2011-03-18, 20:56
Medlem
virre56s avatar
Hej flashbacks forum för psykiska problem. har en del skit jag vill lyfta från bröstet.

Kort sagt, jag är fylld till max, av hat. hat gentemot allt och alla, mig själv, min familj, mina "vänner", personer omkring som kanske cyklar för långt ut i vägen, så att man måste ligga i 20 km/h bakom (måste vara fler än jag som hatar dessa), lyckliga personer, Sverige.

I min vardag är jag social och varm utåt. jag peppar folk runt omkring mig, men jag förmår inte att göra det åt mig själv. i mina tankar så pågår något helt annat än värmande peppning. Skolan håller också just nu att gå åt helvete, och eftersom jag bara har skolan i min vardag så finns det inte så mycket positivt

mitt hat gick så jävla långt idag att jag under en biltur med min pappa, vi tjafsar lite om att jag tog fel väg, tillslut går det för mig, och jag skriker ut hur jag önskar att han ska få en hjärtinfarkt och dö, och om att så hände så kunde han titta sig i himlen efter att jag skulle larma. nu ikväll så slog det mig, och jag fick så ont i bröstet att jag var tvungen att sätta mig ner.

en annan grej var att en tjej, min kk, försöker alltid peppa mig. hon säger att hon tycker om mig, och sen kramar hon om mig. och jag kan inte ta till mig det. hon är jättesjysst, och en härlig fin människa, som inte vill någon annan ont. Idag medan jag var hatisk efter bilturen så tänkte jag "Jag skiter i henne, hon är inget flickvänsmaterial, och därför betyder hon heller inget!"

nu ikväll så kom dessa två saker tillbaks till mig, och jag fick så ont i bröstet att jag var tvungen att sätta mig ner, hukandes. Texten blev väl lite flummig kanske, men jag känner alltför mycket hat. har blivt kall, cynisk, pessimistisk, och kan inte känna glädje eller stolthet åt något.

Hoppas jag inte pajjade er fredag med ert gnäll. Hoppas ni alla får än jättetrevlig fredag hur som helst.

Och hörni, tack. tack ska ni ha.

PS. ska snacka med en psykolog så fort det går, har det planerat.
Citera
2011-03-18, 21:47
Medlem
Jag kan inte förstå vad dina problem är egentligen.

Har du noll kompisar? Litar inga på dig?

Ja, felet är att du är för snäll kanske. I mina ögon är snälla dom svaga som alltid ska ta skit, och som alla ignorerar.

Kanske dags att ändra stilen, eller du hatar ju alla överdrivet, så jag skulle nog snacka med någon först.

Som jag har sagt: Är man för snäll får man bara skit. Man måste lära sig att inte vara snäll och inte låta andra trycka ned en men samtidigt ha respekt för andra som förtjäna det och inte hata för mycket. Svårt men sån ska en människa vara. Att vara för snäll är likamed utnyttjing och 0 kompisar. Skitvärld man lever i va.
Citera
2011-03-18, 21:54
Medlem
virre56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oboro
Jag kan inte förstå vad dina problem är egentligen.

Har du noll kompisar? Litar inga på dig?

Ja, felet är att du är för snäll kanske. I mina ögon är snälla dom svaga som alltid ska ta skit, och som alla ignorerar.

Kanske dags att ändra stilen, eller du hatar ju alla överdrivet, så jag skulle nog snacka med någon först.

Som jag har sagt: Är man för snäll får man bara skit. Man måste lära sig att inte vara snäll och inte låta andra trycka ned en men samtidigt ha respekt för andra som förtjäna det och inte hata för mycket. Svårt men sån ska en människa vara. Att vara för snäll är likamed utnyttjing och 0 kompisar. Skitvärld man lever i va.

Jodå, snäll är jag. för snäll. som du sa så får det snälla ta en hel del skit, det har jag fått göra.

Vet vad du menar men, jag är en snäll person, tycker inte att det går till överdrift och att det blir mesigt. Har ett par få kompisar, men de flesta är skithål som hela tiden jävlas med mig på diverse sätt.

Och nej, denna värld är inge rolig alls
Citera
2011-03-18, 22:02
Medlem
Tycker att du borde skaffa dig nya kompisar. Har gått igenom liknande. Folk man tror sig vara kompisar med bara trampar på dig som om du vore en påse skit. Familjemedlemmar som rent av skiter i vad du har att säga och slåss...

Vet heller inte hur jag ska ventilera. Brukar tycka att det är skönt för stunden att skriva till någon random på internet. Men senare kommer allt tillbaka igen.
Citera
2011-03-18, 22:11
Medlem
virre56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmexigSomFan
Tycker att du borde skaffa dig nya kompisar. Har gått igenom liknande. Folk man tror sig vara kompisar med bara trampar på dig som om du vore en påse skit. Familjemedlemmar som rent av skiter i vad du har att säga och slåss...

Vet heller inte hur jag ska ventilera. Brukar tycka att det är skönt för stunden att skriva till någon random på internet. Men senare kommer allt tillbaka igen.

Jepp, och det är inget lvi värt att leva min vän. ska därför prata med en hjärnskrynklare på måndag.

hoppas på bättring!
Citera
2011-03-19, 15:48
Medlem
Jag var i samma situation tidigare. Mitt tips är att du ska börja jobba med din självkänsla eftersom det är där problemet ligger.
Citera
2011-03-19, 19:02
Medlem
Nästa gång dom trampar på dej så låter du reptilhjärnan tar över
Citera
2011-03-19, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michelina
Jag var i samma situation tidigare. Mitt tips är att du ska börja jobba med din självkänsla eftersom det är där problemet ligger.

Det gjorde det tyvärr inte för mig. Jag var för snäll och brydde mig om andra och fick lära mig att människan är ett flock sociala djur och dom följer och respekterar den starka och farliga.

TS, det är nog dags att börja ändra din personlighet. Välj något tufft och kolla på deras forumar och filmer och lär dig av dom.

Jag är skinhead(inte nazist..) som jag var en gång för längesedan och nu så respekterar skitfolket mig nu igen.
Citera
2011-03-19, 22:27
Medlem
virre56s avatar
tack för svaren guys. kommer börja styrketräna non-stop nu (fick nyss hem bänk, skivstång, vikter etc). satans jävlar vad det ska bli ändring.

och ja, ja bör nog arbeta på självkänslan. har börja sätta upp mål som jag ska klara innan årets slut. förhoppningsvis klarar jag det!

Citera
2011-03-19, 22:58
Medlem
Funderarmusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virre56
tack för svaren guys. kommer börja styrketräna non-stop nu (fick nyss hem bänk, skivstång, vikter etc). satans jävlar vad det ska bli ändring.

och ja, ja bör nog arbeta på självkänslan. har börja sätta upp mål som jag ska klara innan årets slut. förhoppningsvis klarar jag det!

Önskar dig lycka till.
Citera
2011-03-19, 23:25
Medlem
virre56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funderarmusen
Önskar dig lycka till.

Tack min vän, behöver all lycka till jag kan få om jag ska klara det där målet faktiskt .
Senast redigerad av virre56 2011-03-19 kl. 23:27.
Citera
2014-04-04, 04:26
Medlem
Kanske du har valt att helt ge upp att kunna umgås med andra på lika villkor och har slutat att konfrontera folk som trampar på dig? Istället har du gjort hatet till din vän, som man kan framkalla precis när man vill och som ger en het energikick som kan förflytta berg. Det kanske t.o.m. har gått så långt att du inte fixar ditt vanliga liv och hamnar i depression utan drivkraften från hatet? Grattis, du är en alkoholist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in