2011-03-17, 21:52
Medlem
Ugglaans avatar
Hej! Vet inte om jag lägger denna tråd rätt nu men den handlar ju om en viss sorts träning...

När man är kobent som liten brukar man ju kunna "träna" bort det. Det jag undrar är kan man träna sig till att bli kobent?

Hare gött! MVH!
Citera
2011-03-17, 21:59
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglaan
Hej! Vet inte om jag lägger denna tråd rätt nu men den handlar ju om en viss sorts träning...

När man är kobent som liten brukar man ju kunna "träna" bort det. Det jag undrar är kan man träna sig till att bli kobent?

Hare gött! MVH!

Varför vill du bli kobent?
Citera
2011-03-17, 22:01
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglaan

Hare gött! MVH!

Min första tanke är varför någon skulle vilja bli kobent. Det går väl säkert men hur och varför kan jag inte svara på. Träna muskler som drar fötterna inåt (tårna mot varandra) kanske fungerar?

Jävla nyfiken på varför du skulle ställa frågan dock.
Citera
2011-09-21, 09:05
Medlem
enoutarns avatar
Bumpar lite!

Jag tycker mig uppleva att det i dagens samhälle som är raka motsatsen, dvs fötterna pekar ifrån varandra vid gång (huruvida benen är raka eller inte lägger jag inte så mycket vikt vid), tycker det är grymt osnyggt. Svårt att förklara hur jag menar men jag hoppas ni hajar vad jag pratar om?

Hur kommer det sig att denna efterblivna gångstil sprider sig som en löpeld? Är det modet med värdelösa tygskor (läs converse) som förstör folks gång såhär eller vart kommer det ifrån?!?!
Citera
2011-09-21, 11:36
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoutarn
Bumpar lite!

Jag tycker mig uppleva att det i dagens samhälle som är raka motsatsen, dvs fötterna pekar ifrån varandra vid gång (huruvida benen är raka eller inte lägger jag inte så mycket vikt vid), tycker det är grymt osnyggt. Svårt att förklara hur jag menar men jag hoppas ni hajar vad jag pratar om?

Hur kommer det sig att denna efterblivna gångstil sprider sig som en löpeld? Är det modet med värdelösa tygskor (läs converse) som förstör folks gång såhär eller vart kommer det ifrån?!?!

Tror att det kan vara så, även folk med för stora byxor (läs: häng) har en tendens att gå så då de måste gå lite mer bredbent för att hålla byxorna uppe.

Testade att gå runt lite här hemma, med överdrivet utåtpekande fötter, och på något sätt känns det som man går mer stolt då
Testa själva, det känns nästan som man är king of the world!
Citera
2011-09-21, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enoutarn
Bumpar lite!

det beror på stolen...

tensor fasia latae eller vad muskeln heter får ett förkortat ROM av att vi sitter i timmar i stolar i dagens samhälle. De flesta av oss sitter mer i stolar än vi går/står, följaktligen anpassar sig kroppen.

Det är alltså inte medvetet utan se det som dålig hållning.

f.ö. anser jag att löparknä beror på just detta
Citera
2011-09-21, 17:03
Medlem
enoutarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boomshiggabang
Tror att det kan vara så, även folk med för stora byxor (läs: häng) har en tendens att gå så då de måste gå lite mer bredbent för att hålla byxorna uppe.

Testade att gå runt lite här hemma, med överdrivet utåtpekande fötter, och på något sätt känns det som man går mer stolt då
Testa själva, det känns nästan som man är king of the world!

Jovisst har jag uppmärksammat att vissa "coola" töntar går så, fast då extremt överdrivet, för att se typ coola ut....

Men nu tänkte jag egentligen mer allmänt folk som gör det helt omedvetet (tex brudar, för jag tror inte många brudar går så för att det är coolt )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in