Citat:
Ursprungligen postat av Dixetia
Jag har inget _HUS_, jag har en hyresrätt. Och då är det inte mitt.
Mig spelar det ingen roll om det är fullt med möss eller råttor, jag tycker det är trevliga och söta djur.
Hade det däremot vart fullt med kackerlackor hade jag brytt mig.
det kan ju bo allt möjligt i bjälklaget (om huset du bor i nu har ett sådant -- det kan ju också bestå av betongplattor). kackerlackor, pälsängrar, silverfiskar, eller för den delen möss. jag vet inte vad möss gör om vintern men vill de verkligen häcka i ett bjälklag då? jag vet inte. så här års är de väl snarare på väg ut för att knulla.
att döma av bilden ser din katt ut precis som min gjorde under en tid då han tillbringade timtal vid en golvbrunn i min källare. jag insåg att det antagligen rörde sig möss där och tätade brunnen, och sedan dess är katten inte där något mer. men under den tiden satt han precis sådär och bara tittade. inga spända muskler eller bakåtstrukna öron, han bara väntade på att något förr eller senare skulle hända. så min gissning är fortfarande att det förekommer nån sorts spännande aktivitet under golvet vid din tröskel. eller att det någon gång gjort det och katten väntar på att det ska hända igen.