Som topic lyder så känner jag mig alltid obekväm och nervös innan jag ska på fest. Känns lite obehagligt och jag känner alltid för att ställa in och sitta hemma istället.
När jag väl kommit ut har jag skitroligt och är väldigt säker (även om jag inte börjat dricka än) men innan jag kommit iväg och på vägen dit har jag en stor klump i magen.
Varför är det såhär? Tror inte att det beror på osäkerhet
Ta en grogg innan
Men ibland kan det väl kännas lite nerväst om man inte riktigt vilken typ av människor som är där och hur man ska uppträda. Kan ibland kännas att man är den enda som inte känner så många på festen vilket oftast brukar visa sig itne stämma.
Känner igen det, lite nervositet bara. Så länge det inte tar över och stoppar dig är det egentligen inget problem...
Att ingen annan värkar lida av det betyder inte direkt att dom inte känner det, om du är med någon innan du går ut brukar du visa eller berätta att du är nervös eller brukar du dölja det?
Att ingen annan värkar lida av det betyder inte direkt att dom inte känner det, om du är med någon innan du går ut brukar du visa eller berätta att du är nervös eller brukar du dölja det?
Känner exakt likadant. Tyvärr har det gjort så att jag sitter hemma varje helg/drar till nån kompis och chillar och har gjort det de senaste 2 åren.. Har ju kul när jag inte går ut men skulle vara roligt att komma ut lite då och då.
Så är det för mig med, fast innan jag går till jobbet (deltidsjobb) skiter diarré, mår illa och känner mig bara allmänt orolig. Sekunden jag går in på jobbet upphör dock denna känsla.
Känner exakt likadant. Det är många gånger jag fått erbjudan att gå på något party/disco/jippo men tackat nej för jag "vågar" inte. Sitter istället hemma och känner mig jävligt tråkig, och har jävligt tråkigt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!