Citat:
Ursprungligen postat av
Eliza CT
Nu är det ju ett tag sedan det hände. Jag vill bara påpeka att OM man har förhuden tillbakadragen så bör man ha koll på ollonet så att inte förhuden svullnar och stryper blodtillförseln dit. Då bör man försöka få ner förhuden så den inte stramar åt. För händer det så är det akut läkarbesök som krävs.
Mvh
Jag tabbade mig ordentligt en gång. Hade lite sprickor och irriterad förhud och strängen sved och jag trodde jag var smart att lufta ollonet en hel natt och drog tillbaka förhuden så ollonet var helt framme. Jag sov naken för att lufta. Ja pissade på morgonen utan problem och skulle sen dra över förhuden igen men märkte att undersidan av förhuden hade svullnat upp så in i helvete. Livrädd av synen så fick ja ändå över förhuden och svullnaden gick tillbaka direkt.
Förhuden skyddar ju ollonet . Så länge man tvättar och inte drar tillbaka förhuden så ollonet är framme så länge som en hel natt så är det lugnt men det hade kunnat sluta illa ja hade bara en jävla tur att ja fick över förhuden och att svullnaden lade sig direkt.