• 4
  • 5
2011-03-21, 12:51
Medlem
jajahars avatar
Det är något djur som bor i väggen och katten är nyfiken men ser inte orsaken till ljudet. Mina katter satt också vid en vägg och stirrade rakt upp i taket och rörde på huvudena när de följde ljudet (som jag inte kunde höra). Kom senare på att det var skogsmöss som flyttade inomhus under vintern för att försvinna när våren kom.

Såg vid ett senare tillfälle, en mus som kilade uppför husväggen och försvann in i ventilationhålen till trossbottnen.
Citera
2011-03-21, 13:24
Medlem
Sleazers avatar
Konstigt, för när vi hade katter ( vi hade väl kanske 10 st sammanlagt på olika tider) så brukade dom ibland stirra upp i ett hörn i taket bla. Lite skitläskigt faktiskt..
Citera
2011-03-21, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surreal.this
Nej, det gör hon inte.

hm...hur vet du det? är du sambo kanske?
Citera
2011-03-22, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rather
hm...hur vet du det? är du sambo kanske?
Nej, det är jag knappast.

Du får använda fantasin. Finns massor av anledningar till att det inte är spegelbilden och det blir löjligt om jag skriver upp dem här.
Citera
2011-03-23, 01:32
Medlem
Om du kollar fotot ser man dörrlisten spegla sig i golvet
Citera
2011-03-23, 03:31
Bannlyst
Citat:
Om du kollar fotot ser man dörrlisten spegla sig i golvet
Om du tittar i en spegel så kan du snart lista ut att du står rakt framför den.

Om du ser en annan titta i en spegel så kan vi med spegelns vinkel anta att den står framför honom och visar personens spegelbild.. Visst kan man låtsas som att TS är intelligensbefriad men uppenbarligen behärskar hon det svenska språket och det sägs att det krävs en hel del aktiverade hjärnceller för att kunna kommunicera med andra.
Senast redigerad av surreal.this 2011-03-23 kl. 03:35.
Citera
2011-03-23, 23:07
Medlem
Det är inte så säkert TS oavsett det är en hon eller han har tänkt på det? Ibland har vi slöa synapser
Citera
2011-03-24, 18:47
Bannlyst
Citat:
Det är inte så säkert TS oavsett det är en hon eller han har tänkt på det? Ibland har vi slöa synapser
Njae, antingen har man eller så har man inte.

Sen är det en grejj till att det är just vid dörrkarmen som öronen är riktade åt och det är att ifall den hör något så är det säkerligen därifrån eftersom det minst är glapp mellan skivorna där. Att den tittar åt det håller är dock inte särskilt anmärkninsvärt, men det kanske beror på att jag har "slöa" synapser..
Citera
2011-03-28, 10:51
Medlem
Mama-Moos avatar
En bekant har en korkad liten fluffig hund (den drygaste varelse jag någonsin mött) och den har fått för sig att gräva på vårat golv! På samma lilla fläck i köket kan den stå i en kvart och bara försöka gräva sig igenom golvet utan resultat.
En jävla tur att vi inte har parkett i det rummet, då hade hunden blivit portad!
Vi har skämtat om att det ligger ett lik gömt därunder...

Men den hunden verkar mentalt ostabil i helhet, så hon har nog bara fått för sig något.

Kanske har din katt också bara fått för sig något? Eller så har den sett solkatter där? Katter är ju tokiga i dem, och som innekatt kan de lätt bli uttråkade och "hitta på små lekar".
Citera
2011-03-28, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dixetia
Alltså, detta gör mig nervös.
Min katt har suttit i 2-3 dagar och suttit vid dörrkarmen till mitt vardagsrum och stirrat
ner i golvet timmar i sträck ibland. Precis som om hon ser något. Jag trodde det var kryp eller
något först, men ser varken myror eller spindlar eller andra djur.
Gör era katter samma sak?
Jag menar, jag trodde katter gör "normala" saker,
som... sitta och titta ut igenom fönster efter fåglar eller andra katter.
Försöker distrahera henne med massa leksaker och gosa med henne,
men det slutar med att hon hoppar iväg och sätter sig vid den där jävla
dörröppningen och stirrar i golvet
Min katt är sisådär 30 veckor gammal eller något nu.
Innekatt, om det har något att göra med saken.

Förmodligen en mus, hon har mer akuta sinnen än dig och kan uppfatta mer än vad du kan göra.

Citat:
Ursprungligen postat av slutajiddra
Min katt gör samma sak ibland. Dom gångerna jag forskat noga har det alltid varit nåt där, en silverfisk t.ex. Jag tror du kan räkna med en logisk förklaring. E det inte nåt du kan se så kan det vara t.ex. ljud från ett vattenrör just där som inte du hör osv.

Precis, det kan också vara nått perifert som detta.. ingen idé att luska uti det eftersom att du endå inte kommer fatta vad det är :P
Senast redigerad av puddler 2011-03-28 kl. 16:58.
Citera
2011-03-28, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutajiddra
Jag leker även ibland med färrstyrda dvd-luckan som fascinerar henne. In-ut-in-ut, hon älskar det. Hon kommer springande när jag trycker knappen för att växla från video till dvd, alltså hör hon nåt litet pip som händer då som är absolut omöjligt för oss att höra.

Coolt, detta ger en lite perspektiv på hur extremt mycket bättre hörsel dom har.
Citera
2011-03-28, 18:00
Medlem
kissflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puddler
Coolt, detta ger en lite perspektiv på hur extremt mycket bättre hörsel dom har.
ja, även om det är troligare att katten hör ljudet av fumlandet med fjärkontrollen samt knapptryckningen i sig snarare än något pip, då de flesta fjärrkontroller numera sänder infrarött ljus snarare än ljudsignaler.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in