2011-03-18, 17:14
Medlem
Hej! Vi r ett gng som skall ka utomlands veckan innan studenten r det tnkt, allts i slutet av maj. Vi funderar p de grekiska arna Lefkas och Zakynthos. Det viktigaste fr oss r fina strnder, hyfsat uteliv och bra mat. r det ngon som har erfarenhet frn ngon av arna?

P.S. Har skt p forumet, men inte ftt de svar jag r ute efter.

MVH Morendo
Citera
2011-03-18, 17:52
Medlem
Purnimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morendo
Hej! Vi r ett gng som skall ka utomlands veckan innan studenten r det tnkt, allts i slutet av maj. Vi funderar p de grekiska arna Lefkas och Zakynthos. Det viktigaste fr oss r fina strnder, hyfsat uteliv och bra mat. r det ngon som har erfarenhet frn ngon av arna?

P.S. Har skt p forumet, men inte ftt de svar jag r ute efter.

MVH Morendo

S som jag minns Lefkas, var dr fr ett flertal r sedan (aldrig mer), var det inte det minsta party. Vi hamnade dessutom p fel sida n dr det var trkig strand s vi fick hyra bil och ka ver bergen till andra sidan fr att kunna hitta lite fina strnder. Det var blsigt dessutom. Nej, jag gillade inte Lefkas vilket har gjort att jag inte rest till Grekland ngot mer. Men vem vet, det kanske har ndrats....

Zakynthos har flera vnner varit p resor (bl.a. studentresor) till och sagt att det r allt som ni letar efter: fina strnder, uteliv och bra mat etc.
Citera
2011-03-19, 09:30
Medlem
Dr Kuchos avatar
Min uppfattning om Lefkas, likt fregende, r att det r lite lugnare, lite stillsammare, lite mera tvsamhet. Bra utgngspunkt fr btturer osv, finns mycket mycket schyssta ar som helst i krokarna. En tripp till stranden Porto Katsiki fr inte missas, om du r ute efter bra strnder.
Citera
2011-03-19, 09:34
Medlem
Ska sjlv till Zakynthos 24e Maj med bruden, brorsan o en polare. Ska bli skoj, fick biljetterna fr 3000kr/styck frn apollo kika dr du har vl kanske nn dag p dig att anvnda deras erbjudande med 2500kr rabatt

Nn mer som ska dit? Vart ska ni bo?
Citera
2011-03-19, 11:18
Medlem
@JohanR: Schysst! Vljer vi Zakynthos blir det 24e maj, Lefkas 23e maj, med Apollo! Kanske syns p flyget om det blir Zakynthos, haha

@Purnima: Okej, tack fr informationen. Kommer du ihg vart p n ni hamnade?

@ Dr Kucho: Vrt frmsta ml med resan r knappast att supa, s det lter helt okej. Har hrt att maten r mycket bttre p Lefkas n Zakynthos, ngot du hrt om?
Citera
2011-03-19, 20:08
Medlem
Skulle rekomendera Zakynthos!
Lnga sandstrnder, mycket klubbar och extremt vackert. Det finns bra restauranger och riktigt dliga, det gller bara att veta vilka man ska g till. Rekomenderar Horizon, Cool Peppers och Blue Waves alla ligger i Laganas, den strsta orten.
Citera
2011-03-20, 05:47
Medlem
Dr Kuchos avatar
Bra restauranggatan i hamnen. Riktigt bra grekisk mat. t p flera olika stllen och var inte missnjda nn gng vad jag vill minnas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in