Flashback bygger pepparkakshus!
2011-03-17, 20:31
Medlem
Scubbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VinceDaMoFo
de som bryr sig om du druckit eller inte är dumma i huvet och bör ignoreras, det handlar om din personlighet helt och hållet.
detta
Citera
2011-03-17, 20:33
Medlem
fraKturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles-själ
Jag kröka också första gången när jag var 11. Undrar även överstående varför du inte testat cannabis etc om du är så nojig angående träninngen? Varför testar du inte att supa någon dag du inte har match dagen efter? Eller sjukskriver dig från tränningen en dag efter fyllan? Kan ju inte vara hela världen att greja något av alla dessa oliks alternativ?

Jo, dock känner jag fortfarande inte riktigt det här "suget".

Citat:
Ursprungligen postat av Brutta
Jag menade inte alls att jag direkt tror att du är tråkig, asocial eller religiös. Dock är de fördomarna extremt vanliga och har influerat även mig till viss del.

Dessutom är det inte alls säkert att våra livsstilar skiljer sig åt särskilt mycket. Enda skillnaden kanske är att du sportar ett par gånger i vecka och jag super ett par kvällar per vecka istället.

Okej Det är sant det du säger. Kanske är vi gjorde för varann?

Citat:
Ursprungligen postat av JagJagJagJag
Mm han har gått miste om detta:

Ölmage
Dåligt självförtroende
Dålig hälsa
Kortare liv

Är du också nykterist?
Citera
2011-03-17, 20:35
Medlem
kavajmongots avatar
Det klart du är socialt accepterad, så länge du är en normal person i övrigt. Det är inget konstigt med att inte dricka alkohol, att aldrig någonsin testat hör dock till ovanligheterna.
Citera
2011-03-17, 20:35
Medlem
Knotknets avatar
Jag önskar själv ibland att jag hade vänner som inte dricker det blir lite för mycket ibland. Dricka sig berusad är inget att sträva efter i fall man inte har det behovet vilket jag har ibland. Men däremot är det synd att ts inte har lärt sig att njuta av livets goda som ett gott glas vin öl eller vad det vara må. man dricker ju även för smakens och njutningens skull det missar ts vilket är synd.
Citera
2011-03-17, 20:41
Medlem
frihetsgudens avatar
Självklart

Jag drack mycket alkohol förr när jag var 16-20.. nu när jag är äldre så håller jag dock bara på med svamp och cannabis.. Vilket skrämmer iväg en person som dig, men jag och du är båda vanliga människor som valt det liv vi vill leva, och trivs bra med det

Man ska göra det man mår bra av att göra, det ska ingen begränsa dig till, så länge det inte tar skada. Så är alla människor tillåtna och accepterade tycker jag.

Människor är människor, alla är älskvärda och har sin personlighet. Alla passar inte med alla, så håll ihop med dem som passar dig, tveka inte på din personlighet bara för att du inte dricker.

Trevlig kväll!
Citera
2011-03-17, 20:42
Medlem
Ser inte riktigt va det gör för skillnad om du dricker eller inte, du kan ju fortfarande hänga med folk som gör det så det spelar egentligen ingen roll.
Citera
2011-03-17, 20:42
Medlem
bartmens avatar
Kan väl anse mig själv vara en hobby tynglyftare (hård styrketräning 5 dagar i veckan sen 4 år tillbaka), och en öl hit och dit samt en rejäl fylla är väl bara bra för en ibland ! Kunna koppla av och bara njuta av det goda man får utav livet.

Men visst händer det att man är nykter, jag brukar alltid vara the dedicated driver, vilket jag gör med nöje, och klarar mig alldeles ypperligt på en fest eller ute ! Så visst är det socialt accepterat, däremot hatar jag moralkärringar som klagar på att man inte dricker eller motsatsen, såna personer får gärna gå när jag kommer!

Och visst är det fint att springa bakfull, du slipper fan huvudvärken (tänk: ont i huvudet, slå dig i tummen, nu glömmer du att du har huvudvärk!). Klagar du inte, så kommer du klara dig galant på plan!

Men för att svara på din fråga, japp, i mina ögon är du socialt accepterad!
Citera
2011-03-17, 20:47
Medlem
fraKturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frihetsguden
Självklart

Jag drack mycket alkohol förr när jag var 16-20.. nu när jag är äldre så håller jag dock bara på med svamp och cannabis.. Vilket skrämmer iväg en person som dig, men jag och du är båda vanliga människor som valt det liv vi vill leva, och trivs bra med det

Man ska göra det man mår bra av att göra, det ska ingen begränsa dig till, så länge det inte tar skada. Så är alla människor tillåtna och accepterade tycker jag.

Människor är människor, alla är älskvärda och har sin personlighet. Alla passar inte med alla, så håll ihop med dem som passar dig, tveka inte på din personlighet bara för att du inte dricker.

Trevlig kväll!

Tro det eller ej, men jag är faktiskt ganska förstående för de som brukar droger, inget jag direkt lägger mig i Hur är det liv annars, förutom knarket? Sportar du, pluggar?

Citat:
Ursprungligen postat av bartmen
Kan väl anse mig själv vara en hobby tynglyftare (hård styrketräning 5 dagar i veckan sen 4 år tillbaka), och en öl hit och dit samt en rejäl fylla är väl bara bra för en ibland ! Kunna koppla av och bara njuta av det goda man får utav livet.

Men visst händer det att man är nykter, jag brukar alltid vara the dedicated driver, vilket jag gör med nöje, och klarar mig alldeles ypperligt på en fest eller ute ! Så visst är det socialt accepterat, däremot hatar jag moralkärringar som klagar på att man inte dricker eller motsatsen, såna personer får gärna gå när jag kommer!

Och visst är det fint att springa bakfull, du slipper fan huvudvärken (tänk: ont i huvudet, slå dig i tummen, nu glömmer du att du har huvudvärk!). Klagar du inte, så kommer du klara dig galant på plan!

Men för att svara på din fråga, japp, i mina ögon är du socialt accepterad!

/cheer
Citera
2011-03-17, 21:05
Medlem
frihetsgudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fraKtur
Tro det eller ej, men jag är faktiskt ganska förstående för de som brukar droger, inget jag direkt lägger mig i Hur är det liv annars, förutom knarket? Sportar du, pluggar?
/cheer

jag sportar inte något de enda sportandet jag kommer nära är fritidssysselsättning på sommaren, jag har däremot ett eget företag och en riktig anställning som pedagog. Blir så när man jobbar, men ska nog börja sporta mer när jag orkar :P ^^

Så jag är en vanlig Svensson i samhället =)

peace
Citera
2011-03-17, 21:08
Medlem
JagJagJagJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fraKtur
Är du också nykterist?

Nej det är jag inte. Men jag dricker nästan aldrig. Speciellt aldrig öl, tycker det smakar skit. Ser ingen anledning till att dricka det när jag inte ens tycker om smaken.

Vin tycker jag däremot är väldigt gott till nån god middag
Citera
2011-03-17, 21:23
Medlem
hippiehatarns avatar
Har du ball på fester och dylikt nykter så är det skit samma om du dricker eller inte. Själv tycker jag det är mycket roligare att dricka, har testat köra nykter men stör mig bara på alla berusade idioter
Citera
2011-03-17, 21:38
Medlem
Anschlusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagJagJagJag
Mm han har gått miste om detta:

Ölmage
Dåligt självförtroende
Dålig hälsa
Kortare liv

Jag älskar öl men jag har inte:

- Ölmage

eller

- Dåligt självförtroende

Kortare liv?

Danskarna super nästan mest i europa och vinner alltid (och jag menar alltid) titeln "världens lyckligaste folk". Men hey...... Dom lever i snitt 2 år kortare än alla helnyktra svenskar...... Oj, hmm, låt mig tänka efter...... 84 års lyckligt liv i rus och sus i Danmark eller 86 års grått helnyktert tråkigt Svenson-liv i Sverige. Let's vote folks, what do you choose??!! (och vad spelar det för roll om 100 år......)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in