Jag har en ca. 3 år gammal PC. Datorn är köpt i delar och jag har satt ihop the själv. Inte första gången jag gör det. Installerade win7 för en 7-8 månader sen. Till min stora glädje gick den ner i vänteläge av sig själv, och kom igång direkt med ett tryck på tb/mus.
För en månad sen så kom den inte riktigt igång efter vänteläge och gjorde ett klassiskt "fel"ljud. Efter ett par omstarter var den ok igen och allt fungerade. För ett par dagar sen hände samma sak igen och nu är den så gott som död. De första gångerna tog den sig genom "uppstarten" men när den kom till "Windows startas" så slocknar bara skärmen och det står "no signal" för ett ögonblick. Sen händer inget. Nu kan jag inte ens komma åt bios. Den är dessutom okonsekvent. Datorn startar men mkt mer händer inte, och skärmen "aktiveras" inte. Ibland varvar fläkten på grafikkortet igång som fan vid uppstart men det är bara vid var fjärde försök ungefär.
Finns det några förslag på vad det kan vara som jävlas? Inte särskilt lätt att felsöka de olika delarna då jag inte riktigt har några alternativ till dem.
Hjälp!