2011-03-20, 08:40
Medlem
Dixetias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surreal.this
haha, fan vad skumt. Jag vill bryta upp golvet och kolla. Säkert möss som springer där.

Det undrar jag om det gör :P
Men jag känner också att jag vill bryta upp golvet och kolla...
Eller låna hennes ögon och/eller öron ett tag :P
Citera
2011-03-20, 08:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dixetia
Det undrar jag om det gör :P
Men jag känner också att jag vill bryta upp golvet och kolla...
Eller låna hennes ögon och/eller öron ett tag :P
Att den hör något ser man på öronen. Vad ska det annars vara om inte en mus..

Jo, det skulle varit en upplevelse. De hör nog på ett helt annat sätt än vad vi människori gör.
Citera
2011-03-20, 08:58
Medlem
Dixetias avatar
Citat:
Att den hör något ser man på öronen. Vad ska det annars vara om inte en mus..

Jo, det skulle varit en upplevelse. De hör nog på ett helt annat sätt än vad vi människori gör.

Det finns väl RÄTT mycket mer än bara möss som intresserar en katt? -_-
Eller vilken planet är du född på?
Jag tror min katt är mer intresserad av flugor än möss faktiskt.
Citera
2011-03-20, 09:04
Bannlyst
Citat:
Det finns väl RÄTT mycket mer än bara möss som intresserar en katt? -_-
Eller vilken planet är du född på?
Jag tror min katt är mer intresserad av flugor än möss faktiskt.
haha, det tror jag inte. Du gillar inte tanken att ditt hus väggar är fullt av möss va?
Citera
2011-03-20, 10:24
Medlem
Citat:
Haha, ja det där med DVD-luckor är roligt... Min katt älskar när Xbox-luckan åker in och ut.
Den låter på ett väldigt speciellt sätt dessutom och hon reagerar direkt på det när det
startar varje gång :3
Kul. Vår ena katt är likadan (btw samma katt som stirrar i taket). Så fort man öppnar CD-luckan i stereon kommer hon springande och försöker fånga den innan den åker in i stereon igen. Efter det stirrar hon stint på den närmsta högtalaren eftersom hon har lärt sig att det inom kort kommer att låta konstigt i den.

/F
Citera
2011-03-20, 11:02
Medlem
Dixetias avatar
Citat:
haha, det tror jag inte. Du gillar inte tanken att ditt hus väggar är fullt av möss va?

Jag har inget _HUS_, jag har en hyresrätt. Och då är det inte mitt.
Mig spelar det ingen roll om det är fullt med möss eller råttor, jag tycker det är trevliga och söta djur.
Hade det däremot vart fullt med kackerlackor hade jag brytt mig.
Citera
2011-03-20, 11:03
Medlem
Dixetias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frassekatt
Kul. Vår ena katt är likadan (btw samma katt som stirrar i taket). Så fort man öppnar CD-luckan i stereon kommer hon springande och försöker fånga den innan den åker in i stereon igen. Efter det stirrar hon stint på den närmsta högtalaren eftersom hon har lärt sig att det inom kort kommer att låta konstigt i den.

/F

Haha, katter är roliga ^^
Citera
2011-03-20, 11:13
Medlem
kissflickans avatar
Citat:
Jag har inget _HUS_, jag har en hyresrätt. Och då är det inte mitt.
Mig spelar det ingen roll om det är fullt med möss eller råttor, jag tycker det är trevliga och söta djur.
Hade det däremot vart fullt med kackerlackor hade jag brytt mig.
det kan ju bo allt möjligt i bjälklaget (om huset du bor i nu har ett sådant -- det kan ju också bestå av betongplattor). kackerlackor, pälsängrar, silverfiskar, eller för den delen möss. jag vet inte vad möss gör om vintern men vill de verkligen häcka i ett bjälklag då? jag vet inte. så här års är de väl snarare på väg ut för att knulla.

att döma av bilden ser din katt ut precis som min gjorde under en tid då han tillbringade timtal vid en golvbrunn i min källare. jag insåg att det antagligen rörde sig möss där och tätade brunnen, och sedan dess är katten inte där något mer. men under den tiden satt han precis sådär och bara tittade. inga spända muskler eller bakåtstrukna öron, han bara väntade på att något förr eller senare skulle hända. så min gissning är fortfarande att det förekommer nån sorts spännande aktivitet under golvet vid din tröskel. eller att det någon gång gjort det och katten väntar på att det ska hända igen.
Senast redigerad av kissflickan 2011-03-20 kl. 11:15.
Citera
2011-03-20, 19:23
Medlem
Z1gmas avatar
Ord kan knappt beskriva hur mkt bättre hörsen en katt har än oss människor.
Tänk dig att det är något liten djur; en mus, råtta, eller kanske en skalbagge som bor där under

- Om du hade jättebra hörsen och hörde något som antagligen var en pizza som bodde i ditt golv,
skulle inte du då sitta där och fundera på hur du ska komma åt härligheten?
Citera
2011-03-20, 19:29
Bannlyst
Katten kanske har x-ray vission.
Citera
2011-03-21, 00:43
Medlem
Hon ser inte en del av sin egen spegelbild i parketten och tror det är en annan katt?
Citera
2011-03-21, 02:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rather
Hon ser inte en del av sin egen spegelbild i parketten och tror det är en annan katt?
Nej, det gör hon inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in