om ursäkt.

Hans meriter på Affärsvärlden är lika dåliga, en rekordkort karriär som sluta med att han sa upp sig innan han hann att bli sparkad. Efter det så använde han sig av lögner för att beskriva sin enligt han själv enastående insats på Affärsvärlden .
http://www.dagensmedia.se/nyheter/article8533.ece
PI kritiserar hela tiden den etablerade pressen, har det med att han fick sparken från Bonnierägda Affärsvärlden? Verkar också logiskt.

Här får redaktionen på PI mail från Hermele
http://politisktinkorrekt.info/?s=helikopterr%C3%A5n , så sidans ägare mailar redaktionen för en intervju... Och om nu ägarinformationen är falsk hur kan då Hermele vilja intervjua redaktionen på PI? Genom att skriva Hermele som ägare till siten riskerar ju han att bli av med livet pga sidans uthängningar av tungt kriminella.

Efter att ha läst och själv skrivit inlägg på PI har jag fått uppfattningen att Hermele verkar skriva o betygsätta en stor del av inläggen själv. Även om man håller sig till PIs regler blir kritiska inlägg borttagna och skribenter ip-spärrade.

Om nu Hermele oskyldigt blivit reggad som ägare till siten har dom som gjort det verkligen gjort ett bra jobb och valt rätt person att peka ut. Och varför i så fall riskera livet på nån som uppenbart är en anhängare av sidan?
Nej, det är inget geni bakom det här, det är nån som verkar vara allt annat än normal. Skriver och svarar på egna inlägg, snurrar runt på alla möjliga forum och siter i olika namn för att utrycka sitt hat mot muslimer.
Ett riktigt lågvatten märke på PI fanns igår när han la ut namn och bild på syskonparet som har haft sex med varandra. Där klarade han inte av att ta bort alla kritiska inlägg mot publiceringen utan var tvungen att ta bort hela artikeln och radera alla inlägg.
Säter nästa för Hermele?
Citera
2010-03-08, 21:41
Medlem
Sakens avatar
TS, vad vill du ha sagt?

Du låter mest som en smutsig arab som försöker sig på hela registret av Ad Hominem-argument, utan att lyckas framföra något vettigt av substans. Vad spelar det för roll att en jude äger PI om bloggen fyller sin funktion som intressant och verifierbart korrekt nyhetsförmedlare?
Citera
2010-03-08, 22:04
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
Diskussionsunderlag? Vad vill du ens vi ska säga i tråden? "Jaha, okej då."?

Den enda frågeställningen som jag hittar är:

Citat:
Säter nästa för Hermele?

Så mod får väl flytta till P&P eller nåt.
Citera
2010-03-08, 22:06
Medlem
WM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saken
TS, vad vill du ha sagt?

Du låter mest som en smutsig arab som försöker sig på hela registret av Ad Hominem-argument, utan att lyckas framföra något vettigt av substans. Vad spelar det för roll att en jude äger PI om bloggen fyller sin funktion som intressant och verifierbart korrekt nyhetsförmedlare?

Ja vad tror du? Är du korkad? Givetvis försöker han påvisa att Hermele är en gravt mentalt handikappad individ.
Tror nog alla seriösa journalister kallar en intervju med sig själv för ett lågvattenmärke.

Att Hermele inte kan ta någon som helst kritik utan att cencurera eller ta bort inlägg kan ju vara värt att belysa. Vill man framstå som en stor opinionsbildare så bör man kunna ta kritik och våga ta debatten, inte bete sig som en 14-åring på facebook och radera det som inte passar in i ens egen världsbild.
Citera
2010-03-08, 22:19
Medlem
Rackabajsares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WM79
Ja vad tror du? Är du korkad? Givetvis försöker han påvisa att Hermele är en gravt mentalt handikappad individ.
Tror nog alla seriösa journalister kallar en intervju med sig själv för ett lågvattenmärke.

Att Hermele inte kan ta någon som helst kritik utan att cencurera eller ta bort inlägg kan ju vara värt att belysa. Vill man framstå som en stor opinionsbildare så bör man kunna ta kritik och våga ta debatten, inte bete sig som en 14-åring på facebook och radera det som inte passar in i ens egen världsbild.

Huh? Hur kommer det sig da att Socialdemokraterna, VPK och MP i manga ar och till stora delar fortfarande vagrar att "ta debatten" med SD? Eller varfor tillater inte Aftonbladet att SD annonserar i tidningen?
Citera
2010-03-08, 22:30
Medlem
Justitiemords avatar
Varför inte ta det i befintlig tråd om sidan?
Citera
2010-03-08, 22:40
Medlem
Läser man whois-listningen, ser man också att registrant organization har namnet "Kontroll av fakta ar inte viktigt AB". Jag har i vart fall svårt att förstå varför någon skulle vilja kalla sitt eget företag för detta. Dessutom vet jag att det i en del fall faktiskt är möjligt att lägga in fejkade uppgifter för whois-sökningar. Har gjort det själv någon gång. Fast då var det en sagofigur som fick stå som registrant, för jag vill inte peka ut någon verklig person. Kort sagt, jag är skeptisk till den här uppgiften.
Citera
2010-03-08, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf T
Läser man whois-listningen, ser man också att registrant organization har namnet "Kontroll av fakta ar inte viktigt AB". Jag har i vart fall svårt att förstå varför någon skulle vilja kalla sitt eget företag för detta. Dessutom vet jag att det i en del fall faktiskt är möjligt att lägga in fejkade uppgifter för whois-sökningar. Har gjort det själv någon gång. Fast då var det en sagofigur som fick stå som registrant, för jag vill inte peka ut någon verklig person. Kort sagt, jag är skeptisk till den här uppgiften.
Instämmer

Nedan utdraget från en whois:
Som synes är det PRQ (i praktiken folket bakom The Pirate Bay som står som ägare till domänen), de är också de som ger sidan webbutrymme. Kan vara de som behagar skämta, boxadressen går till PRQ.
Senast redigerad av Radiobil 2010-03-08 kl. 23:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in