Jag har skaffat mig radiobredband hemma och är faktiskt ganska nöjd med detta!! Har en mottagarantenn på taket med tillhörande antennkabel (15 m) rakt in i ett PCI-kort på en av mina stationära datorer. Då jag har ytterligare en stationär samt en bärbar dator hemma vill jag ju givetvis fixa till ett litet hemmanätverk, så jag har även skaffat mig en Dell TrueMobile router samt en Linksys WET11 brygga. Tanken är att plugga in antennkabeln i Linksysen och sedan koppla Linksysen till WAN-porten på Dell-router och vips så kan jag koppla ihop alla mina datorer.
Då min ISP "egentligen" endast tillåter mig att koppla upp från en dator, kan jag inte vända mig till dem för hjälp, så jag tänkte direkt på er här på FB!! (smöra smöra...

).
Problemet är att min Linksys inte hittar något trådlöst nätverk när jag kopplar in antennen. Jag får IP osv automatiskt från min ISP. Det går att ställa in ny MAC-adress i både Linksysen och Dellen, men frågan är vilken av dem som jag ska göra denna inställning i???. Kanske är det något annat än bara MAC-adressen som kan tänkas hindra att jag inte får någon signal???
Tacksam för alla tips!!