• 1
  • 2
2011-03-18, 14:58
Medlem
Hur tror/vet ni det är med droger inom proffs världen? Det sägs visa att 80% av pokerspelare använda prestationshöjande droger. Kan detta stämma?

Hur är det utanför borden och spelvärlden? Tror ni det förekommer mycket eller lite droger?, tänk dig att du kommer ifrån Sverige och flyttar till Las vegas som 20 åring och vill testa nya saker, Då tror jag på att det är många som testar på lite tyngre droger, vissa gillar det och andra gillar det inte det är ju från person till person.

Själv när jag spelar poker med kompisar så tar jag concerta, själv har jag inte adhd men jag tycker det förbättrar mitt spel, Då concerta är min prestationshöjande drog.

Så hur är det egentligen i Las vegas där alla gamblers finns?, Jag har inte en aning, men flashback brukar vara en sida med folk som gjort det ena och det andra!

Vad tror ni folket tar för att få en prestationshöjning?

Tacksam för svar:

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Citera
2011-03-18, 15:01
Medlem
doggydees avatar
Tror ej pokerproffsen sysslar med droger.
Möjligtvis kaffe och nikotin, men inget tyngre än det.
Citera
2011-03-18, 15:03
Medlem
kolits avatar
Min första tanke när om man snackar Live är ju att dra i sig en spliff, borde göra ett dåligt pokerface till ett bättre tycker jag.

Sen om man snackar via internet så skulle jag säga Meth för att inte bli trött. hålla uppe fokusen alltså.

Mer gissningar än faktabaserad dock.
Citera
2011-03-18, 15:05
Medlem
Tihihis avatar
Jag skulle kunna tänka mig att dom kanske möjligen tar någon form av betablockerare, precis som många musiker. Men det är ingen drog.
Citera
2011-03-18, 15:08
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Ser ingen anledning till varför pokerspelare skulle syssla med droger i större utsträckning än andra - folk spelar datorspel dagar i rad utan att snorta tjack.
Citera
2011-03-18, 15:12
Medlem
kolits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrumanBurbank
Ser ingen anledning till varför pokerspelare skulle syssla med droger i större utsträckning än andra - folk spelar datorspel dagar i rad utan att snorta tjack.
Mjo men det finns ju fortf folk som gör det.
Citera
2011-03-18, 16:55
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolit
Mjo men det finns ju fortf folk som gör det.

No shit, så klart det finns - det finns människor som sysslar med droger precis överallt
Citera
2011-03-19, 07:45
Medlem
Har själv spelat onlinepoker för mitt leverne senaste 5-6 åren och ja det är oftast mycket droger. När det spelas hemma i sverige hemma vid datorn äre vanligast med trammadol, trammadol får poker att bli OTROLIGT roligt och man kan spela 15H i sträck utan problem. Många kör tramm 2 gånger i veckan, oftast Onsdag och Söndag.

När det åks ut för att spela liveturneringar runt om i Europa pundas det mesta, kokain, gräs osv, det som går o få tag på helt enkelt.

EDIT: Krypton är/var också mycket populärt.
Senast redigerad av viktorolle 2011-03-19 kl. 07:48.
Citera
2011-03-19, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrumanBurbank

Poker är ett otroligt stressigt, nedbrytande och ensamt jobb väldigt ofta, behövs ibland lite roligt för att få vardagen att flyta på.
Citera
2011-03-20, 04:01
Medlem
2dopes avatar
Hört många snacka om hur djävla bra dom blir på tv spel på tjack / kola..
Kanske funkar på samma sätt med online poker?
Citera
2011-03-20, 05:14
Medlem
Kronoparks hunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2dope
Hört många snacka om hur djävla bra dom blir på tv spel på tjack / kola..
Kanske funkar på samma sätt med online poker?

tror inte man blir bättre utan att man ORKAR spela mer
Citera
2011-03-20, 11:18
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronoparks hund
tror inte man blir bättre utan att man ORKAR spela mer
Jo, man blir bättre skulle jag säga. Fokus och koncentration är a och o i poker. Tjack och tramadol skulle jag tro är vanligast.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in