• 1
  • 2
2011-03-18, 18:30
Medlem
DrSheldonCoopers avatar
Hejsan!

Har läst att Universal Telecom har sin kundtjänst nere på Medeira och undrar om det är någon här som jobbat där och i såna fall kan berätta lite om hur det var?
Hur är lönerna?

Vad finns det för andra jobb på denna ö? Hur var det att bo där?
Citera
2011-04-01, 12:44
Medlem
hade nyss en telefonintervju med dem! kommer få en till snart.....
det jag fick reda på är följande:

Ingångslön 1000 euro. efter 2 månader kan man gå upp till 1150. men de har några bonusar oxå, hur stora o hur många man får frågade dock inte jag.

Företaget bjuder på boende, i en delad lägenhet, där man är 2-3 personer. vill man ha något eget boende så fick man typ 350 eller 450 euro i bostadsbidrag.

flygresa t/r står dem för om man fullföljer kontraktet, dvs jobbar där i 12 månader.
Citera
2011-04-02, 03:20
Medlem
DrSheldonCoopers avatar
Fick själv erbjudande om ett 1årskontrakt igår. Så kommer flytta ner i slutet av april som det verkar, blir spännande!
Citera
2011-04-02, 08:18
Medlem
Olympiuss avatar
Jobbet i sig är säkert rätt kasst, men tror det kan bli riktigt roligt med rätt arbetskamrater och sköna vänner på ett sånt ställe.

Lycka till!
Citera
2011-04-02, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSheldonCooper
Fick själv erbjudande om ett 1årskontrakt igår. Så kommer flytta ner i slutet av april som det verkar, blir spännande!

åker du själv eller?
Citera
2011-04-03, 00:23
Medlem
DrSheldonCoopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peshii
åker du själv eller?

Yes, jag åker ner själv. Har du sökt själv eller med några kompisar?
Citera
2011-04-04, 01:48
Bannlyst
Citat:

Hur söker man detta jobbet?
Citera
2011-04-04, 10:51
Medlem
xiqs avatar
Har själv inte arbetat där. Men rest till ön två gånger, vet att RCI har en del personal där. Ett jobb som inte lär vara omöjligt att få. Hur som helst, så är det ett otroligt klimat som erbjuds på ön. Runt 25 grader året om. Kommer ihåg att jag käkade färska bananer i december. Hotellen i turistorterna är ofantliga och lyxiga. På landsbygden råder en utbredd fattigdom. Finns många bra turer uppe i bergen, allt från klättring till olika vandringar. Världens näst högsta klippa vet jag fanns där att beskåda, och erbjöd en helt otrolig syn. Maten var billig, man kunde få en schysst trerättersmiddag för runt 5-10 euro. Värt att tillägga är att majoriteten av besökarna på ön är relativt förmögna äldre personer/pensionärer.
Citera
2011-04-06, 09:36
Medlem
Citat:
ne jag har sökt själv, alla andra är så jävla bekväma av sig och tänker på pengar.....
tror det här kan vara det bästa jag gjort! om jag nu får jobbet.
Citera
2011-04-13, 16:33
Medlem
Ni som har sökt jobb och fått svar, hur lång tid har det tagit innan de har hört av sig? Jag mailade min ansökan i fredags och väntar nu förväntansfullt på svar.
Citera
2011-04-13, 17:19
Medlem
DrSheldonCoopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiv3r
Ni som har sökt jobb och fått svar, hur lång tid har det tagit innan de har hört av sig? Jag mailade min ansökan i fredags och väntar nu förväntansfullt på svar.

Tog 1-2 dagar innan de hörde av sig för att boka in första teleintervjun med mig.
Möjligt att de får in väldigt många ansökningar nu mot slutet dock och det drar ut på tiden därför..
Citera
2011-04-17, 23:56
Medlem
loakses avatar
inte mer turister dit snälla lämna oss portugiser ifred. dock bor jag inte där men..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in