Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-18, 20:36
  #121
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Jag har väl varit så vältajmad att jag fått se dem i deras - tydligen fåtaliga - offensiva matcher. Men det kanske beror lite på motståndet...

Man måste tänka på LHF: s spelarmaterial och alla såg ju faktiskt oss som kvalseriekandidater. Sen är det en myt som media fick för sig om att vi spelar "offensivt" när vi egentligen spelar ett aggressivt och aktivt spel. Tro mig, man hade spelat likadant om så truppen var dubbelt så dyr och fler och fler lag kommer att spela sån här hockey - bara att vänja sig.

Dessvärre har man fegspelat mot DIF vilket straffat sig men i andra perioden visade man hösttakterna igen och ni såg ju resultatet.
2011-03-18, 20:36
  #122
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Om du hade sett alla matcherna hade du sett ganska många djurgårdsklubbor högt uppe givetvis utan att domarna har haft synpunkter. Det är vanskligt att granska enskilda situationer när man ska avgöra om bedömningen är OK.
Det gör väl inte klubben mindre hög för det och de andra matcherna jag har sett har Luleå-spelarna lindrigt sagt haft stora problem med skridskobalansen på ett sätt som skulle gå hem i Hollywood.
2011-03-18, 20:38
  #123
Medlem
Finns det statistik på antalet bortdömda mål per lag?
2011-03-18, 20:38
  #124
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Finns det statistik på antalet bortdömda mål per lag?

Ingen officiell statistik iaf.
2011-03-18, 20:39
  #125
Medlem
persiflages avatar
Luleå har en grym fördel inför 3:e. Det enda Djurgården hade i tankarna var att ta kommando och hänga dit några puckar snabbt för att "få hål på Nilsson", förmodar jag. Men nu gick första perioden och man förbrukade mycket energi, speciellt mentalt.
Sedan cyklade Luleå iväg i 2:a och det var Owuya som räddade oss, tack och lov. Men ändå, man gjort sin publik relativt besvikna än så länge och Luleå spelar fortfarande sina kort.

Jag lovar er, Djurgården kommer att bli desperata (tack vare hemmastödet) och göra misstag som gynnar Luleå. Tragiskt och jag blir helt uppriven av tanken, men så är det.
2011-03-18, 20:39
  #126
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Det gör väl inte klubben mindre hög för det och de andra matcherna jag har sett har Luleå-spelarna lindrigt sagt haft stora problem med skridskobalansen på ett sätt som skulle gå hem i Hollywood.

Det är väl fint om något lag før HV-traditionen vidare i slutspelet.
2011-03-18, 20:41
  #127
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Det är väl fint om något lag før HV-traditionen vidare i slutspelet.
Färjestad och Luleå i en final lär väl slå alla rekord någonsin på den fronten...
2011-03-18, 20:41
  #128
Medlem
Det buas dubbelt så mycket i choklad-asken än hemma i ladan och det är att säga något.
2011-03-18, 20:41
  #129
Medlem
StefanAJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Det är väl fint om något lag før HV-traditionen vidare i slutspelet.
I och med att Färjestad inte åkt ut ännu så är det väl onödigt. Behövs inte två såna lag.
2011-03-18, 20:42
  #130
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Det gör väl inte klubben mindre hög för det och de andra matcherna jag har sett har Luleå-spelarna lindrigt sagt haft stora problem med skridskobalansen på ett sätt som skulle gå hem i Hollywood.

Du verkar ju ha svårt att begripa vad jag menar så jag säger det en gång till. Om en DIF spelare trycker upp klubban i ansiktet på en Luleå spelare och det inte blir utvisning är det då OK om Luleåspelaren blir utvisad om denna gör samma sak?
Det där med skridskobalansen har du läst i Aftonbladet alt. i Expressen. (stämmer alltså inte.)
2011-03-18, 20:43
  #131
Medlem
Kalle-Kottes avatar
http://stats.swehockey.se/history/ga...&qsSeasonId=31

Jag får den där matchen på näthinnan - Burra matchhjälte!
2011-03-18, 20:43
  #132
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanAJ
I och med att Färjestad inte åkt ut ännu så är det väl onödigt. Behövs inte två såna lag.

Du behøver inte vara orolig, andra kan førsøka men det finns bara ett original.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback