• 1
  • 2
2011-03-18, 16:03
Medlem
Jag lärde känna en person (vi kallar personen Kim) för ca 2-3 år sedan, och sedan dess har vi hängt väldigt mycket och haft väldigt kul tillsammans. Kim är den som jag berättar allt för, när jag mår dåligt / bra etc, och som jag står väldigt nära och trivs underbart med - som en bästa vän ska vara.

Nu har det visat sig att Kim fått ett jobberbjudande utomlands och ska flytta.. Långt bort. Det kommer bli så att man tappar kontakten och vi kommer höras av mindre och mindre, för att tillslut tappa kontakten helt. Detta är jag jävligt rädd för, men jag vet att det kommer hända.

Kim har träffat en person nyligen, och denna har fått mer och mer uppmärksamhet, och jag har blivit lite mer i skuggan av denna personen.
Snart så är det en avskedsfest och jag är inte alls sugen på att hänga med, för jag vet att jag kommer bli så himla ledsen och förstöra Kims sista utekväll p.g.a detta.
Jag är även rädd för att Kim kommer ge mest fokus på sin nya kamrat och något av "glömma bort" mig. Har visat tendenser till det tidigare nämligen.

Jag har sagt sen jag fick reda på att Kim ska flytta att jag inte kommer gå ut, men går jag inte ut kommer jag förmodligen att ångra mig i framtiden.

Vad hade ni gjort? Hade ni gått ut nyktra? Hade ni supit? Hade ni tagit extrapass på jobbet så ni har en undanflykt? Hade ni stannat hemma?

Detta låter kanske som en töntig grej, men för mig är det en stor sak och känner mig lite illa till mods och faktiskt ledsen över det faktum att Kim drar och vi kommer tappa kontakten.
Citera
2011-03-18, 16:11
Medlem
igl0s avatar
Ut o sup gör de till den tyngsta kvällen, dräp i er och må bra ! stanna inte hemma du kommer ångra de.
Citera
2011-03-18, 16:13
Medlem
MLNWs avatar
Skämt åsido så låter som om du tror att ni är lite mer än vänner :P

Nej men självklart ska du vara med på avskedsfesten, garanterat annars kommer du ångra dig.
Ni kommer säkert att träffas senare i livet, är ni riktigt tighta vänner så hittar man alltid tillbaka.
Citera
2011-03-18, 16:21
Medlem
Gå dit! Jag tror att när han väl har flyttat och du mår bättre så kommer du att ångra dig stenhårt och fråga dig flera gånger om varför du inte gick dit ändå. Tror att du senare kommer att vara nöjd med att ha gått dit och det visar ju faktiskt att du bryr dig om din vän.
Citera
2011-03-18, 16:27
Medlem
har du pratat med hans mamma om detta?
kanske hon kan övertyga honom att stanna.
Citera
2011-03-18, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av igl0
Ut o sup gör de till den tyngsta kvällen, dräp i er och må bra ! stanna inte hemma du kommer ångra de.

Citat:
Ursprungligen postat av MLNW
Skämt åsido så låter som om du tror att ni är lite mer än vänner :P

Nej men självklart ska du vara med på avskedsfesten, garanterat annars kommer du ångra dig.
Ni kommer säkert att träffas senare i livet, är ni riktigt tighta vänner så hittar man alltid tillbaka.

Citat:
Ursprungligen postat av smackdown
Gå dit! Jag tror att när han väl har flyttat och du mår bättre så kommer du att ångra dig stenhårt och fråga dig flera gånger om varför du inte gick dit ändå. Tror att du senare kommer att vara nöjd med att ha gått dit och det visar ju faktiskt att du bryr dig om din vän.

Fick ju ganska samma svar av er. Tack, jag går ut och får se om man super eller bara tar några öl. Återstår att se!

Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
har du pratat med hans mamma om detta?
kanske hon kan övertyga honom att stanna.

Vet inte om du var seriös eller inte, men förmodar att du skämtar :P

Om någon annan har en annan syn på det hela är ni välkomna att dela med er
Citera
2011-03-18, 17:37
Medlem
Jag hade börjat med att vara lite mer självständig och lite mindre fjollig.

Sen hade jag dragit på avskedsfesten, önskat honom lycka till i livet och inte stått där och grinat som ett litet barn.
Tråkigt när man förlorar vänner visst är det så, men det är knappast din första eller sista vän här i livet.
Citera
2012-02-15, 02:11
Medlem
Som förutspått så flyttade han och vi tappade kontakten och har inte pratat sen han flyttade.
Citera
2012-02-15, 02:39
Medlem
Strangerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chart
Som förutspått så flyttade han och vi tappade kontakten och har inte pratat sen han flyttade.

Kanske är dags för det? Att slå en signal, dvs.
Citera
2012-02-15, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strangerz
Kanske är dags för det? Att slå en signal, dvs.

Ja, skickade faktiskt ett mail på facebook efter jag skrev detta. Hoppas på att få upp kontakten igen
Citera
2012-02-15, 10:25
Medlem
Finlandssvenskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chart
Ja, skickade faktiskt ett mail på facebook efter jag skrev detta. Hoppas på att få upp kontakten igen

Jag håller kontakten via facebook mailen med flera av mina kompisar som bor långt bort. Vissa bor i helt andra länder och eftersom vi inte ens delar hemstad så är det inte det lättaste att träffas. Vi skriver flera gånger i månaden till varandra och det tycker jag fungerar jättebra!
Citera
2012-02-15, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finlandssvenskan
Jag håller kontakten via facebook mailen med flera av mina kompisar som bor långt bort. Vissa bor i helt andra länder och eftersom vi inte ens delar hemstad så är det inte det lättaste att träffas. Vi skriver flera gånger i månaden till varandra och det tycker jag fungerar jättebra!

Ja, facebook är bra i det syftet, men det är inte samma sak att bara kunna gå ut och dra en öl eller liknande Dock har man andra kompisar nu som man kan göra det. Man har ju inte bara en kompis som man måste hålla sig till.

Men ingen gillar väl ett farväl.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in