2011-03-18, 19:24
Medlem
mixxxers avatar
Tjena. Har precis installerat windows 7 på min dator efter ett långt användande av windows xp. Allt fungerar bra och är snyggt förutom en sak, jag har inget ljud! Internet och grafiken fungerar bra men ljudet funkar inte. Håller man över ljudikonen nere i högra hörnet så står de bara "inga högtalare eller hörlurar är inkopplade" fast jag har testat ett flertal olika hörlurar och högtalare utan framgång.

Går jag in på ljudinställningar i kontrollpanelen så står de bara att de finns en enhet installerat som heter "Digitalt ljud (hdmi) HD-Ljudenhet)

Här är någa printscreens så de är lättare att se.
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4d83a3a587d41_1.jpg
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4d83a3cceff77_2.jpg
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4d83a3e7cbfd0_3.jpg

Är ganska så värdelöst vad gäller dator och drivrutiner osv. så jag har ingen aning vad jag ska göra.

Hoppas de finns nån vänlig datakunnig därute som kan hjälpa mig med mitt problem. Kan pga sjukdom inte gå ut så jag hade tänkt att spendera min kväll framför min ny formaterade dator. Men så kul är de inte utan ljud. Tusen tack för hjälp!

edit. glömde länka printscreens
Senast redigerad av mixxxer 2011-03-18 kl. 19:27.
Citera
2011-03-18, 19:29
Medlem
Windows installerar vissa gånger fel drivrutin för hårdvara. Skulle satsa på att avinstallera ljuddrivrutinen, kolla vilket ljudkort du har och logga in på websidan för att ladda ner nya drivrutiner till Win7.
Citera
2011-03-18, 19:30
Medlem
mixxxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r3450n
Windows installerar vissa gånger fel drivrutin för hårdvara. Skulle satsa på att avinstallera ljuddrivrutinen, kolla vilket ljudkort du har och logga in på websidan för att ladda ner nya drivrutiner till Win7.

Är som sagt värdelöst på sånt här till o börja med, hur avinstallerar jag drivrutinen?
Citera
2011-03-18, 19:35
Medlem
Noppismans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r3450n

Du behöver inte avinstallera drivrutinerna.
Om du inte har ett externt ljudkort, dvs. ljuduttaget sitter på samma platta som usb, nätverkskabel osv, så är det drivrutinerna till moderkortet du ska ha.
Om du inte vet vilket moderkort du har så kan du öppna datorn och kolla vad det står på. Det är den stora plattan där allt annat sitter, den i botten så att säga.
Om du har en dell-dator så är det dells moderkort, vet inte hur det är med andra märkesdatorer dock.
Citera
2011-03-18, 19:42
Medlem
mixxxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noppisman
Du behöver inte avinstallera drivrutinerna.
Om du inte har ett externt ljudkort, dvs. ljuduttaget sitter på samma platta som usb, nätverkskabel osv, så är det drivrutinerna till moderkortet du ska ha.
Om du inte vet vilket moderkort du har så kan du öppna datorn och kolla vad det står på. Det är den stora plattan där allt annat sitter, den i botten så att säga.
Om du har en dell-dator så är det dells moderkort, vet inte hur det är med andra märkesdatorer dock.

De är inget externet de är jag säker på iaf. Det är asus jag har. Hittar inget mer specifikt vad de heter. Du har inte lust att hjälpa mig var jag kan hitta drivrutiner till det? Vore guld.
Citera
2011-03-18, 20:04
Medlem
Noppismans avatar
Om du inte kan hitta namnet på kortet så ladda ner Everest
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in