2011-03-17, 22:19
Medlem
Fr ngra dagar sedan brjade jag f problem med min elva mnader gamla macbook pro-laddare. Den laddar ytterst sllan efter mycket pillande och det r som att halva "huvudet" har tappat sin magnetism. Den halvan gr liksom att flytta upp och ner inom laddhlet p datorn.

Br detta g p garantin? Ngon id om vad som hnt?
Citera
2011-03-17, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libris
Fr ngra dagar sedan brjade jag f problem med min elva mnader gamla macbook pro-laddare. Den laddar ytterst sllan efter mycket pillande och det r som att halva "huvudet" har tappat sin magnetism. Den halvan gr liksom att flytta upp och ner inom laddhlet p datorn.

Br detta g p garantin? Ngon id om vad som hnt?

r den bara 11 mn s skall du ju definitivt utnyttja garantin!!!
Citera
2011-03-17, 22:24
Medlem
Jo, det r en vettig id. Har dock lst ngonstans att det bara r sex mnaders garanti p tillbehr.
Citera
2011-03-17, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libris
Jo, det r en vettig id. Har dock lst ngonstans att det bara r sex mnaders garanti p tillbehr.

Du r sker p att det r sladden och inte datorn som felar?
Citera
2011-03-17, 22:29
Medlem
Helt sker. Har provat med tv andra laddare och bda fungerar felfritt.
Citera
2011-03-18, 21:37
Medlem
Fogelbergs avatar
laddaren r inte ett tillbehr,, laddaren r "en del" av datorn och medfljde d datorn kptes. Den r en ganska vital del fr datorns funktion.
Citera
2011-03-19, 13:16
Medlem
Magneten sitter inte i laddkabeln utan i datorn. Prova med ett vanligt gem s ser du var det r magnetiskt och var det inte r det.
Citera
2011-03-19, 13:20
Medlem
anomimooses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fogelberg
laddaren r inte ett tillbehr,, laddaren r "en del" av datorn och medfljde d datorn kptes. Den r en ganska vital del fr datorns funktion.

jo visst r det s, men faktum r att garantin p batteri och ntadapter r i regel 6 mnader trots detta... Om detta gller eller inte fr mac vet jag inte skert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in