Flashback bygger pepparkakshus!
2011-03-17, 22:19
Medlem
För några dagar sedan började jag få problem med min elva månader gamla macbook pro-laddare. Den laddar ytterst sällan efter mycket pillande och det är som att halva "huvudet" har tappat sin magnetism. Den halvan går liksom att flytta upp och ner inom laddhålet på datorn.

Bör detta gå på garantin? Någon idé om vad som hänt?
Citera
2011-03-17, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libris
För några dagar sedan började jag få problem med min elva månader gamla macbook pro-laddare. Den laddar ytterst sällan efter mycket pillande och det är som att halva "huvudet" har tappat sin magnetism. Den halvan går liksom att flytta upp och ner inom laddhålet på datorn.

Bör detta gå på garantin? Någon idé om vad som hänt?

Är den bara 11 mån så skall du ju definitivt utnyttja garantin!!!
Citera
2011-03-17, 22:24
Medlem
Jo, det är en vettig idé. Har dock läst någonstans att det bara är sex månaders garanti på tillbehör.
Citera
2011-03-17, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libris
Jo, det är en vettig idé. Har dock läst någonstans att det bara är sex månaders garanti på tillbehör.

Du är säker på att det är sladden och inte datorn som felar?
Citera
2011-03-17, 22:29
Medlem
Helt säker. Har provat med två andra laddare och båda fungerar felfritt.
Citera
2011-03-18, 21:37
Medlem
Fogelbergs avatar
laddaren är inte ett tillbehör,, laddaren är "en del" av datorn och medföljde då datorn köptes. Den är en ganska vital del för datorns funktion.
Citera
2011-03-19, 13:16
Medlem
Magneten sitter inte i laddkabeln utan i datorn. Prova med ett vanligt gem så ser du var det är magnetiskt och var det inte är det.
Citera
2011-03-19, 13:20
Medlem
anomimooses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fogelberg
laddaren är inte ett tillbehör,, laddaren är "en del" av datorn och medföljde då datorn köptes. Den är en ganska vital del för datorns funktion.

jo visst är det så, men faktum är att garantin på batteri och nätadapter är i regel 6 månader trots detta... Om detta gäller eller inte för mac vet jag inte säkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in